2013-12-29, 14:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Det som talar mycket starkt för att FS är GM är att datorerna lämnades kvar.
En alternativ GM hade tagit med sig datorerna i första hand.Det är viktigare än att föra bort kroppen.
Där gjorde FS ett allvarligt misstag.FS skulle givetvis kastat bort datorerna omgående.
Varför skulle inte en alternativ GM kasta bort datorerna?
Det svarade jag på i förrgår.
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Visst, vilket vi har diskuterat. Laptopen är ett dagligt verktyg. Risken var överhängande att FS skulle sakna det direkt. Men vem saknar ett par nedpissade madrasser i källaren, eller grejer som ligger i en garderob?
Citera
2013-12-29, 14:18
Medlem
Citat:
Alla kontakter är rimliga, åtminstone tills man vet vilka det är. Skulle t.ex. någon vara avliden kan man avföra denna som orimlig.

Jag är övertygad om att det förekommer flera kontakter även i mordoffrens telefoner i Ölandsfallet.
Där pratar du om en rimlig alt gm och allt verkar enligt dig i sin ordning.

Hur kan det komma sig? Kan det vara så att de rimligen uteslöt alla utom en och den dömdes?
Det är nämnligen precis vad som håller på att hända även i detta fall.
Citera
2013-12-29, 14:23
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatic
Allting pekar emot FS men här är vad som slutligen kommer att knäcka FS och hans käre försvare som fick promenadseger förra gången.

12. Vittnesförhör med Lennart Jonsson ang. hans iakttagelser natten mot den 28 juli 2010 på Spekeröds rastplats av en bil som han uppfattade likadan som Marina Johanssons och en person med signalement som väl överensstämmer med Fredrik Svenssons som slängde föremål i en soptunna. I bilen fanns vad Jonsson uppfattade som en stor låda täckt av plast vilket väl överensstämmer med utseendet av emballaget med Marina Johanssons kropp. Jonsson ska också höras om sina iakttagelser natten mot den 29 juli 2010 av en bil likadan som Marina Johanssons på pendelparkeringen i Stora Höga.

Den kommer de inte att rå på, inte ens med att försöka nervärdera vittnet, försöker man dra "pundarkortet" så nervärderar man ju även FS egna trovärdighet, mannen som har sysslat med tyngre grejer än cannabis
L.J kan berätta om sin iaktagelser natten den 28/7 men det krockar med att M msn:ade med J den tiden. Låg hon i bilen och msn:a?
Citera
2013-12-29, 14:24
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Jag är övertygad om att det förekommer flera kontakter även i mordoffrens telefoner i Ölandsfallet.
Där pratar du om en rimlig alt gm och allt verkar enligt dig i sin ordning.

Hur kan det komma sig? Kan det vara så att de rimligen uteslöt alla utom en och den dömdes?
Det är nämnligen precis vad som håller på att hända även i detta fall.
TR i Uddevalla ansåg att det fanns utrymme för alternativ GM även när antalet kända kontakter var färre.
Citera
2013-12-29, 14:37
Medlem
Konservatics avatar
Citat:
TR i Uddevalla ansåg att det fanns utrymme för alternativ GM även när antalet kända kontakter var färre.
Men tingsrätten..... läs gärna vad HD skriver

32. På grund av det anförda är det sannolikt att hovrätten, om den nya bevisningen
hade förebringats under rättegången, hade funnit det ställt utom
rimligt tvivel, dels att Marina Johansson var död redan före kvällen den
28 juli, dels - som en följd härav - att det var Fredrik Svensson som undanskaffade
Marina Johanssons kropp och även i övrigt företog åtgärder i syfte att
dölja att hon dog i sin säng av ett pistolskott.

Ö 1752-13
Citera
2013-12-29, 14:39
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatic
Men tingsrätten..... läs gärna vad HD skriver

32. På grund av det anförda är det sannolikt att hovrätten, om den nya bevisningen
hade förebringats under rättegången, hade funnit det ställt utom
rimligt tvivel, dels att Marina Johansson var död redan före kvällen den
28 juli, dels - som en följd härav - att det var Fredrik Svensson som undanskaffade
Marina Johanssons kropp och även i övrigt företog åtgärder i syfte att
dölja att hon dog i sin säng av ett pistolskott.

Ö 1752-13
HD skriver sannolikt, vilket omfattar utrymme för alternativ GM.
Citera
2013-12-29, 14:44
Medlem
Citat:

Ja. Det är självklart att det finns utrymme för alt gm.
Där är vi överens, men det är ju inte det vi pratar om nu.

Jag menar att det finns ett fåtal personer runt Marina som kan anses som rimliga alternativa gm, varav en sticker ut.
Inte, som du hävdar, 176 st som råkar finnas i Marinas gamla telefon.

Jag skulle vilja veta hur du tänker där, men jag får så få svar.
Citera
2013-12-29, 14:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Ja. Det är självklart att det finns utrymme för alt gm.
Där är vi överens, men det är ju inte det vi pratar om nu.

Jag menar att det finns ett fåtal personer runt Marina som kan anses som rimliga alternativa gm, varav en sticker ut.
Inte, som du hävdar, 176 st som råkar finnas i Marinas gamla telefon.

Jag skulle vilja veta hur du tänker där, men jag får så få svar.
Vad jag säger är att det finns 176 rimliga alternativa GM i mobilen, åtminstone tills man tagit någon titt på dem. Kontakter av typen "Timber Trading Växel" kan säkert strykas som rimligt så fort man kollat att numret går till Timber Trading C:o AB:s växel. Svårare är det att stryka Sunshinboy, Vitvargen, Marcus Toyboy L och Greath death, som i mina öron låter som om det kan vara BDSM-kontakter.
Citera
2013-12-29, 15:07
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Vad jag säger är att det finns 176 rimliga alternativa GM i mobilen, åtminstone tills man tagit någon titt på dem. Kontakter av typen "Timber Trading Växel" kan säkert strykas som rimligt så fort man kollat att numret går till Timber Trading C:o AB:s växel. Svårare är det att stryka Sunshinboy, Vitvargen, Marcus Toyboy L och Greath death, som i mina öron låter som om det kan vara BDSM-kontakter.
Undrar hur konstapel Berry ska förklara varför "smygmobilen" inte analyserats eller ens nämnts i fup, trots att Berry fick vetskap om "smygmobilen" av P.F redan 2011-09-12.
Senast redigerad av Tulpanpernilla 2013-12-29 kl. 15:11.
Citera
2013-12-29, 15:11
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Undrar hur konstapel Berry ska förklara varför "smygmobilen" inte analyserats eller ens nämnts i fup, trots att Berry fick vetskap om "smygmobilen" av P.F redan 2011-09-13.
Det kan ha att göra med att förundersökningen var klar en månad tidigare, och att FUP släpptes då.

Men det är klart besvärande att den inte nämndes i HR.
Citera
2013-12-29, 15:59
Medlem
Grandiosos avatar
FUP, s. 1113

Nej, 4:e augusti alltså, grips du eller hämtas du till förhör, och därefter så finns det ingen annan som har haft tillgång till detta… förrän, förrän...

Finns det ingen annan som..?
...förrän L och dom upptäcker detta. Sen har det varit avspärrat, alltså det här huset har varit avspärrat för brottsplatsundersökning.
Och med det menar du att ingen kan komma dit då?
Ja, det menar jag.
Ja, då har du en väldigt konstig syn på verkligheten… bara för att det är avspärrat med lite såna här jävla band betyder det väl inte att ingen kan komma in, eller ut?
Inga inbrottsskador.
Nej, det sa jag väl inte heller, jag sa bara att det betyder väl inte att ingen kan komma in, eller ut?
Ja, då måste man ju ha brutit sig in eftersom vi har låst alla dörrar, alla fönster och allting och det är en brottsplats.
Ja, men bryta sig in det finns med, dyrkar och sånt här att tillgå också… eller hur?
Mmm.
Och det lämnar inte några spår efter sig på det viset… som exempelvis då en kofot, men jag ska inte sitta här och spekulera - men jag tycker det är konstigt att ni säger att det inte har kunnat komma någon in eller ut bara för att det har suttit sådana här jävla band runt.

__________________________________________________ ______________________________

Så jävla gott att veta att det här krypets tid i frihet snart är över.
Det tog sin rundliga tid förvisso men nu ska det äntligen bli av alltså.

Sedan kan det tjatas om 176 alternativa gärningsmän till förbannelse, det är bara rent
skrattretande att behöva höra talas om. Inte ens en enda alternativ snubbe är aktuell i fallet...
Hur ska trådens jönsar överleva gunstlingens fall egentligen?
Jo, svaret är givet: man kommer att skrika i högan sky om rättsskandal med hänvisning
framför allt till en otillräckligt utredd mobil av den fortfarande smygande karaktären
och åberopa sig på en del annat smått och gott, vilket emellertid alltsammans är
av noll och intet värda för de som ser klart och av födsel och ohejdad vana låter bli att
iordningsställa luftslottsbyggen på behörigt avstånd från den VERKLIGHET där vi andra
vistas tryggt och tillitsfullt.

Kom ner på jorden skulle man vilja utropa till somliga. Kom ner och sansa er för guds skull.
Var han värd alla era ansträngningar? Mördaren? Den frågan borde man ställa sig snart.
Det gäller att välja sina projekt här i livet. Bäst att fastna för de som har förutsättningar
att kunna blomstra och ge någonting alls i utbyte.

Det kan aldrig bli fallet med en mördare och det mörker som aldrig lämnar denne.
I en sådans närhet kommer man aldrig att gå rätt. Man hamnar oundvikligen vilse hur
godhjärtade ens avsikter än varit från början.

edit: Och riktiga lågvattenmärken har senaste dygnet kunnat noteras i all sin skämmighet;
hur man riktigt bemödar sig om att dra ett visst kvinnligt vittnes trovärdighet i tvivelsmål,
hur man raljerar kring en helt uppenbar våldtäktssituation och försöker förminska och
förringa den som utsattes för övergreppet.
Det lyser igenom ett ganska så tydligt kvinnoförakt bland allt annat det skvallrar om.
Botten är snart nådd här och det står en kväljande stank runt alltsammans.
Senast redigerad av Grandioso 2013-12-29 kl. 16:19.
Citera
2013-12-29, 16:23
Medlem
FUP går inte att ladda ner. Någon som har lust att ladda upp den igen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in