2013-12-29, 22:54
Medlem
Imponerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Älskar förresten att hon gjort ett nästan tolv minuter långt bildspel i bloggen. Kan bara vara Pajnispung som orkar sitta och titta på det. Kanske t o m fälla en tår och skakandes på huvudet yttra "så stark.... så vacker...." för sig själv.
Tittade lite på det och som jag uppfatttade det så var det en varning för vad drogerna kan göra men tveksamt om den effekten uppnås då Berny ser rejält sjukare ut i yngre år med sina uppskurna armar och kläder som tillhör emo kulturen. Kollar man på de senare bilderna så är det mer en schizofren kvinna med den typiska övervikten som medicinen ger.

Den här Niklas som hon också skriver om på bloggen är det en pojkvän som har dött? För han verkar vara Bernys enda sanna kärlek och då kan man ju fråga sig hur hon hade sett på honom om han hade levt idag.
I första boken så dör en av hennes pojkvänner också visserligen.
Citera
2013-12-29, 23:06
Medlem
elizadeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imponerad
Tittade lite på det och som jag uppfatttade det så var det en varning för vad drogerna kan göra men tveksamt om den effekten uppnås då Berny ser rejält sjukare ut i yngre år med sina uppskurna armar och kläder som tillhör emo kulturen. Kollar man på de senare bilderna så är det mer en schizofren kvinna med den typiska övervikten som medicinen ger.

Den här Niklas som hon också skriver om på bloggen är det en pojkvän som har dött? För han verkar vara Bernys enda sanna kärlek och då kan man ju fråga sig hur hon hade sett på honom om han hade levt idag.
I första boken så dör en av hennes pojkvänner också visserligen.

Han i första boken är inte en pojkvän, men hon framställer det så..

Hade inte Niklas dött hade han varit grov kvinnomisshandlare och hallick vid det här laget.
Citera
2013-12-30, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elizadeath

Hade inte Niklas dött hade han varit grov kvinnomisshandlare och hallick vid det här laget.

Jag vill avhålla mig från att tro det värsta om en person som avlidit, men baserat på hur bernys många förhållanden avlöpt så törs jag i allafall sätta en arm på att om Nicklas levt så hade de knappast varit tillsammans idag. Hon pratar om att Nicklas var hennes livs kärlek och jag tvivlar faktiskt inte på att hon verkligen kände så för honom när de var tillsammans.

Men är det inte så hon pratar om alla hon för tillfället är ihop med? Amelia, jhna, Jonas, "caspian", Emma m fl har ju allihop beskrivits som bäst och underbarast och stora kärleken osv.
Hade Nicklas inte gått bort hade det säkert tagit slut i allafall med eller utan efterföljande shitstorm.
Nu avbröts deras kärlek "mitt i" så att säga av ett hastigt (och tragiskt) dödsfall. Det har nog gjort att Berny idealiserat deras förhållande och tänker att "om det inte hänt hade vi varit tillsammans än idag och varit så lyckliga".
Men varför skulle just det förhållandet varit annorlunda och funkat när inget annat gjort det, de hade ju inte de bästa förutsättningarna heller med tungt missbruk från bådas sida.
Citera
2013-12-30, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
OCH HAHA!
Berny sitter och babblar om sina grova brott, åh herre min vi har redan sett hennes register.

Jag älskar när hon svänger sig med "hårda" ord som gola och volta.
Ja, du är verkligen en tuff brud från gettot, Berny.
Citera
2013-12-30, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Jag tycker senaste inlägget reflekterar ganska väl att hon vet precis hur hon ska använda sin schiz-diagnos för att klara sig ur en knipa eller få som hon vill. Jag har aldrig träffat någon med psykossjukdom på riktigt som gör så.

Nej, har man en riktig psykos har man inte sinnesnärvaro nog att medvetet lägga upp strategier för hur man ska "prata sig ur" situationer.
Som jag har fattat det av vad hon skriver var hon vid dessa tillfällen inte det minsta psykotisk utan hon spelade på sin "sjukdom" för att klara sig undan.
Hon har "pratat" sig till sina diagnoser och sen använder hon dem till att "prata sig ur" knipor, problem, ansvar osv.
Fast hennes så kallade "grova brott" tror jag inte ett skit på, det finns ju inget i registren som stöder det hon påstår, det är prat och överdrifter i samma dignitet som "R".
Däremot kan jag tänka mig att hon raglat omkring full och hög på stan och nån snut kanske frågat hur det varit med henne, och då har hon möjligtvis sagt att hon "är sjuk och glömt sina mediciner".
Men att hon skulle vara hård och krimininell med massa misshandel och skit, aldrig...
Det grövsta hon gjort är väl att hon snott av polare ( och den där hotellnotan) och dragit på sig skulder....
Men Berny älskar att framstå som hård och mystisk och "vi har ju inte hela bilden"....

Edit: Om Berny nu verkligen är så kriminellt belastad så kan hon ju lägga ut domarna då, precis som hon gjorde med sina "diagnoser". Hon ifrågasatte ju med att "jag vet inte vilka domar ni har sett..."
Men visa oss dina domar då, Berny!
Senast redigerad av DugDeepeer 2013-12-30 kl. 10:46.
Citera
2013-12-30, 11:32
Medlem
Nu har jag fått svar ang läkaren Bengt....
Men hur gör jag för att lägga upp filerna här på forumet från min mail? Jag lyckas inte vidarebefordra dem av nån anledning? Jag har aldrig lagt upp material här förut...
Citera
2013-12-30, 13:43
Medlem
mittenskittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
Nu har jag fått svar ang läkaren Bengt....
Men hur gör jag för att lägga upp filerna här på forumet från min mail? Jag lyckas inte vidarebefordra dem av nån anledning? Jag har aldrig lagt upp material här förut...

Du kanske kan ta screenshots på det och lägga upp på tex tinypic.com (behöver inte vara medlem) och sen länka hit bara? Annars kan du lägga upp själva filerna på mediafire.com och länka till
Citera
2013-12-30, 14:19
Medlem
http://sv.tinypic.com/r/286zqf5/5
http://sv.tinypic.com/r/wvvgg1/5

Här är det som jag fick skickat ang. Bengt. Det första ärendet verkar inte vara nåt speciellt egentligen, men det andra verkar skumt. Gubben har rapporterats för att ha skrivit ut 1800 xanor....
Senast redigerad av DugDeepeer 2013-12-30 kl. 14:30.
Citera
2013-12-30, 14:31
Medlem
mittenskittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
http://sv.tinypic.com/r/286zqf5/5
http://sv.tinypic.com/r/wvvgg1/5

Här är det som jag fick skickat ang. Bengt. Det första ärendet verkar inte vara nåt speciellt egentligen, men det andra verkar skumt. Gubben har rapporterats för att ha skrivit ut 1800 xanor....

Tack för grävandet och infon, den där gubben verkar ju inte heller ha alla hästar hemma
Citera
2013-12-30, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mittenskitten
Tack för grävandet och infon, den där gubben verkar ju inte heller ha alla hästar hemma

Och han skrev ut 1800 st på bara TVÅ DAGAR dessutom. Man kan ju undra till vem. En viss rödhårig kvinna har ju pratat om vilka höga doser xanor hon fått ut.... Det var ju i Malmö dessutom.

Edit: enligt anmälan rapporterades händelsen 31 juli 2012. Nån som vet ifall Berny vid den tiden var inlagd på nån form av vårdinrättning?
Även om det handlar om en helt annan patient är det i vilket fall mycket anmärkningsvärt att skriva ut såna mängder xanor. Gubben är skum och oseriös.
Senast redigerad av DugDeepeer 2013-12-30 kl. 14:41.
Citera
2013-12-30, 15:44
Medlem
Hittade en gammal artikel som jag tycker var rätt bra skriven. Himla tragiskt med alla anhängare...

http://www.sydsvenskan.se/vetenskap/halsa/flickorna-som-hatar-sig-sjalva/
Citera
2013-12-30, 16:19
Avslutad
Det är förjävligt med alla som hängde på och började apa efter henne. Jag hoppas att de har växt upp nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in