2013-12-30, 01:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Fast det har jag nog aldrig haft för fallet i sig har varit solklart sen dag 1. Att misstänkte sen gjorde sin debut i tråden satt bara punkten över i. Det han sa va uppenbart lögner, och när man sitter och deltar för att berätta om andra killar i slasken så va han mer än misstänkt.
Det som lite synd va att en vikarie dömde i första instans, och sen va ett hovrättsråd en man som hade begått grova rättegångsfel innan. Jag tror att de här två har slutat att döma fall som tur är.

Det stank om det redan från början så teorierna om BDSM och sexkontakter va skrattretande löjligt i mina ögon. Ju mer han satt i tråden ju säkrare blev man på vilken iskall fisk det här va.
Totalt ustuderad och mycket lättläst.
Han blåste många i tråden som trodde på vad han sa och det bokstavligen. Han va som en öppen bok en falsk, parasit, som bara ville skydda sig själv och smutsa ner andra och helst bakom kulisserna även Marina.
Håller i stort sett med, även jag kände direkt att han var väldig skum . Mm jag kan ändå förstå att teorierna steg till väders som ballonger i början. men det blev ju punka på en efter en, det är ju rätt ointelligent att springa runt med en sprucken ballong och tjata om att "Den kan flyga!". Nej, den kan inte det.
Citera
2013-12-30, 01:51
Medlem
MrsMagoos avatar
Leif GW Persson däremot meddelar att han från dag ett trott att ex-sambon är mördaren.
- Förhoppningsvis får fanskapet livstid. Att man gör på det här viset med en människa som man mördat, det är en försvårande omständighet. Det öppnar upp för ytterligare åtalsrubriceringar, som brott mot griftefriden till exempel, säger han.
Häktningsförhandlingen planeras äga rum i Högsta domstolen på måndag.

http://www.expressen.se/gt/gw-forhoppningsvis-far-fanskapet-livstid/

– Fastställer man dödsorsaken finns stor chans för resning, säger kriminologiprofessorn Leif GW Persson.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14699936.ab

Polisutredningen är skandalöst dåligt skött. Om de hade gjort rätt från början så hade den här mannen redan suttit inne på livstid, säger till Leif GW Persson till SVT Västnytt.
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vastnytt/leif-g-w-persson-kritisk-till-marina-utredningen

Veckans brott S03E01
Mordet på Marina Johansson 2010
http://youtu.be/Ma9eFWTxeKo

Här säger GW tidigt i den här utredningen att han delar åklagarens uppfattning och det gäller också sms:en och uttagen av pengarna.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-30 kl. 01:57.
Citera
2013-12-30, 01:57
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Leif GW Persson däremot meddelar att han från dag ett trott att ex-sambon är mördaren.
- Förhoppningsvis får fanskapet livstid. Att man gör på det här viset med en människa som man mördat, det är en försvårande omständighet. Det öppnar upp för ytterligare åtalsrubriceringar, som brott mot griftefriden till exempel, säger han.
Häktningsförhandlingen planeras äga rum i Högsta domstolen på måndag.

http://www.expressen.se/gt/gw-forhoppningsvis-far-fanskapet-livstid/

– Fastställer man dödsorsaken finns stor chans för resning, säger kriminologiprofessorn Leif GW Persson.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14699936.ab

Polisutredningen är skandalöst dåligt skött. Om de hade gjort rätt från början så hade den här mannen redan suttit inne på livstid, säger till Leif GW Persson till SVT Västnytt.
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vastnytt/leif-g-w-persson-kritisk-till-marina-utredningen

Veckans brott S03E01
Mordet på Marina Johansson 2010
http://youtu.be/Ma9eFWTxeKo

Leif GW har också sagt detta:

Citat:
- Jag är ganska säker på att han har dumpat henne i havet, säger han till GT.

GW: "Hon blev dumpad i havet"
Citera
2013-12-30, 02:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Nej, jag ville verkligen inte framhäva tingsrättens slutsats. Det hade du insett om du förstått inlägget eller läst mina inlägg här i början av tråden, men nu gjorde du inte det. Tyvärr.

Leif GW har knappast 9/10 rätt, men det är en annan diskussion.
Vad var det för fel på TR:s dom? Har svårt att tänka mig en annsn utgång då. Den gången var åklagaren en bra bit från att styrka gärningsbeskrivningen.
Citera
2013-12-30, 03:19
Medlem
Grandiosos avatar
Fy fan vad det rasar utför här...

"Problemet är bara ett Marinas telefon var hemma då.
Va?! Okej… inte en aning. Hemma? Det måste ha varit medan jag var borta i så fall. Jag har
inte en aning. Hemma, alltså det går att säga att den var på ett visst ställe? Eller en viss mast?
Ja, jag vet ju inte vart hon skulle. Jag trodde som sagt att hon skulle till Tjörn.

2010-08-05 14:12

Förhör med Svensson, Leif Fredrik; 2010-08-10 09:15

Då lämnar vi det och så återgår vi till den 29 juni 10.01.39. Då lever plötsligt Marinas
telefon igen.
Okej.
Och den lever på det viset att den kontaktar din telefon. Och om jag förstår det hela
rätt här så är det ett sms.
Jag har inte fått något sms."
Citera
2013-12-30, 07:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hur många sexkontakter hade Marina i FUP? Hur många sexkontakter hade Marina enligt Frågaintemig? Hur många kontakter hade Marina i smygmobilen, t.ex. Sunshinboy, Vitvargen, Marcus Toyboy L och Greath death. De är allihop alternativa GM tills man har gjort någon som helst koll på dem. Hur många är det? Vissa är dubbletter, vissa är organisationer, men många är det, 100+. Det är fakta, och proffs ägnar sig åt fakta i första hand, inte gissar helt vilt.
Ett stort antal dejter/kompisar är hörda och avförda. Det handlar då om dem som varit aktuella i nutid.

Menar du att polisen i samtliga indiciemål ska kartlägga BOs kontakter i mobilen eller på FB, för att kunna sägas ha undersökt om det finns en alt gm? Vissa har 800+ vänner på FB, innebär det att om de blir mördade så finns det 800+ alt gm som polisen enligt dig ska utreda?
Citera
2013-12-30, 08:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Ett stort antal dejter/kompisar är hörda och avförda. Det handlar då om dem som varit aktuella i nutid.

Menar du att polisen i samtliga indiciemål ska kartlägga BOs kontakter i mobilen eller på FB, för att kunna sägas ha undersökt om det finns en alt gm? Vissa har 800+ vänner på FB, innebär det att om de blir mördade så finns det 800+ alt gm som polisen enligt dig ska utreda?
Det är upp till domstolen att avgöra. TR ansåg att det fanns alternativa GM.
Citera
2013-12-30, 08:38
Medlem
Vådaskott eller inte
Faktum kvarstår: hon dog och någon försökte dölja det.

Den enda som skulle kunnat skjuta M är FS.
Det skulle då ha hänt på kvällen/natten den 28:e.
Då var F hemma och eftersom de var osams och M var bedrövad över det på kvällen känns alternativet "lek" uteslutet.

Vådaskott är inte troligt.
Att hålla tyst om ett vådaskott genom förhör och rättegångar är inte heller något som förbättrar teorin om vådaskott.

Antagligen var F förbannad, han hade hittat en ny blomma och gick in och sköt M.
Sedan försökte han mjölka kossan en sista gång.
Det känns mer troligt.

EDIT: Skrev fel datum. Hon dog enligt "min version" den 27:e.
Senast redigerad av Otherland162 2013-12-30 kl. 08:59.
Citera
2013-12-30, 08:41
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otherland162
Vådaskott eller inte
Faktum kvarstår: hon dog och någon försökte dölja det.

Den enda som skulle kunnat skjuta M är FS.
Det skulle då ha hänt på kvällen/natten den 28:e.
Då var F hemma och eftersom de var osams och M var bedrövad över det på kvällen känns alternativet "lek" uteslutet.

Vådaskott är inte troligt.
Att hålla tyst om ett vådaskott genom förhör och rättegångar är inte heller något som förbättrar teorin om vådaskott.

Antagligen var F förbannad, han hade hittat en ny blomma och gick in och sköt M.
Sedan försökte han mjölka kossan en sista gång.
Det känns mer troligt.
Så, då menar du att det var Marina som gjorde uttaget och skickade SMS till sin syster?
Citera
2013-12-30, 08:50
Avslutad
Citat:
Det är upp till domstolen att avgöra. TR ansåg att det fanns alternativa GM.
Men nu frågade jag vad du anser. Eftersom du - inte TR- hävdar att det finns +100 alt gm i marinafallet. anser du att polisen alltid ska utreda ett BOs samtliga kontakter i mobil, msn, FB osv för att kunna sägas ha uteslutit alternativa gm?
Citera
2013-12-30, 08:52
Medlem
Citat:
Så, då menar du att det var Marina som gjorde uttaget och skickade SMS till sin syster?
Jag minns inte datum/siffror så bra, hjälp mig.
När fyllde F år?
När skedde uttagen?
När kom sms om Linköping?
Citera
2013-12-30, 08:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otherland162
Jag minns inte datum/siffror så bra, hjälp mig.
När fyllde F år?
När skedde uttagen?
När kom sms om Linköping?
27/7
28/7
28/7
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem