2013-12-29, 22:40
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sailfish
Haha! Kapitulerar du med den klassiska repliken?
Nu får du tänka till lite, eftersom du tar upp vådaskott som en möjlig orsak.
Ifall nu det högst osannolika hypotetiska scenariot ändå inträffade, så kan MJ fortfarande
ha levt ett tag efter. Men, blir du inpaketerad i en tät presenning efter att du fått ett huvudskott
och förlorat flera liter blod så överlever ingen. Är det det du vill ha en källa på?

Det är minst sagt intressant att man fortfarande drar fram TR som ett i dagsläget totalt avsågat kapitel.
Ännu märkligare att man tror på vådaskott som i rent spekulationssyfte. Rubriceringen är mord och kommer att förbli mord.

Han sköt henne i nacken och hon avled i sin säng. Efterföljande åtgärderna är gjorda av en iskall person.
En som likskändat och stulit pengar från en den mördat. Han är körd så körd så man kan skratta åt det hela då man framför alternativ, och vådaskott.

Som i Boden typ planterade bevis, och blodet va rost. Så här gäller det att sortera äpplen och päron annars blir det inte en siffra rätt.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-29 kl. 22:42.
Citera
2013-12-29, 22:40
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanibaljan
Snygg editering.
Vad vill du veta?

Du skrev att du kände till Fredrik innan han kom till Spekeröd, så kör på vad du vet om kräket.
Citera
2013-12-29, 22:41
Medlem
Sailfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, jag vill ha en källa på ditt påstående att "då GM paketerade in henne i en tät presenning så hon definitivt dog". Kan hon inte ha blivit vådaskjuten i sängen, förblött och varit död innan hon paketerades?

Ingen liklukt.
Citera
2013-12-29, 22:43
Medlem
Hanibaljans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Du skrev att du kände till Fredrik innan han kom till Spekeröd, så kör på vad du vet om kräket.

Mobbad kille som fick stryk, fick kämpa sig till kompisar.
Kan du va lite mer specifik i din önskan.

Pm funkar.
Senast redigerad av Hanibaljan 2013-12-29 kl. 22:45.
Citera
2013-12-29, 22:44
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ingen liklukt.
Det finns 15-20 minuters respit.
Citera
2013-12-29, 22:48
Avstängd
MeggieClearys avatar
Citat:
Vad krävs det för fördom för att tänka att FS skulle kunna begå mord?

Varför kallar du det mord? Kan det tänkas vara en olycka med ett laddat vapen, och GM ville slippa få skulden? En man i Sollentuna dömdes i år för ett liknande brott för grovt vållande till annans död och grovt vapenbrott till tre års fängelse. Han fick ungdomsrabatt, så en vuxen hade fått mer. Det är många som skulle försöka smita från det straffet.

Ingen fördom alls, det är ett "naturligt steg" i hans karriär. Jag kan inte tänka mej att detta skulle vara en olycka. FS mördade MJ. Om det är till någon tröst så kan jag säja att jag delvis har förståelse för att det inte kan vara roligt, att som i FS fall, att leva på skuggsidan.
Citera
2013-12-29, 22:49
Avslutad
Citat:
Och hur mycket statistik har den gode GW spottat ur sig om mord där BO är Domina och har 100+ herrbekanta?
Även Dominor med herrbekanta har nära relationer. Precis som småbarnsmammor eller farmödrar eller professorer eller hemlösa kvinnor eller... Och när de blir mördade i något som bär alla karaktäristika av ett relationsmord så är det med stor sannolikhet ett relationsmord.

Det var inte länge sedan en (fd?) porrstjärna blev mördad - ett relationsmord av hennes ex. Även om man lever ett annorlunda liv på något sätt, har man ändå väldigt mycket gemensamt med människor som lever ett vanligt Svensson-liv. De nära relationerna är desamma.
Citera
2013-12-29, 22:51
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ingen liklukt.

Precis, så en som visste att kroppen måste ut ur sängen fort och i något så ingen likdoft fanns kvar.
Möjligt att han läst eller sett det på någon deckare på TV eller bara haft tur.
Men fort fick han ur Marina från sängen och direkt ner på presenningen. Därför fanns det ingen som helst likdoft kvar.

Vådaskott i nacken? En som låg och sov?
En annan random ytlig kontakt hade inte haft varken tid eller motiv för att dölja det här mordet. Inte heller ränna omkring med Marinas mobil under hemmamasten i flera dagar. Och sen ställa hennes bil på pendeln 28 juli 12:50. Och sen återkomma mellan den 2-4 augusti där går gränsen.
Citera
2013-12-29, 22:51
Medlem
Kallixs avatar
Det fungerade inte att citera, men Hanibaljan skrev: "Jag kände FS tills han flyttade till Spekeröd. Jag vet mycket om honom."

Tror du att han är skyldig?
Citera
2013-12-29, 22:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ingen fördom alls, det är ett "naturligt steg" i hans karriär. Jag kan inte tänka mej att detta skulle vara en olycka. FS mördade MJ. Om det är till någon tröst så kan jag säja att jag delvis har förståelse för att det inte kan vara roligt, att som i FS fall, att leva på skuggsidan.
Så det är ett naturligt steg för en småkriminell att bli mördare. Det kallar jag fördom.
Citera
2013-12-29, 22:54
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary

Fast efter det han sysslat med och gjort sig skyldig till kan han leva var fan som helst utan att man bryr sig det minsta. Han har inget existensberättigande det är min åsikt.
Citera
2013-12-29, 22:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Även Dominor med herrbekanta har nära relationer. Precis som småbarnsmammor eller farmödrar eller professorer eller hemlösa kvinnor eller... Och när de blir mördade i något som bär alla karaktäristika av ett relationsmord så är det med stor sannolikhet ett relationsmord.

Det var inte länge sedan en (fd?) porrstjärna blev mördad - ett relationsmord av hennes ex. Även om man lever ett annorlunda liv på något sätt, har man ändå väldigt mycket gemensamt med människor som lever ett vanligt Svensson-liv. De nära relationerna är desamma.
Men det hindrar inte att detta var ett mord begånget av någon av hennes 100+ herrbekanta. Du tror väl inte att HR ska döma efter GW:s statistik?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in