2013-12-30, 12:12
Medlem
Huntards avatar
Blah, ännu inget som lockar. Mediokert om inte riktigt kasst startfält i år, har inte svenska folket blivit mätta på Maiden ännu? Känns ganska mellanmjölk och svennebanan för att vara ärlig. Förstår visserligen att det kommer bli sjukt mkt folk på Bråvalla eftersom Maiden är just giganter och lockar en stor skara så all cred till FKP som gjorde det enda rätta och bokade ett av världens största band. Jag talar bara för min egen del och kommer inte gå på Bråvalla i år men jag förstår varför folk åker.
Citera
2013-12-30, 12:18
Medlem
Kiltmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huntard
Blah, ännu inget som lockar. Mediokert om inte riktigt kasst startfält i år, har inte svenska folket blivit mätta på Maiden ännu? Känns ganska mellanmjölk och svennebanan för att vara ärlig. Förstår visserligen att det kommer bli sjukt mkt folk på Bråvalla eftersom Maiden är just giganter och lockar en stor skara så all cred till FKP som gjorde det enda rätta och bokade ett av världens största band. Jag talar bara för min egen del och kommer inte gå på Bråvalla i år men jag förstår varför folk åker.

Du är medveten om att enbart ~30% av artisterna är klara va?
Citera
2013-12-30, 12:27
Medlem
Randomones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiltmannen
Halvera det

"Nu har vi släppt 15 av de cirka 100 artister som ska spela på Bråvalla nästa sommar"
Citera
2013-12-30, 12:28
Medlem
Huntards avatar
Citat:

Självklart är jag det, jag var på Bråvalla förra året men jag kan inte tro att FKP väljer att ge festivalen särskilt många Metalband som jag är intresserad av utan att dessa istället hamnar på Getaway. Jag spekulerar visserligen bara på detta men det ligger ju uppenbart en hel del sanning i det eftersom det är logiskt. Och som den metalhead jag är så väljer jag inte att åka på en blandfestival för att hänga på campingen utan väljer då en festival med mer jämlikt klientel och artister som faktiskt lockar mig.
Citera
2013-12-30, 12:29
Medlem
Kiltmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Randomone
Halvera det

"Nu har vi släppt 15 av de cirka 100 artister som ska spela på Bråvalla nästa sommar"

Just ja, fick lite hjärnsläpp och tänkte att det var 50 totalt desto bättre
Citera
2013-12-30, 12:30
Medlem
Kiltmannens avatar
Citat:
Självklart är jag det, jag var på Bråvalla förra året men jag kan inte tro att FKP väljer att ge festivalen särskilt många Metalband som jag är intresserad av utan att dessa istället hamnar på Getaway. Jag spekulerar visserligen bara på detta men det ligger ju uppenbart en hel del sanning i det eftersom det är logiskt. Och som den metalhead jag är så väljer jag inte att åka på en blandfestival för att hänga på campingen utan väljer då en festival med mer jämlikt klientel och artister som faktiskt lockar mig.

Du får självklart göra precis som du vill, menade bara att du kanske inte ska döma ut festivalen när det återstår så pass mycket bokningar man vet aldrig vad FKP kan hitta på!
Citera
2013-12-30, 12:37
Medlem
Huntards avatar
Citat:
Du får självklart göra precis som du vill, menade bara att du kanske inte ska döma ut festivalen när det återstår så pass mycket bokningar man vet aldrig vad FKP kan hitta på!

Ja det är sant :P ganska mkt kvar men jag tål inte riktigt alla Maiden fans som kommer att ta över stället och propagera för att det är världens bästa band enligt dessa.
Citera
2013-12-30, 12:40
Medlem
Kiltmannens avatar
Citat:
Ja det är sant :P ganska mkt kvar men jag tål inte riktigt alla Maiden fans som kommer att ta över stället och propagera för att det är världens bästa band enligt dessa.

Tro mig, detta är för mig ett välkänt fenomen som jag levt ganska nära ända sedan typ lågstadiet. Är därför ganska immun mot det men kan inte tänka mig att det blir värre än Green Days / Aviciis fan-skara. Och det är ju ingen som tvingar en att umgås med folk man inte gillar heller, campingen är stor
Citera
2013-12-30, 14:38
Medlem
ralleBbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steveharrisffs
Jag vill ju stå längst fram på Maiden såklart. Skiter väl i om det är dåliga band innan. Köade som sagt i 30 timmar i somras när de lirade här. Inga problem. Det är bara avslappnande. Vill inte riskera att hamna långt bak.

Känns som att folket som står långt fram på bandet innan Maiden kommer stå kvar när det trots allt är Maiden som ska spela. Majoriteten av alla på festivalen går ju dit för att glo på spektaklet.

Hur ser det ut på en sådan här stor festival? Blir det helt tomt framme vid stora scenen mellan banden?
Asså jag fattar inte änns hur det är fysiskt möjligt att man kan stå fler timmar längst fram bara för att vänta på ett band, dricker du inte öl? du måste la pissa ibland eller har du kateter? en annan måste ju pissa med jämna mellanrum då är det ju totalt meningslöst att så längst fram och köa
Citera
2013-12-30, 15:24
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ralleBb
Asså jag fattar inte änns hur det är fysiskt möjligt att man kan stå fler timmar längst fram bara för att vänta på ett band, dricker du inte öl? du måste la pissa ibland eller har du kateter? en annan måste ju pissa med jämna mellanrum då är det ju totalt meningslöst att så längst fram och köa
Skulle det inte varit för mina dumma jädrans fötter hade nog jag orkat stå flertalet timmar och vänta på ett band. Låter man bli att dricka och inte har en överkänslig blåsa kan man säkert hålla sig länge. Men det är ju samtidigt ofantligt jobbigt att stå i solen länge utan mat eller dryck, så nja, känns som lite onödigt mycket besvär.
Citera
2013-12-30, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Skulle det inte varit för mina dumma jädrans fötter hade nog jag orkat stå flertalet timmar och vänta på ett band. Låter man bli att dricka och inte har en överkänslig blåsa kan man säkert hålla sig länge. Men det är ju samtidigt ofantligt jobbigt att stå i solen länge utan mat eller dryck, så nja, känns som lite onödigt mycket besvär.

Ta en rakabajsare och njut av vädret istället för att stå i kö!
Citera
2013-12-30, 16:05
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tango8
Ta en rakabajsare och njut av vädret istället för att stå i kö!
Ja men precis! Betydligt skönare. Det som är charmen med festivaler enligt mig, kunna fokusera på lite annat än bara musiken. Sitter man på gräset och njuter av det fina vädret duger nästan vilken artist som helst i bakgrunden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in