2013-12-29, 22:56
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Så det är ett naturligt steg för en småkriminell att bli mördare. Det kallar jag fördom.
28 domar är inte ett särskilt bra exempel på "småkriminell". Han lär ha kommit undan med väsentligt mer. De flesta brott leder inte till fällande domar.
Citera
2013-12-29, 22:57
Medlem
Hanibaljans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Det fungerade inte att citera, men Hanibaljan skrev: "Jag kände FS tills han flyttade till Spekeröd. Jag vet mycket om honom."

Tror du att han är skyldig?

Då jag inte är juristist utbildad så kan jag inte snacka om skuld.
Vi har "flummat" ihop. Så jag "kan" han.

Vad jag tror har ju ingen relevans men jag har mina aningar.
Med tanke på historiken.
Citera
Medlem
Sailfishs avatar
Citat:
Det finns 15-20 minuters respit.

Tror du GM kollade pulsen, gjorde några upplivningsförsök etc?
Tror du han var utbildad läkare som kunde avgöra om hon var död eller inte?
Genom att inte göra några livsupphållande åtgärder eller ringa SOS utan istället
paketera in henne i en tät presenning så är det en klar avsikt att inte försöka rädda henne.
Den handlingen ihop med skottet talar emot att det var ett vådaskott eller vållande till annans död.
Ser du till de andra omständigheterna också, tex att det var hennes egna pistol som dessutom FS vid ett tillfälle stulit ifrån henne samt att hon log i sängen och sov talar emot allt vad vådaskott heter.
Blodstänk saknas också, vilket måste innebära att GM drog täcket över henne innan han tryckte av.
Kort o gott, det finns ingenting som tyder på ett vådaskott.

Du nämnde Sollentuna skjutningen och jämförde med detta fall. Det är stor skillnad då GM i det fallet faktiskt kunde ha tryckt av misstag. Han ringde dessutom SOS och tillkallade hjälp. FS gjorde tvärtom, han ringde inte SOS utan plastade in henne istället.
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Även Dominor med herrbekanta har nära relationer. Precis som småbarnsmammor eller farmödrar eller professorer eller hemlösa kvinnor eller... Och när de blir mördade i något som bär alla karaktäristika av ett relationsmord så är det med stor sannolikhet ett relationsmord.

Det var inte länge sedan en (fd?) porrstjärna blev mördad - ett relationsmord av hennes ex. Även om man lever ett annorlunda liv på något sätt, har man ändå väldigt mycket gemensamt med människor som lever ett vanligt Svensson-liv. De nära relationerna är desamma.

Du tar verkligen död på de små halmstråna som finns kvar för försvaret i det här fallet.
Ja, relationsmorden är väldigt många och ofta förekommande och detta är i särklass ett som passar ypperligt in i statistiken. Han som gm har alla rätt för att passa in i mallen.
Citera
2013-12-29, 23:00
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sailfish
Tror du GM kollade pulsen, gjorde några upplivningsförsök etc?
Tror du han var utbildad läkare som kunde avgöra om hon var död eller inte?
Genom att inte göra några livsupphållande åtgärder eller ringa SOS utan istället
paketera in henne i en tät presenning så är det en klar avsikt att inte försöka rädda henne.
Den handlingen ihop med skottet talar emot att det var ett vådaskott eller vållande till annans död.
Ser du till de andra omständigheterna också, tex att det var hennes egna pistol som dessutom FS vid ett tillfälle stulit ifrån henne samt att hon log i sängen och sov talar emot allt vad vådaskott heter.
Blodstänk saknas också, vilket måste innebära att GM drog täcket över henne innan han tryckte av.
Kort o gott, det finns ingenting som tyder på ett vådaskott.

Du nämnde Sollentuna skjutningen och jämförde med detta fall. Det är stor skillnad då GM i det fallet faktiskt kunde ha tryckt av misstag. Han ringde dessutom SOS och tillkallade hjälp. FS gjorde tvärtom, han ringde inte SOS utan plastade in henne istället.
Fortfarande kunde Marina ha varit död innan hon plastades in, och brottet kan ha begåtts av någon annan, som var rädd för att få skulden.

Källa på att hon sköts med sin egen pistol?

Kan hon inte ha haft täcke på sig vid vådaskott?
Citera
2013-12-29, 23:08
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finlisa
Det är fruktansvärt, det är ett allvarligt fel på fs. Beklagligt att naiva flickvännen tar allt som är negativt om fs som lögner

Besök av kompisar?
Nej, aldrig. Jag har haft ett brokigt förflutet. De flesta jag har känt har sysslat med diverse
saker, jag umgås numera inte med många. Jag har umgåtts mest med Marina.

Det har gått en vecka sedan du såg henne. Vad har du gjort under den här tiden?
Inte mycket. Jag har varit hemma… grejat lite i trädgården. Jag har inte gjort något speciellt.

Någon tycker sig ha sett dig köra Hyundaien i söndags, kan det stämma?
Nej, definitivt inte. Jag tror inte att jag var ur trädgården i söndags. Nej, det var jag inte. I
söndags var jag hemma precis hela dagen. Jag tittade på 6:an på eftermiddan och kvällen, det
var Formel-1 och Amazing Race.

Skulle du kunna skada henne?
Nej. Hon betyder så mycket för mig, rent mentalt… jag har känt mig helt handikappad när
hon har varit borta här nu.

Ja, men då får du ju.. det här är ju speciell dag. Din Marina är försvunnen, Fredrik.
Din före detta Marina och du sitter misstänkt för detta, är det inte upp till dig då att
försöka komma ihåg varenda millimeter eftersom du säger att du är oskyldig?

Stäng av.
Varför då?
Det är slut. Du börjar bli otrevlig
Ja, förhören med Fredrik är ingen rolig läsning, men talande. Hans nuvarande flickvän har beskrivits som intelligent av någon här i tråden. Jag hoppas hon är det. För ett större svin än Fredrik finns det få av. Men hon är ung, och med tanke på hur många år han förmodligen blir inlåst, så lär hon kunna gå vidare i livet. Hoppas jag.
Citera
2013-12-29, 23:08
Avslutad
Citat:
Men det hindrar inte att detta var ett mord begånget av någon av hennes 100+ herrbekanta. Du tror väl inte att HR ska döma efter GW:s statistik?
Men spåren pekar inte mot marinas dejter. Spåren pekar mot att detta är ett "traditionellt" relationsmord. Det är ju helt oproffsigt att stirra sig blind på att den mördade hade en viss sexuell preferens och då missa att alla fakta och spår visar på ett banalt relationsmord.

Om polisen hade jobbat på det viset hade jag mist all tilltro till polise. "jaså är BO bög? Ja, då är det väl en sexkontakt då". "jaha, är bo politiker? Då måste det vara politiskt relaterat." "Är BO elitidrottsman? Då måste det vara en konkurrent". Dessa människor har också nära relationer och måste inte bli mördade pga yrke eller sexuell preferens.
Citera
2013-12-29, 23:10
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanibaljan
Då jag inte är juristist utbildad så kan jag inte snacka om skuld.
Vi har "flummat" ihop. Så jag "kan" han.

Vad jag tror har ju ingen relevans men jag har mina aningar.
Med tanke på historiken.
Det av mig fetat: Och dom är?
Citera
2013-12-29, 23:11
Medlem
Sailfishs avatar
Citat:
Fortfarande kunde Marina ha varit död innan hon plastades in, och brottet kan ha begåtts av någon annan, som var rädd för att få skulden.

Källa på att hon sköts med sin egen pistol?

Kan hon inte ha haft täcke på sig vid vådaskott?

Vådaskott med ett annat vapen? Är det du menar nu?
Man brukar väl inte sova med täcket över huvudet väl, speciellt inte en varm sommardag..
Om du inte vet vad vådaskott är för nått, tycker jag du skall kolla upp det innan du spammar sönder tråden.

Tecken på vådaskott i det här fallet hade varit tex, om ett skott avlossats från v-rummet och gått igenom hennes vägg och träffat henne i huvudet. Eller att de varit ute och provskjutit och FS snubblar över en gren medan han håller vapnet så att ett skott brinner av och råkar träffa MJ.

Men som sagt, det finns ingenting som tyder på att ett vådaskott inträffat.

Du kan inte ens visa upp en enda trolig förklaring ett nått bevis för det. Allt du mäktar med är rena hypoteser eller flummiga åsikter som mer hör hemma på en Cannabisklubb i holland.
Citera
2013-12-29, 23:11
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Ja, förhören med Fredrik är ingen rolig läsning, men talande. Hans nuvarande flickvän har beskrivits som intelligent av någon här i tråden. Jag hoppas hon är det. För ett större svin än Fredrik finns det få av. Men hon är ung, och med tanke på hur många år han förmodligen blir inlåst, så lär hon kunna gå vidare i livet. Hoppas jag.

Självklart hittar hon en annan kille som är betydligt yngre och snällare och med ett helt annat register än detta kräket. Hon väntar inte i 10 år det är jag övertygad om. Han kommer få spader då han inte kan kontrollera henne från insidan, så han kommer lida givetvis. Frågan är hur farlig han är då han kommer ut som 50 åring?
Citera
2013-12-29, 23:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Men spåren pekar inte mot marinas dejter. Spåren pekar mot att detta är ett "traditionellt" relationsmord. Det är ju helt oproffsigt att stirra sig blind på att den mördade hade en viss sexuell preferens och då missa att alla fakta och spår visar på ett banalt relationsmord.

Om polisen hade jobbat på det viset hade jag mist all tilltro till polise. "jaså är BO bög? Ja, då är det väl en sexkontakt då". "jaha, är bo politiker? Då måste det vara politiskt relaterat." "Är BO elitidrottsman? Då måste det vara en konkurrent". Dessa människor har också nära relationer och måste inte bli mördade pga yrke eller sexuell preferens.
Det finns spår som pekar på Marinas dejter. Om ett mordoffer är bög, politiker eller elitidrottsman kan GM vara sexkontakt, politiskt relaterad eller konkurrent. Tror du att Olof Palme mördades i ett relationsmord?
Citera
2013-12-29, 23:14
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Nej, jag har hävdat länge att det kan ha varit vådaskott, och jag ser många alternativa GM till detta vådaskott.
Men Q, du har ju haft många tänkbara händelser och motiv till vad som hänt.
Vad hände med denna? "Jag funderar på om M kan ha iscensatt försvinnandet själv. Först bytte hon ut bäddmadrasserna från FS gamla sängar. Därefter tappade hon sig själv på blod vid huvudänden, och skyddade bäddmadrasserna. Hon behövde inte tappa sig på två liter blod, det mesta antas ha sugits upp av bäddmadrasserna."

Det tror jag kan vara en mycket intressant teori, GM kan vara vem som helst som "ställt upp" på denna av Marina så briljanta idé för att få det att se ut som FS!
Uppenbarligen har M iscensatt detta enbart för att sätta dit FS, eller hur?
Maskroos håller garanterat med dig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in