2013-12-29, 22:19
Medlem
Sailfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, jag har hävdat länge att det kan ha varit vådaskott, och jag ser många alternativa GM till detta vådaskott.

Men du kan aldrig få gärningen till vållande till annans död, då GM paketerade in henne i en tät presenning så hon definitivt dog.
Skottet plus inpaketeringen är mord.
Citera
2013-12-29, 22:23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sailfish
Men du kan aldrig få gärningen till vållande till annans död, då GM paketerade in henne i en tät presenning så hon definitivt dog.
Källa på att Marina dog som följd av inpaketeringen?
Citera
2013-12-29, 22:24
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
I paketet där M låg hittades hårstrån som inte analyserats.
Citera
2013-12-29, 22:27
Medlem
MrsMagoos avatar
Det här är ett påsittande skott i nacken en avrättning inget vådaskott.
Ett nära relationsmord inget annat.
Tingsrättens domslut går bort då denna pajas inte hade det underlag som finns i dag. Och sen va domaren från vettet totalt. Han har ett förmodat brännvinsproblem.

HD har dessutom skrivit om olyckshändelse så ska man beakta hur länge kräket då har varit tyst.
Den valsen kan han glömma alltså det är min tolkning av det här fallet. Mord är det som gäller och rubriceringen blir inget annat än just mord. Och han må ruttna på en anstalt för andra perverterade avskum.

Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
I paketet där M låg hittades hårstrån som inte analyserats.
Ljug inte så förbannat. Det gick inte att få fram DNA på hårstråna.
Men om du tittat på en tidigare bild av Fredrik ser du minst 3 olika hårfärger, så det där är pinsamt från dig inget annat.

Ska dom trolla menar du?
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-29 kl. 22:30.
Citera
2013-12-29, 22:28
Avslutad
Citat:
Nej, jag vidhåller att alla mord är unika. Jag känner inte till något mord som liknar det här.
Det är inte min bild att erfarna brottsutredare skulle hålla med dig. Till exempel brukar den gode GW spotta ur sig statistik i olika former just för att påminna om att förhållandevis lite är unikt när det gäller grova brott. Du har därmed en helt annan utgångspunkt än experterna när du gör dina bedömningar. Det är sällan ett framgångsrecept.
Citera
2013-12-29, 22:30
Medlem
Sailfishs avatar
Citat:
Källa på att Marina dog som följd av inpaketeringen?

Haha! Kapitulerar du med den klassiska repliken?
Nu får du tänka till lite, eftersom du tar upp vådaskott som en möjlig orsak.
Ifall nu det högst osannolika hypotetiska scenariot ändå inträffade, så kan MJ fortfarande
ha levt ett tag efter. Men, blir du inpaketerad i en tät presenning efter att du fått ett huvudskott
och förlorat flera liter blod så överlever ingen. Är det det du vill ha en källa på?
Citera
2013-12-29, 22:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det här är ett påsittande skott i nacken en avrättning inget vådaskott.
Ett nära relationsmord inget annat.
Tingsrättens domslut går bort då denna pajas inte hade det underlag som finns i dag. Och sen va domaren från vettet totalt. Han har ett förmodat brännvinsproblem.

HD har dessutom skrivit om olyckshändelse så ska man beakta hur länge kräket då har varit tyst.
Den valsen kan han glömma alltså det är min tolkning av det här fallet. Mord är det som gäller och rubriceringen blir inget annat än just mord. Och han må ruttna på en anstalt för andra perverterade avskum.
Källa på att skottet gick in i nacken? Rättsmedicinarna är oense, och varför kan inte vådaskott gå in i nacken om man avfyrar en pistol som man tror är oladdad?

GM kan ha avlossat vådaskottet, fört bort kroppen och städat innan FS kom hem.
Citera
2013-12-29, 22:34
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanibaljan
Intressant att du nämner "smita från det straffet" ?
Anser du att MTGM försöker smita från straff?

Edit 2. Jag kände FS tills han flyttade till Spekeröd. Jag vet mycket om honom. Ds.
Vad får dig att vika från din linje?

Kan du utveckla lite om FS det skadar aldrig att få lite info.
Citera
2013-12-29, 22:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Haha! Kapitulerar du med den klassiska repliken?
Nu får du tänka till lite, eftersom du tar upp vådaskott som en möjlig orsak.
Ifall nu det högst osannolika hypotetiska scenariot ändå inträffade, så kan MJ fortfarande
ha levt ett tag efter. Men, blir du inpaketerad i en tät presenning efter att du fått ett huvudskott
och förlorat flera liter blod så överlever ingen. Är det det du vill ha en källa på?
Nej, jag vill ha en källa på ditt påstående att "då GM paketerade in henne i en tät presenning så hon definitivt dog". Kan hon inte ha blivit vådaskjuten i sängen, förblött och varit död innan hon paketerades?
Citera
2013-12-29, 22:38
Medlem
Hanibaljans avatar
Citat:
Källa på att skottet gick in i nacken? Rättsmedicinarna är oense, och varför kan inte vådaskott gå in i nacken om man avfyrar en pistol som man tror är oladdad?

GM kan ha avlossat vådaskottet, fört bort kroppen och städat innan FS kom hem.

En alt GM hade inte städat undan kroppen.
Då en alt GM garanterat mött BO på internet, eller hur?
Då är det elektoniska spåret viktigast? Det måste ju du med fatta?
Så hela städ sekvensen talar ju för MTGM.

Det borde du ju fatta efter över 35000 inlägg i brottstrådar?
Citera
2013-12-29, 22:38
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det är inte min bild att erfarna brottsutredare skulle hålla med dig. Till exempel brukar den gode GW spotta ur sig statistik i olika former just för att påminna om att förhållandevis lite är unikt när det gäller grova brott. Du har därmed en helt annan utgångspunkt än experterna när du gör dina bedömningar. Det är sällan ett framgångsrecept.
Och hur mycket statistik har den gode GW spottat ur sig om mord där BO är Domina och har 100+ herrbekanta?
Citera
2013-12-29, 22:39
Medlem
Hanibaljans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Kan du utveckla lite om FS det skadar aldrig att få lite info.

Snygg editering.
Vad vill du veta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in