Citat:
Ursprungligen postat av
Barc0
Kan du rekommendera en tv till mig då i den prisklassen? Och vilken skulle du valt av dessa två? Ingen plasma alltså?
Jag skulle valt
http://www.komplett.se/lg-50-plasma-tv-50pn650t/777411 utan tvekan, jag har själv köpt en sådan till sovrummet.
Nackdelen med denna är några saker, men för priset så får du inget bättre.
Den gick för 8000 i början av året, nedsänkt till 4444,- Utan massa skit, allt är lagt på bildkvaliteten.
Negativa saker är att svärtan är inte den bästa, automatisk inställning av ljuset som inte kan slås av, det kan inte slås av på nån plasma faktiskt, men kan bli störande om man ser på ljusa filmer eller typ hockey. Rutan reflekterar ljus rätt så bra, så om du har ett fönster precis bakom dig utan mörka gardiner så kommer det nog att störa. Annars så kan jag inte säga något dåligt om den, den har ett litet "surr" som alla plasma-tv om man lutar sig emot den så hör man det, annars inte. Den laggar lite om man spelar på den typ 0,3 sek, så ska du ha den som spel-tv så finns det nog bättre, annars är den kanon.
Edit: Barco, jag skulle inte valt någon av de tv-apparaterna du länkade till, LG'n har otroligt dålig bild, har själv varit och kollat på just den innan jag köpte den jag länkade. Philips har jag ej sett, men generellt så är de fruktansvärda i många avseende. Mitt tips i den nivån blir den jag länkade, så får du kanske lite pengar över och kan dra en Yamaha 101 soundbar till, då har du ett skapligt ljud och en bra bild för runt 5900kr. Oslagbart i den prisklassen.