2012-03-01, 17:35
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Eftersom det kommer fler och fler trådar angående detta så har vi bestämt oss för att prova med en tråd.

Innan ni postar här så läs hur det fungerar med regel 1.02. Upphovsrättsskyddat material
Är ni osäkra så skicka först pm till någon av oss filmmoderatorer och vilka det är ser ni längst ner här i forumet.

Här är det tänkt att ni kan tipsa om olika sidor som lagligt streamar film och även komma med requests när det kommer till att hitta ställen som har en särskild film.
Gäller det dokumentärer så går det också bra att posta det här.

Observera dock att detta bara gäller film och inte tv-serier för då får ni vända er hit.
Inte heller är denna tråden till för torrenter för då gäller fildelningsforumet och deras klistrade tråd.
Senast redigerad av .ZoeJane. 2012-03-01 kl. 17:51.
Citera
2012-03-02, 13:41
Medlem
NixYOs avatar
Webbplatser som som man kan se strömmad film lagligt:
Citera
2012-10-24, 23:19
Medlem
freddybois avatar
Finns det någon streamingtjänst som faktiskt har bra utbud?

Jag har prövat lite allt möjligt nu för att ge de "lagliga alternativen" en chans, nu senast är det Netflix jag kör med. Det är förvisso en rätt sjysst tjänst, som stödjer olika plattformar och så vidare, men jag är fan inte nöjd. Utbudet är uruselt och bland senast inkomna hittar man en massa randomtitlar från alla olika tidsperioder - så att säga.

Finns det någon tjänst därute som faktiskt släpper de senaste filmerna så fort DVD-releasen skett, som en videobutik ungefär, eller är det lika bra att köra på det olagliga spåret tills vidare? Är så trött på att alla bolagen försöker så halvhjärtat hela tiden, det enda jag egentligen ser fram emot är när HBO släpper sin tjänst.
Citera
2012-10-24, 23:32
Medlem
CraigChrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freddyboi
Jag har prövat lite allt möjligt nu för att ge de "lagliga alternativen" en chans, nu senast är det Netflix jag kör med. Det är förvisso en rätt sjysst tjänst, som stödjer olika plattformar och så vidare, men jag är fan inte nöjd. Utbudet är uruselt och bland senast inkomna hittar man en massa randomtitlar från alla olika tidsperioder - så att säga.

Finns det någon tjänst därute som faktiskt släpper de senaste filmerna så fort DVD-releasen skett, som en videobutik ungefär, eller är det lika bra att köra på det olagliga spåret tills vidare? Är så trött på att alla bolagen försöker så halvhjärtat hela tiden, det enda jag egentligen ser fram emot är när HBO släpper sin tjänst.

Ett kort och enkelt svar på din fråga är: Nej det finns ingen sån tjänst för tillfället. Anledningen är troligtvis att priset för att köpa rättigheterna för att visa filmerna är för dyra. Ett par 2-3 nya filmer i månaden dyker nog upp men långt ifrån alla storfilmer.

På seriefronten ser det ju bättre ut med HBO-nordic. Har även upptäck att filmnet.se har lite serier dagen efter dom sänts i USA. Boardwalk Empire och Game of thrones bland annat. Sen kanske deras långfilmsutbut det bästa... Så jag avaktar tills betan av den siten är slut innan jag börjar betala för mig
Citera
2013-09-30, 21:02
Medlem
Authixs avatar
Hej

Letar efter Snabba Cash 3 - Livet på Deluxe

Någon som kan länka filmen?

Länka helst inte till torrentfiler då polisen har åtkomst till min aktivitet.
Citera
2013-12-24, 00:49
Medlem
Stickerzs avatar
Harry potter streams?

OBS! Vet inte om jag lagt den rätt, kan vara så att den ska ligga i någon filedelningstråd eller liknande, jag ber om ursäkt om jag lagt den fel.

Iallafall! Finns det någon som har tips på någon hemsida där jag kan se Samtliga Harry Potter filmer? Har fått suget tillbaka kan man säga och är sugen på att se dom alla igen, men känns så onödigt att gå och köpa alla filmer var och en.

Har tittar på swefilmer men kan inte se filmerna där av någon anledning, det går inte att starta dom. Så om någon har något förslag blir jag jätte tacksam!

God jul!
Citera
2013-12-24, 00:58
Medlem
www.dreamfilm.se

God jul
Citera
2013-12-24, 01:02
Medlem
Stickerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fluffygrynk
www.dreamfilm.se

God jul

Tackar och bockar! Kan man se dom i helskärm hehe.. Hittar inte det någonstans
Citera
2013-12-24, 01:11
Medlem
Yes det ska man, kolla nere i högra hörnet så ska det vara där. Annars testa dubbelklicka
Citera
2013-12-29, 20:22
Medlem
Söker en sida där man kan se filmer i formatet blueray

Hej jag undrar om det finns någon svensk sida som bara publicerar blueray filmer, typ en sida som liknar Swefilmer fast det ska endast bara vara blueray.

Om det inte finns kan detta vara en ny ide för en ny sida.
Citera
2013-12-29, 20:47
Medlem
Menar du att du önskar en helt orörd film vad gäller kvalitén streamad till dig? Det krävs alldeles för mycket resurser för detta, det finns inte en chans att du någonsin får se det.

Dagens streamingsidor bygger redan på rippar.
Citera
2013-12-29, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olivander
Menar du att du önskar en helt orörd film vad gäller kvalitén streamad till dig? Det krävs alldeles för mycket resurser för detta, det finns inte en chans att du någonsin får se det.

Dagens streamingsidor bygger redan på rippar.

Exakt det jag menar... Fast jag har sett på thepiratebays sida att bland annat många blueray filmer laddas upp där och när man tittar på de då är det blueray kvalite och det är en sån sida jag letar efter endast filmer med blueray kvalite som streams gratis.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in