2013-12-30, 00:33
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det är inget att bry sig om vad någon sagt i TR om filten för åklagaren med RÅ i spetsen kör stenhårt med blodet som måste ha torkat innan filten lades på. Det håller än oavsett fantasierna i ämnet.
Lägger man till de olika indicierna i fallet som då bildar den kedjan som åklagaren från början menat, så har man en vattentät indiciedom att se fram emot. Något annat blir det aldrig tal om i detta fallet.

Se Boden så förstår du precis vad jag menar sen. Blodet är inte blod utan rost. Och alla spår va planterade av en annan gm osv. Det är inte direkt seriöst eller i närheten av det aktuella brottet.
Jag håller med dig fullständigt på alla punkter igenom tråden. Det är Q:s funderingar och teorier jag inte för mitt liv kan få att stämma med de fakta som finns. Jag förstår inte hur han tänker och därför under jag över hur hans potentiella scenario ser ut. Men det har han inte kunnat visa än.
Citera
2013-12-30, 00:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Politikermorden var politiskt relaterade. De hade med deras uppdrag som politiker att göra.

Morden som jag nämde är lika varandra men är inte blåkopior av de andra relationsmorden du har nämnt.

Mord är unika, du kan inte lösa mord med statistik, vidhåller jag.
Jaha, och om det hade varit Gunde svan som blivit överfallen på NK så hade det varit idrottsrelaterat? Du är smart du.

Som sagt, alla spår pekar mot ett klassiskt relationsmord med FS som den klassiske relationsmördaren. Det uppvisar klara likheter med andra fall där en kvinna dödats i hemmet, hennes kropp förts bort och brottsplatsen blivit uppstädad. Bara genom detta tillvägagångssätt blir polisen misstänksam mot FS. Sen när man tittar märmare på honom finner man: FS har inget alibi, han hittar i huset, han har koll på de vapen som finns. Han hittar som handen i handsken i den oländliga terräng där kroppen hittas. Han förnekar att ha fått ett sms som han bevisligen har fått. Han har befunnit sig på samma ställe o tid där BOs telefon skickar Sms - utan att se henne. Han har haft ett storbråk med BO kort före mordet. Han har ett våldsamt förflutet med domar för misshandel. Mm mm mm

Det är bara larvigt att fortsätta envisas med alternativa teorier trots att allt pekar åt ett visst håll. Det är amatörmässigt.
Senast redigerad av Zurfarn08 2013-12-30 kl. 00:42.
Citera
2013-12-30, 00:43
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Att du kallar TF balkanexpert förvånar mig eftersom hon är född i Finland och är skriven i Sverige, och det förvånar mig ännu mer att du tar ställning mellan två rättsmedicinare. Jag visste inte att du var så kunnig på ämnet. Har du något belägg för ditt ställningstagande?

Jag föredrar att hålla mig neutral, och konstaterar att jag inte vet om kulan gick in genom nacken eller ögat.

Nu är ju inte det viktigaste i rättegången vart kulan gick in,så det vore trevligare om du kunde hålla dig till sakfrågan.
Marina blev mördad i sin säng. Inte för att hon ville iscensätta sitt eget försvinnande,utan för att hon blev mördad av någon som hade all möjlighet att städa upp medan han bodde kvar i huset, och som sedan haft tillgång till sin egen och marinas telefon samtidigt under samma master.
Det vore ytterst märkligt om någon annan än FS skulle lyckas med att ha båda telefonerna på samma ställen och kunna använda dem,eller?
Citera
2013-12-30, 00:44
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jaha, och om det hade varit Gunde svan som blivit överfallen på NK så hade det varit idrottsrelaterat? Du är smart du.

Som sagt, alla spår pekar mot ett klassiskt relationsmord med FS som den klassiske relationsmördaren. Det uppvisar klara likheter med andra fall där en kvinna dödats i hemmet, hennes kropp förts bort och brottsplatsen blivit uppstädad. Bara genom detta tillvägagångssätt blir polisen misstänksam mot FS. Sen när man tittar märmare på honom finner man: FS har inget alibi, han hittar i huset, han har koll på de vapen som finns. Han hittar som handen i handsken i den oländliga terräng där kroppen hittas. Han förnekar att ha fått ett sms som han bevisligen har fått. Han har befunnit sig på samma ställe o tid där BOs telefon skickar - utan att se henne. Han har haft ett storbråk med BO kort före mordet. Han har ett våldsamt förflutet med domar för misshandel. Mm mm mm

Det är bara larvigt att fortsätta envisas med alternativa teorier trots att allt pekar åt ett visst håll. Det är amatörmässigt.
Tvivlar du på att morden på OP och AL hade att göra med att de var politiker? Tror du det var relationsrelaterat? Eller var det knarkskulder?

Du fortsätter att rabbla indicier, som har rabblats till f-rbannelse i den här tråden. Men det finns inte ett enda bindande bevis, trots att polisen har suttit på FS axel i 3,5 år.

Ja, jag är amatör. Är du annat?
Citera
2013-12-30, 00:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Nu är ju inte det viktigaste i rättegången vart kulan gick in,så det vore trevligare om du kunde hålla dig till sakfrågan.
Marina blev mördad i sin säng. Inte för att hon ville iscensätta sitt eget försvinnande,utan för att hon blev mördad av någon som hade all möjlighet att städa upp medan han bodde kvar i huset, och som sedan haft tillgång till sin egen och marinas telefon samtidigt under samma master.
Det vore ytterst märkligt om någon annan än FS skulle lyckas med att ha båda telefonerna på samma ställen och kunna använda dem,eller?
Jag säger emot MrsMagoo när hon kommer med osanningar, för jag tycker inte om det.

Det fanns ingen anledning för GM att bo kvar i huset efter städning.

Det där med telefoner får du utveckla, jag förstår inte riktigt.
Citera
2013-12-30, 00:55
Medlem
Quoters avatar
Citat:

Så är det absolut i det normala fallet, men när utredningen - som här - är av katastrofal sort, då går det faktiskt att ha överseende med lite alternativt 'teoretiserande'.
Citera
2013-12-30, 01:04
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Jag säger emot MrsMagoo när hon kommer med osanningar, för jag tycker inte om det.

Det fanns ingen anledning för GM att bo kvar i huset efter städning.

Det där med telefoner får du utveckla, jag förstår inte riktigt.
Nä men nu bodde han de facto kvar. Vilket bevisar att ingen alternativ gm finns.
Telefonernas placering under masterna vid tiden för mordet känner du väl till,så varför frågar du om det?
Sluta med ett märka ord och kom med konkreta förslag på hur en alternativ gm skulle gått tillväga istället, om du vill att någon ska se på dina teorier som möjliga. Det du gör just nu är att gräva din egen grav när det gäller trovärdighet . Tyvärr,för du är smartare än så.
Citera
2013-12-30, 01:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Nä men nu bodde han de facto kvar. Vilket bevisar att ingen alternativ gm finns.
Telefonernas placering under masterna vid tiden för mordet känner du väl till,så varför frågar du om det?
Sluta med ett märka ord och kom med konkreta förslag på hur en alternativ gm skulle gått tillväga istället, om du vill att någon ska se på dina teorier som möjliga. Det du gör just nu är att gräva din egen grav när det gäller trovärdighet . Tyvärr,för du är smartare än så.
Belägg för att GM bodde kvar? Telefonernas mastning under tiden för mordet känner jag väl till, så du får utveckla vad du menar. När var telefonerna tillsammans? Jag har redogjort för hur en alternativ GM skulle ha gått tillväga, han skulle ha flyttat kroppen ut ur bostaden, packat in den i sin bil, städat och försvunnit innan FS kom tillbaka. Tack för berömmet, tyvärr kan jag inte återgälda det. Har du meddelat åklagaren din expertkunskap om hur fort blod torkar?
Citera
2013-12-30, 01:13
Avslutad
Citat:
Tvivlar du på att morden på OP och AL hade att göra med att de var politiker? Tror du det var relationsrelaterat? Eller var det knarkskulder?

Du fortsätter att rabbla indicier, som har rabblats till f-rbannelse i den här tråden. Men det finns inte ett enda bindande bevis, trots att polisen har suttit på FS axel i 3,5 år.

Ja, jag är amatör. Är du annat?
Åtminstone ALs mördare var en ensam, kraftigt psykmedicinerad, samhällshatisk ung man med problematisk uppväxt. Han hade riktat sitt allmänna samhällshat mot politiker ja, men det gör inte att mordet hade något politiskt motiv. Han är fortfarande en ensam galning, och både hans psykiska tillstånd o de mediciner han tog ledde förmodligen till mordet. Han hade kunnat haka upp sig på idrottsmän o stuckit ner Gunde Svan. Hade du kallat det idrottsrelaterat då?

De bindande bevis som finns är en indiciekedja som är stark. Precis som det fanns mot Schyrrer. Påstår du att hon är felaktigt dömd för att bevisningen utgjordes av en indiciekedja? menar du att det saknas bindande bevis i det fallet? Godtar du inte indiciekedjor som bindande bevisning?

Även om man är amatör behöver man inte bete sig som en amatör.
Citera
2013-12-30, 01:19
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Åtminstone ALs mördare var en ensam, kraftigt psykmedicinerad, samhällshatisk ung man med problematisk uppväxt. Han hade riktat sitt allmänna samhällshat mot politiker ja, men det gör inte att mordet hade något politiskt motiv. Han är fortfarande en ensam galning, och både hans psykiska tillstånd o de mediciner han tog ledde förmodligen till mordet. Han hade kunnat haka upp sig på idrottsmän o stuckit ner Gunde Svan. Hade du kallat det idrottsrelaterat då?

De bindande bevis som finns är en indiciekedja som är stark. Precis som det fanns mot Schyrrer. Påstår du att hon är felaktigt dömd för att bevisningen utgjordes av en indiciekedja? menar du att det saknas bindande bevis i det fallet? Godtar du inte indiciekedjor som bindande bevisning?

Även om man är amatör behöver man inte bete sig som en amatör.
AL mördades för att hon var politiker. Marina kan ha mördats för att hon var Domina.
Jag godtar indiciekedjor som styrker skuld bortom rimligt tvivel. Om de inte binder direkt ska de utesluta alternativa GM, dvs i detta fall 100+ stycken.
Jag håller med dig, man kan uppträda professionellt även om man inte har verksamheten som yrke.
Citera
2013-12-30, 01:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Så är det absolut i det normala fallet, men när utredningen - som här - är av katastrofal sort, då går det faktiskt att ha överseende med lite alternativt 'teoretiserande'.
I början, när hon bara var borta och man inte hade hittar blodet i sängen, så hade jag all förståelse för alternativa teorier. Då hade hon ju kunnat mördas på annan plats osv. Men vartefter fakta kommer fram så faller ju möjligheterna bort. Till slut blir det ju löjligt att framhärda med vilda teorier "baföatt".
Citera
2013-12-30, 01:35
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
I början, när hon bara var borta och man inte hade hittar blodet i sängen, så hade jag all förståelse för alternativa teorier. Då hade hon ju kunnat mördas på annan plats osv. Men vartefter fakta kommer fram så faller ju möjligheterna bort. Till slut blir det ju löjligt att framhärda med vilda teorier "baföatt".

Fast det har jag nog aldrig haft för fallet i sig har varit solklart sen dag 1. Att misstänkte sen gjorde sin debut i tråden satt bara punkten över i. Det han sa va uppenbart lögner, och när man sitter och deltar för att berätta om andra killar i slasken så va han mer än misstänkt.
Det som lite synd va att en vikarie dömde i första instans, och sen va ett hovrättsråd en man som hade begått grova rättegångsfel innan. Jag tror att de här två har slutat att döma fall som tur är.

Det stank om det redan från början så teorierna om BDSM och sexkontakter va skrattretande löjligt i mina ögon. Ju mer han satt i tråden ju säkrare blev man på vilken iskall fisk det här va.
Totalt ustuderad och mycket lättläst.
Han blåste många i tråden som trodde på vad han sa och det bokstavligen. Han va som en öppen bok en falsk, parasit, som bara ville skydda sig själv och smutsa ner andra och helst bakom kulisserna även Marina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in