Citat:
Ja Flashback måste ha ett enormt genomslag. Det är ju 40 000+ som hänger här på kvällarna och det bara av registrerade användare om jag förstått FB:s statistik rätt. Därutöver tillkommer de icke-registrerade som är här och läser. Det är förvånande att annonsörerna här inte är av större och mer välkänd art. Annonser som "Berts Bonusar" tyder ju på att FB inte kan ta betalt särskilt mycket för reklamplats. Jag förmodar att mer välkända företag drar öronen åt sig. 50% i FB:s egen poll röstar på SD. Säkert inget som annonsörer i allmänhet gillar.
Det är en viss skillnad på "banken ligger i stan och jag åker dit en gång i månaden med fakturorna" jämfört med "banken ligger i min ficka och jag besöker dem lite då och då". Däremot håller jag med om att det är en relativt liten pusselbit, jämfört med Google Adwords och Facebook.
Undrar om inte Flashback har plockat en hel del presumtiva kvällstidningsläsare i den yngre generationen. Forumet fungerar utmärkt inte bara för djuplodande samtal om samhällsutvecklingen, utan också för en snabb uppdatering om de senaste JVM-matcherna, bankrånen och såpopera-skandalerna. Det är 30,000 personer inloggade här just nu. Hur många läsare har AB just i detta ögonblick?
Deras upplaga är ca 170,000. Om vi antar att ett exemplar får i snitt 30 läsarminuter, och fördelar det på 14 timmar, så har de 6,000 samtidiga läsare. Jag skulle tro att Flashback redan idag är ett större medium än AB på papper. (Deras webb är en annan historia, förstås. Än så länge iallafall.)
Undrar om inte Flashback har plockat en hel del presumtiva kvällstidningsläsare i den yngre generationen. Forumet fungerar utmärkt inte bara för djuplodande samtal om samhällsutvecklingen, utan också för en snabb uppdatering om de senaste JVM-matcherna, bankrånen och såpopera-skandalerna. Det är 30,000 personer inloggade här just nu. Hur många läsare har AB just i detta ögonblick?
Deras upplaga är ca 170,000. Om vi antar att ett exemplar får i snitt 30 läsarminuter, och fördelar det på 14 timmar, så har de 6,000 samtidiga läsare. Jag skulle tro att Flashback redan idag är ett större medium än AB på papper. (Deras webb är en annan historia, förstås. Än så länge iallafall.)