FUP, s. 1113
Nej, 4:e augusti alltså, grips du eller hämtas du till förhör, och därefter så finns det ingen annan som har haft tillgång till detta… förrän, förrän...
Finns det ingen annan som..?
...förrän L och dom upptäcker detta. Sen har det varit avspärrat, alltså det här huset har varit avspärrat för brottsplatsundersökning.
Och med det menar du att ingen kan komma dit då?
Ja, det menar jag.
Ja, då har du en väldigt konstig syn på verkligheten… bara för att det är avspärrat med lite såna här jävla band betyder det väl inte att ingen kan komma in, eller ut?
Inga inbrottsskador.
Nej, det sa jag väl inte heller, jag sa bara att det betyder väl inte att ingen kan komma in, eller ut?
Ja, då måste man ju ha brutit sig in eftersom vi har låst alla dörrar, alla fönster och allting och det är en brottsplats.
Ja, men bryta sig in det finns med, dyrkar och sånt här att tillgå också… eller hur?
Mmm.
Och det lämnar inte några spår efter sig på det viset… som exempelvis då en kofot, men jag ska inte sitta här och spekulera - men jag tycker det är konstigt att ni säger att det inte har kunnat komma någon in eller ut bara för att det har suttit sådana här jävla band runt.
__________________________________________________ ______________________________
Så jävla gott att veta att det här krypets tid i frihet snart är över.
Det tog sin rundliga tid förvisso men nu ska det äntligen bli av alltså.
Sedan kan det tjatas om 176 alternativa gärningsmän till förbannelse, det är bara rent
skrattretande att behöva höra talas om. Inte ens en enda alternativ snubbe är aktuell i fallet...
Hur ska trådens jönsar överleva gunstlingens fall egentligen?
Jo, svaret är givet: man kommer att skrika i högan sky om rättsskandal med hänvisning
framför allt till en otillräckligt utredd mobil av den fortfarande smygande karaktären
och åberopa sig på en del annat smått och gott, vilket emellertid alltsammans är
av noll och intet värda för de som ser klart och av födsel och ohejdad vana låter bli att
iordningsställa luftslottsbyggen på behörigt avstånd från den VERKLIGHET där vi andra
vistas tryggt och tillitsfullt.
Kom ner på jorden skulle man vilja utropa till somliga. Kom ner och sansa er för guds skull.
Var han värd alla era ansträngningar? Mördaren? Den frågan borde man ställa sig snart.
Det gäller att välja sina projekt här i livet. Bäst att fastna för de som har förutsättningar
att kunna blomstra och ge någonting alls i utbyte.
Det kan aldrig bli fallet med en mördare och det mörker som aldrig lämnar denne.
I en sådans närhet kommer man aldrig att gå rätt. Man hamnar oundvikligen vilse hur
godhjärtade ens avsikter än varit från början.
edit: Och riktiga lågvattenmärken har senaste dygnet kunnat noteras i all sin skämmighet;
hur man riktigt bemödar sig om att dra ett visst kvinnligt vittnes trovärdighet i tvivelsmål,
hur man raljerar kring en helt uppenbar våldtäktssituation och försöker förminska och
förringa den som utsattes för övergreppet.
Det lyser igenom ett ganska så tydligt kvinnoförakt bland allt annat det skvallrar om.
Botten är snart nådd här och det står en kväljande stank runt alltsammans.