2013-12-30, 01:27
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror besöket var något som KJ ofta gjorde - komma oanmäld - för kontakt. Det vittnar kompisar och dess föräldrar om.

Eller så var det för att försäkra sig om att DJ inte var i stugan.

Såvitt jag förstått var härbret KJs tillåtna ställe, där han fick förvara sina air-soft grejer och som var liksom hans. I övrigt var det låsta dörrar.

Okej, ja då var det kanske det han gjorde där då, lastade av prylarna så att han kunde få plats med VB kropp i bagageutrymmet.

Tycker i övrigt att det är märkligt att DJ var hemma, de skulle enligt JJ vara i stugan och bada bastu den där helgen. En fråga är ju, kände KJ till bastuplanen och blev snopen när DJ var hemma?
Citera
2013-12-30, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Må vara så, men det jag tycker är intressant är att MB säger att han inte läste sms från VB under restaurangbesöket, han bläddrade snabbt förbi och raderade. Han säger att han läste sms:en senare på kvällen trots att de var raderade. Och när läste han det som han sedan minns och berättar för polisen, de var ju raderade. Fullkomligt motsägelsefulla uppgifter tycker jag.

EDIT;Jag tror inte att MB har med mordet att göra, men nästintill fullkomligt övertygad om att både han och AN vet något av vikt som de har underlåtit att berätta.

Det är en REN lögn- MB ljuger poliserna rätt upp i ansiktet. Varför ljuger han så frenetiskt om han nu "brydde sig så mycket om VB" som han påstod? Det i sig är ett otroligt misstänksamt beteende!

Han svarade ju på smsen- vad har han mer ljugit om undrar jag?

sa han något som var sant? isåfall vad?
Citera
2013-12-30, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Okej, ja då var det kanske det han gjorde där då, lastade av prylarna så att han kunde få plats med VB kropp i bagageutrymmet.

Tycker i övrigt att det är märkligt att DJ var hemma, de skulle enligt JJ vara i stugan och bada bastu den där helgen. En fråga är ju, kände KJ till bastuplanen och blev snopen när DJ var hemma?

Lastade av prylar, tror jag inte.

Nej, han ville nog bara ha kontakt.
Citera
2013-12-30, 01:44
Moderator
OYs avatar
FUP s.202

Här finner vi ett kort förhör med en gammal bekant för oss som var med från början, HE, mannen som enligt uppgifter i tråden ådrog sig ett hack i skallen aktuell natt men sökte inte vård för det omgående. Han lär ha sagt att han ramlade in i en dörr, sant eller icke. Ett kort förhör på tio minuter görs med honom av en person som av en händelse har samma korta efternamn som HE, *k.

Om man tittar på kartan där aktuell mast står, och flyger mot KJ lägenhet men fortsätter en bit till så hamnar man ganska precis på nämnda HE hustak, Ar*évägen 44, är det en slump tro, kan det vara samma mastvinkel till den här adressen?

Den här HE kommer man i kontakt med genom dörrknackning på Armévägen 19, det taket kan man också landa på då det är grannfastigheten till nummer 44, här bor en I*a A*dersson 29 år enligt hitta.se.

Kan det här vara ett uppslag att gå vidare med?

EDIT;Noterar också att den här HE också har problem med minnet, orsaken uppges vara mediciner. Kan inte vara lätt att vara detektiv i Boden, folk minns helt enkelt inte så mycket.
Senast redigerad av OY 2013-12-30 kl. 01:50.
Citera
2013-12-30, 01:51
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Du får faktiskt bemöda dig själv att läsa FUP:en. Jag har läst den.

Tolkar ditt svar att du inte hittat några fakta av betydelse för målet utöver de jag räknade upp ..
Citera
2013-12-30, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Nej, inte mer än obduktionsprotokollet och kommunikationen mellan MB och VB, egentligen. Drar egna slutsatser av det jag läst beträffande detta.

Edit: Är du fullständigt övertygad om att allt som framkommer i FUP är med sanningen och verkligheten överensstämmande uppgifter ?
Nu skojar du väl ändå, eller? Blev mörkrädd här en sekund...
Kanske på tiden att du läser på lite då kanske, du kan ju aldrig få en helhet bara på det du har läst och på det som skrivs i media och i tråden...
Det som står i FUP är mer sanning än mycket här inne, då kan ju "sanningen" i slutändan vara som så här:
Ja så långt kan ju sanningen härinne gå om man lägger ihop två och två som blir tre i tråden om man inte vet liksom hela grejen med det hela.
Så läs och lyssna för sjutton!
Senast redigerad av moa-tove 2013-12-30 kl. 02:11.
Citera
2013-12-30, 01:56
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove
En grej som jag har funderat över är hur kroppen har hamnat i huset? Krävs det en nyckel för att komma in i ödehuset? Minns att det har berörts i början av tråden..

Kastades kroppen in i huset genom ett fönster? eller hade GM nyckel till huset?

Någon som vet?

Såvitt jag vet har kroppen = torson, aldrig befunnit sig i ödehuset. Benen hittades i ödehuset, torson inklusive huvudet i en grop övertäckt med grenar, c:a 175 meter därifrån.
Citera
2013-12-30, 02:11
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Nu skojar du väl ändå, eller? Blev mörkrädd här en sekund...
Kanske på tiden att du läser på lite då kanske, du kan ju aldrig få en helhet bara på det du har läst och på det som skrivs i media och i tråden...
Det som står i FUP är mer sanning än mycket här inne, då kan ju "sanningen" i slutändan vara som så här:
Ja så långt kan ju sanningen härinne gå om man lägger ihop två och två som blir tre i tråden om man inte vet liksom hela grejen med det hela.
Så läs och lyssna för sjutton!

Tror inte FUP tillför mig så mycket om jag ska vara ärlig. Jag har tagit del av vad jag behöver och väntar nu på RPU:n och vad adv. Forssberg kommer att lägga fram i hovrätten.

Edit: Kan väl tillägga att jag läst merparten av de inlägg som ibland citerar vad som står i FUP, så totalt okunnig är jag ju faktiskt inte.
Citera
2013-12-30, 02:23
Medlem
Citat:
Tror inte FUP tillför mig så mycket om jag ska vara ärlig. Jag har tagit del av vad jag behöver och väntar nu på RPU:n och vad adv. Forssberg kommer att lägga fram i hovrätten.

Edit: Kan väl tillägga att jag läst merparten av de inlägg som ibland citerar vad som står i FUP, så totalt okunnig är jag ju faktiskt inte.
Jag menade inget illa, det var på skoj. Annars hade tonen kanske varit annorlunda.
Ljudfilerna säger väldigt mycket från TR, det var efter att lyssnat på dem allt såg annorlunda ut, tyckte jag. Om man bortser från FUP.
Vad Forsberg hittat ska bli väldigt spännande att se. Nåt sensationellt måste det ju vara! Mästaren av de stora överraskningarna!!!! Jaja. vi får väl se...
RPUn ger förmodligen vård antar jag och jag tror Inte att det kommer gå upp i HR. KJ lär berätta allt snart när det står klart för honom vad detta riktigt innebär.
Senast redigerad av moa-tove 2013-12-30 kl. 02:26.
Citera
2013-12-30, 02:37
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Jag menade inget illa, det var på skoj. Annars hade tonen kanske varit annorlunda.
Ljudfilerna säger väldigt mycket från TR, det var efter att lyssnat på dem allt såg annorlunda ut, tyckte jag. Om man bortser från FUP.
Vad Forsberg hittat ska bli väldigt spännande att se. Nåt sensationellt måste det ju vara! Mästaren av de stora överraskningarna!!!! Jaja. vi får väl se...
RPUn ger förmodligen vård antar jag och jag tror Inte att det kommer gå upp i HR. KJ lär berätta allt snart när det står klart för honom vad detta riktigt innebär.

Att KJ är beredd att ta fallet själv har jag svårt att föreställa mig, det finns fler inblandade i detta vilket KJ praktiskt taget bekräftade med: ".. dom ville inte åka dit på det .." - och nånstans i detta befinner sig paret MB/AN, vilka jag tror kommer att dras in i det här vad det lider.

Och nej, jag tror inte på vård för KJ:s del.
Senast redigerad av MBoudine 2013-12-30 kl. 02:39.
Citera
2013-12-30, 02:53
Medlem
Citat:
Att KJ är beredd att ta fallet själv har jag svårt att föreställa mig, det finns fler inblandade i detta vilket KJ praktiskt taget bekräftade med: ".. dom ville inte åka dit på det .." - och nånstans i detta befinner sig paret MB/AN, vilka jag tror kommer att dras in i det här vad det lider.
Nej är fler inblandade så hoppas jag verkligen inte han gör det, tar på sig hela skulden, tror i och för sig han kanske gör nåt helt annat.
Jag tror också det kan finnas fler inblandade i detta men MB och AN?? På vilket sätt menar du nu? De kan vara de som från början satte bollen i rullning, ja, det ena leder till det andra och i det ledet är det. Om man säger så här, jag tror inte VB varit död idag om hon inte haft den relationen med MB (hon valde även detta själv, att ha relation med honom), men mer skyldiga än så tror jag inte på.. Då finns det närmare hjälpare som kan vara av intresse.
Han är i behov av vård, helt klart och inte psykopat heller, det stämmer inte med den bilden jag fått av honom efter tingsrätten. Det är vad jag anser och tror, du tror nåt helt annat, du har en bild som även jag varit inne på men som jag släppt helt. Snart får vi klarhet i lite i alla fall...
Senast redigerad av moa-tove 2013-12-30 kl. 03:01.
Citera
2013-12-30, 03:03
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Nej är fler inblandade så hoppas jag verkligen inte han gör det, tar på sig hela skulden, tror i och för sig han kanske gör nåt helt annat.
Jag tror också det kan finnas fler inblandade i detta men MB och AN?? På vilket sätt menar du nu? De kan vara de som från början satte bollen i rullning, ja, det ena leder till det andra och i det ledet är det. Om man säger så här, jag tror inte VB varit död idag om hon inte haft den relationen med MB (hon valde även detta själv, att ha relation med honom), men mer skyldiga än så tror jag inte på.. Då finns det närmare hjälpare som kan vara av intresse.

På vilket sätt har jag förklarat ett otal gånger, inklusive andra "hjälpare", men problem av Vatchareeyas slag förvinner inte genom att man blundar i tio sekunder och tänker bort - man måste lyfta åtminstone ett finger för att uppnå önskat resultat, och det har paret MB/AN gjort. Åtminstone.

Edit: Om VB inte haft sin karatetränare som kk hade hon levt i dag, det menar jag ligger i sakens natur. Och med det menar jag INTE att KJ plötsligt greps av svartsjuka, han är inte den typen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in