2013-12-29, 17:02
Avstängd
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vad jag säger är att det finns 176 rimliga alternativa GM i mobilen, åtminstone tills man tagit någon titt på dem. Kontakter av typen "Timber Trading Växel" kan säkert strykas som rimligt så fort man kollat att numret går till Timber Trading C:o AB:s växel. Svårare är det att stryka Sunshinboy, Vitvargen, Marcus Toyboy L och Greath death, som i mina öron låter som om det kan vara BDSM-kontakter.

Jag tycker Greath death låter livsfarlig men det är ju fördomsfullt att tänka att dom som gillar BDSM skulle kunna begå mord. Det ska nog till annat för det. Det kan ju lika gärna jobba nån dåre på
Timber Trading som skulle kunna vara skyldig. Men den enklaste förklaringen är ofta den riktiga.
Jag tror det är rätt gärningsman som sitter häktad.
Citera
2013-12-29, 20:35
Medlem
Grandiosos avatar
Förhör med tidigare arbetsgivare. FUP sid 814.

Fredrik erbjöd sig vid något tillfälle, att om de hade någon ko, kalv eller kviga, som skulle avlivas, så kunde Fredrik ordna detta.
Berg uppger, att han beskrev, hur avlivandet skulle ske på ett för Berg motbjudande sätt.
Citera
2013-12-29, 20:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag tycker Greath death låter livsfarlig men det är ju fördomsfullt att tänka att dom som gillar BDSM skulle kunna begå mord. Det ska nog till annat för det. Det kan ju lika gärna jobba nån dåre på
Timber Trading som skulle kunna vara skyldig. Men den enklaste förklaringen är ofta den riktiga.
Jag tror det är rätt gärningsman som sitter häktad.
Vad krävs det för fördom för att tänka att FS skulle kunna begå mord?

Varför kallar du det mord? Kan det tänkas vara en olycka med ett laddat vapen, och GM ville slippa få skulden? En man i Sollentuna dömdes i år för ett liknande brott för grovt vållande till annans död och grovt vapenbrott till tre års fängelse. Han fick ungdomsrabatt, så en vuxen hade fått mer. Det är många som skulle försöka smita från det straffet.
Citera
2013-12-29, 21:06
Medlem
Finlisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Förhör med tidigare arbetsgivare. FUP sid 814.

Fredrik erbjöd sig vid något tillfälle, att om de hade någon ko, kalv eller kviga, som skulle avlivas, så kunde Fredrik ordna detta.
Berg uppger, att han beskrev, hur avlivandet skulle ske på ett för Berg motbjudande sätt.

Det är fruktansvärt, det är ett allvarligt fel på fs. Beklagligt att naiva flickvännen tar allt som är negativt om fs som lögner

Besök av kompisar?
Nej, aldrig. Jag har haft ett brokigt förflutet. De flesta jag har känt har sysslat med diverse
saker, jag umgås numera inte med många. Jag har umgåtts mest med Marina.

Det har gått en vecka sedan du såg henne. Vad har du gjort under den här tiden?
Inte mycket. Jag har varit hemma… grejat lite i trädgården. Jag har inte gjort något speciellt.

Någon tycker sig ha sett dig köra Hyundaien i söndags, kan det stämma?
Nej, definitivt inte. Jag tror inte att jag var ur trädgården i söndags. Nej, det var jag inte. I
söndags var jag hemma precis hela dagen. Jag tittade på 6:an på eftermiddan och kvällen, det
var Formel-1 och Amazing Race.

Skulle du kunna skada henne?
Nej. Hon betyder så mycket för mig, rent mentalt… jag har känt mig helt handikappad när
hon har varit borta här nu.

Ja, men då får du ju.. det här är ju speciell dag. Din Marina är försvunnen, Fredrik.
Din före detta Marina och du sitter misstänkt för detta, är det inte upp till dig då att
försöka komma ihåg varenda millimeter eftersom du säger att du är oskyldig?

Stäng av.
Varför då?
Det är slut. Du börjar bli otrevlig
Citera
2013-12-29, 21:17
Avslutad
Citat:

Varför kallar du det mord? Kan det tänkas vara en olycka med ett laddat vapen, och GM ville slippa få skulden? En man i Sollentuna dömdes i år för ett liknande brott för grovt vållande till annans död och grovt vapenbrott till tre års fängelse. Han fick ungdomsrabatt, så en vuxen hade fått mer. Det är många som skulle försöka smita från det straffet.
Fraktades kroppen i detta fall bort från brottsplatsen? Röjdes brottsplatsen upp för att dölja brottet? Kan du nämna ett enda mord där brottsplatsen röjts upp och/eller brottsoffer gömts där det inte varit en närstående (sambo, ett ex, make) som varit gm?
Citera
2013-12-29, 21:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Fraktades kroppen i detta fall bort från brottsplatsen? Röjdes brottsplatsen upp för att dölja brottet? Kan du nämna ett enda mord där brottsplatsen röjts upp och/eller brottsoffer gömts där det inte varit en närstående (sambo, ett ex, make) som varit gm?
Nej, jag kan inte heller nämna ett mord där BO har varit Domina, haft 100+ herrkontakter och en pistol hemma. Alla mord är unika. Dessutom, i inlägget som du citerade framgår det att det behöver inte ha varit mord.
Citera
2013-12-29, 21:38
Avslutad
Citat:
Nej, jag kan inte heller nämna ett mord där BO har varit Domina, haft 100+ herrkontakter och en pistol hemma. Alla mord är unika. Dessutom, i inlägget som du citerade framgår det att det behöver inte ha varit mord.
Det är där du går fel. Relationsmord är ofta erbarmligt likartade i de avgörande dragen. Sen må de yttre omständigheterna skilja, om t ex offret heter Linda Chen eller marina eller Ida och lever olika liv.
Citera
2013-12-29, 21:40
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det är där du går fel. Relationsmord är ofta erbarmligt likartade i de avgörande dragen. Sen må de yttre omständigheterna skilja, om t ex offret heter Linda Chen eller marina eller Ida och lever olika liv.
Kallar du ett mord begånget av en av 100+ herrbekanta relationsmord?
Citera
2013-12-29, 21:57
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:

Visste väl att det skulle komma...
Nu när fallet är oundvikligt för bångstyrige herr Svenssons vidkommande så får man hoppas
på att han i bästa fall lyckas rinna undan med ett vååådaskooot.
Tror dock inte något sånt lockar till "köp" i domstolen.

Skulle han välja erkännandets väg sent omsider mot all rimlig förmodan och berätta hela
händelseförloppet den kvällen från början till slut så ska det nog till att besitta en
avsevärt större övertygelsekraft än denne föga betrodde herre gör, för att nå framgång
i rättssalen med en berättelse om ett skott som råkade brinna av till all olycka, helt
oavsiktligt alltså.

Hade det verkligen förhållit sig på det viset så skulle han för trovärdighetens skull
förklarat den saken för berörda polismyndigheter omedelbart.
Nu är det alldeles försent. Nu knallas inga skott av i ren olyckshändelse.
Nu är bilden sluten runt det enda realistiska här; ett mord i natten. Alls icke uteslutet att
det föregåtts av viss planering.
Och det är för mord han kommer att dömas. Lättare än så slipper han inte undan längre.
Bistra, raka fakta. Direkt från verkligheten januari månad i nådens år 2014.
Citera
2013-12-29, 22:00
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Visste väl att det skulle komma...
Nu när fallet är oundvikligt för bångstyrige herr Svenssons vidkommande så får man hoppas
på att han i bästa fall lyckas rinna undan med ett vååådaskooot.
Tror dock inte något sånt lockar till "köp" i domstolen.

Skulle han välja erkännandets väg sent omsider mot all rimlig förmodan och berätta hela
händelseförloppet den kvällen från början till slut så ska det nog till att besitta en
avsevärt större övertygelsekraft än denne föga betrodde herre gör, för att nå framgång
i rättssalen med en berättelse om ett skott som råkade brinna av till all olycka, helt
oavsiktligt alltså.

Hade det verkligen förhållit sig på det viset så skulle han för trovärdighetens skull
förklarat den saken för berörda polismyndigheter omedelbart.
Nu är det alldeles försent. Nu knallas inga skott av i ren olyckshändelse.
Nu är bilden sluten runt det enda realistiska här; ett mord i natten. Alls icke uteslutet att
det föregåtts av viss planering.
Och det är för mord han kommer att dömas. Lättare än så slipper han inte undan längre.
Bistra, raka fakta. Direkt från verkligheten januari månad i nådens år 2014.
Nej, jag har hävdat länge att det kan ha varit vådaskott, och jag ser många alternativa GM till detta vådaskott.
Citera
2013-12-29, 22:10
Avslutad
Citat:
Kallar du ett mord begånget av en av 100+ herrbekanta relationsmord?
Nej, men då hade det också sett helt annorlunda ut. Det hade inte haft ett relationsmords karaktäristika. I detta fall finns en person med trasslig relation till offret på plats. Denne har inget alibi. Brottet har skett i hemmet där de bägge bor, kroppen har förts från platsen och åtgärder vidtagits för att dölja brottet. Du måste ju åtminstone erkänna att brottet som sådant uppvisar alla tecken på ett typiskt relationsmord? Om du vill tro att det ändå inte är det, okej.
Citera
2013-12-29, 22:15
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nej, men då hade det också sett helt annorlunda ut. Det hade inte haft ett relationsmords karaktäristika. I detta fall finns en person med trasslig relation till offret på plats. Denne har inget alibi. Brottet har skett i hemmet där de bägge bor, kroppen har förts från platsen och åtgärder vidtagits för att dölja brottet. Du måste ju åtminstone erkänna att brottet som sådant uppvisar alla tecken på ett typiskt relationsmord? Om du vill tro att det ändå inte är det, okej.
Nej, jag vidhåller att alla mord är unika. Jag känner inte till något mord som liknar det här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in