Citat:
Det faktum att det måste ses som oerhört extremt att ingå i någon slags mordkomplott med en person man knappt känner kanske?
Hade det varit något exceptionellt BF suttit på så skulle det nog ha kommit fram tror jag. Jag tror att BF själv vet att det är ganska kört för KJ, att hans historier inte riktigt håller.
Men hur tänker du kring att KJ ju faktiskt har misstänkliggjort MB flera ggr genom sina utpekanden, när han ändå gjort det varför har han då inte berättat att MB är en medbrottsling alternativt ensamt skyldig? Det handlar ju inte om rädsla för MB för då hade han ju inte pekat ut honom öht. Någon rimlig teori till varför han inte då lagt alla korten på borden när han ändå pekat ut honom?
Hade det varit något exceptionellt BF suttit på så skulle det nog ha kommit fram tror jag. Jag tror att BF själv vet att det är ganska kört för KJ, att hans historier inte riktigt håller.
Men hur tänker du kring att KJ ju faktiskt har misstänkliggjort MB flera ggr genom sina utpekanden, när han ändå gjort det varför har han då inte berättat att MB är en medbrottsling alternativt ensamt skyldig? Det handlar ju inte om rädsla för MB för då hade han ju inte pekat ut honom öht. Någon rimlig teori till varför han inte då lagt alla korten på borden när han ändå pekat ut honom?
Vad Forssberg förstår och har givit uttryck för är att blodbesudlingen i klientens bil är besvärande för honom och att denna inte nöjaktigt kunnat förklaras med konsekvens att KJ kan komma att fällas åtminstone för griftefridsbrott även om bevis för detta inte heller föreligger, dock onekligen ett starkt indicium. Att KJ inte varit tydligare i sitt utpekande av MB tror jag har sin förklaring i att han vill ha svart på vitt vad tingsrättsdomen påstår att han gjort sig skyldig till innan han så att säga tar hela bladet från munnen och börjar berätta hur mordet på VB gick till och vilka som varit delaktiga, direkt eller indirekt, och i den senare kategorin tror jag att MB/AN återfinns. Vad menar du skulle finnas för anledning för KJ att föregripa processen ?