2013-12-29, 16:20
Medlem
€rics avatar
Saatan vad VI är bra. Inte förvånad om de kommer en nerf där. Sjukt rolig dessutom att spela
Citera
2013-12-29, 20:32
Medlem
HestDrickaColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boomshiggabang
"Vilken midchamp tycker du är bäst? Asså jag måste säga att Teemo om man bara bygger AD är helt sjukt bra!"
Testade på en vän. Fick svaret "Dö. Hata Teemo".

Lurade du mig nu?
Citera
2013-12-29, 21:11
Medlem
sgt.highways avatar
Började spela LoL för typ 2 dagar sedan, och har jävligt svårt att hitta någon champ som passar mig... Vill fokusera på en nu i början så jag kan lära mig grunderna, last hits, när man ska recalla, vilka items det finns, hur wards funkar etc. Problemet är att jag gillar "svåra" champions som är alldeles för komplicerade för mig, typ Lee Sin, Yasuo, Syndra och Draven.
Frågan: Vilka champions är väldigt noobfriendly? Gärna någon som kan lira lite olika roller så man kan lära sig abilitys samtidigt som man kan prova nya roller.

Som avslutning; generella tips till en total nybörjare?
Citera
2013-12-29, 21:24
Medlem
KaptenCapss avatar
Standard Veigar faceroll
http://oi44.tinypic.com/2qm2eye.jpg
Citera
2013-12-29, 21:26
Medlem
KaptenCapss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sgt.highway
Började spela LoL för typ 2 dagar sedan, och har jävligt svårt att hitta någon champ som passar mig... Vill fokusera på en nu i början så jag kan lära mig grunderna, last hits, när man ska recalla, vilka items det finns, hur wards funkar etc. Problemet är att jag gillar "svåra" champions som är alldeles för komplicerade för mig, typ Lee Sin, Yasuo, Syndra och Draven.
Frågan: Vilka champions är väldigt noobfriendly? Gärna någon som kan lira lite olika roller så man kan lära sig abilitys samtidigt som man kan prova nya roller.

Som avslutning; generella tips till en total nybörjare?

Generella tips är att inte bara nöta en gubbe, det kan du göra då du har kört alla ett par gånger. Spela så många olika gubbar du kan. Då lär du dig 1000ggr mer om spelet, vilket är mycket viktigt i "lvl-stadiet" så du inte är helt efterbliven när du kommer upp i högre/bättre lvlar och raitings. Nöt alla free champs.
Citera
2013-12-29, 21:29
Medlem
Det står svårighetsgrad på champions om man går in och kollar i affären eller in på champions (via profilen), annars så skulle jag kunna rekommendera Vladimir, Annie, Ashe, Ezreal, Garen, Jax, Teemo, Tryndamere, Master yi etc. Jag tyckte det var enklast att börja spela physical damage champions (basic attackers) då det mesta du behöver göra är köpa AD (attack damage) items och basic attacka dina motståndare. Annars finns det enkla mages också
Citera
2013-12-30, 00:30
Medlem
Tjena! Satt nyss och lirade lite när en kille i vårat lag började kasta ut massor med timers på motståndarens buffar / våra egna buffars.. Tyckte det såg ganska konstig ut eftersom han hade ingen aning om när dom togs men allt var timat.. Drake/röd/blå deras och våra egna. Är det lagligt eller hur fungerar det? Isf är det ju ganska konstigt.
Citera
2013-12-30, 00:33
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xtp
Tjena! Satt nyss och lirade lite när en kille i vårat lag började kasta ut massor med timers på motståndarens buffar / våra egna buffars.. Tyckte det såg ganska konstig ut eftersom han hade ingen aning om när dom togs men allt var timat.. Drake/röd/blå deras och våra egna. Är det lagligt eller hur fungerar det? Isf är det ju ganska konstigt.
Det finns inget plug-in eller någon timer som kan avgöra när saker tas om man inte ser det så antagligen så satt han och gissade. Nej, det är inte "lagligt" använda plug-in som pingar & skriver när sakerna är uppe i chatten.

För övrigt så kanske jag missförstog dig och att du menade att han la "text" som räknade ner på buffarna?
Citera
2013-12-30, 00:34
Medlem
När ska dom göra Lucian balanced`?
Citera
2013-12-30, 00:37
Medlem
SwAxXs avatar
Citat:

Man kan få timestamps i chatten. Vilket gör att du kan tima drake och baron enkelt. Man vet att första buffen spawnas ca 0710. Säker på att han inte hade wards i deras jungle?

Men om han timade buffs som ni ej hade vision på, kan man anta att han fuskade.
Citera
2013-12-30, 00:39
Medlem
HejAntons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Det finns inget plug-in eller någon timer som kan avgöra när saker tas om man inte ser det så antagligen så satt han och gissade. Nej, det är inte "lagligt" använda plug-in som pingar & skriver när sakerna är uppe i chatten.

För övrigt så kanske jag missförstog dig och att du menade att han la "text" som räknade ner på buffarna?
Körde ett game där min botlane (ADC och Support) hade en bot som automatiskt ploppade upp "Dragon will respawn 10:46" exakt samtidigt efter att drake, Baron, eller buffar dödats. Gällde dock bara det man hade vision för.
Citera
2013-12-30, 00:40
Medlem
Mantisss avatar
Citat:
Fanns en tråd på reddit idag när en snubbe visade att det fanns massa fusk till LoL. Det du beskriver fanns exakt att ladda ner nånstans. Finns även lasthit-helper också.

Dock hittar jag den inte längre. Säkert borttagen.

Edit: http://www.reddit.com/r/leagueoflegends/comments/1txh5h/round_2_revealin_the_dark_sites_about_lol_a/

Där har du tråden. Dock är allt borttaget.

Kom på lite grejer nu också. Man kunde se fiendens alla bufftimers, fiendens exp, range, alla stats, hotkeys där man kunde lägga in olika combos på ett knapptryck. Med alla stats menar jag det some inte syns när man klickar på t.ex CDR.

Edit2: https://www.youtube.com/watch?v=aXgjFK1M9 En snubbe som använder nåt plugin. Dodgar skillshots automatiskt bland annat.
Senast redigerad av Mantiss 2013-12-30 kl. 01:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in