Citat:
Ursprungligen postat av
sinfon
Jag tycker senaste inlägget reflekterar ganska väl att hon vet precis hur hon ska använda sin schiz-diagnos för att klara sig ur en knipa eller få som hon vill. Jag har aldrig träffat någon med psykossjukdom på riktigt som gör så.
Nej, har man en riktig psykos har man inte sinnesnärvaro nog att medvetet lägga upp strategier för hur man ska "prata sig ur" situationer.
Som jag har fattat det av vad hon skriver var hon vid dessa tillfällen inte det minsta psykotisk utan hon spelade på sin "sjukdom" för att klara sig undan.
Hon har "pratat" sig till sina diagnoser och sen använder hon dem till att "prata sig ur" knipor, problem, ansvar osv.
Fast hennes så kallade "grova brott" tror jag inte ett skit på, det finns ju inget i registren som stöder det hon påstår, det är prat och överdrifter i samma dignitet som "R".
Däremot kan jag tänka mig att hon raglat omkring full och hög på stan och nån snut kanske frågat hur det varit med henne, och då har hon möjligtvis sagt att hon "är sjuk och glömt sina mediciner".
Men att hon skulle vara hård och krimininell med massa misshandel och skit, aldrig...
Det grövsta hon gjort är väl att hon snott av polare ( och den där hotellnotan) och dragit på sig skulder....
Men Berny älskar att framstå som hård och mystisk och "vi har ju inte hela bilden"....
Edit: Om Berny nu verkligen är så kriminellt belastad så kan hon ju lägga ut domarna då, precis som hon gjorde med sina "diagnoser". Hon ifrågasatte ju med att "jag vet inte vilka domar ni har sett..."
Men visa oss dina domar då, Berny!