Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-02-05, 21:39
  #1
Medlem
Undrar var den finns att köpas i sverige, hittar inget vettigt ställe som säljer den animerade Death note serien.

tack på förhud
Citera
2009-02-05, 21:49
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blindman
Undrar var den finns att köpas i sverige, hittar inget vettigt ställe som säljer den animerade Death note serien.

tack på förhud
EB games hade dem inne för ett par år sen när jag kollade vet dock inte längre
Citera
Wittgensteins avatar

Moderatormeddelande

Postat av Wittgenstein 2011-08-06, 14:19
Medlem
I ett försök att slippa småtrådar där det efterfrågas streaming och inköpsställen för serier så klistrar jag den här tills vidare.

Det går bra att fråga efter inköpsställen och lagliga streams för TV-serier i denna tråd. Frågor om torrents och liknande (dock ej streaming) tas i requesttråden i Fildelning. För sportsändningar, se: https://www.flashback.org/t894606. Glöm för all del inte bort Google innan ni postar.


Alltså:

Inga torrentförfrågningar.

Inga frågor om sportsändningar.
__________________
Senast redigerad av Wittgenstein 2013-07-08 kl. 08:28. Anledning: Förtydligande
2011-08-06, 14:31
  #4
Medlem
kvistlacks avatar
Finns det någonstans man kan köpa film och TV-serier i nedladdad form på samma sätt som man kan köpa musik? (Alltså inte streamat.) Jag är så evinnerligt trött på att köpa DVD-skivor till ungarna, rippa, lägga över på deras videospelare/whatever och sedan förvara DVD-skivan i någon låda där den ständigt är i vägen.

(Hoppas att min förfrågan faller inom trådens ram. Annars får väl Wittgenstein slå sig för pannan och jag får dra den där papperspåsen över huvudet.)
Citera
2011-08-09, 08:40
  #5
Medlem
ThePriests avatar
Har någon nån aning om vart man kan införskaffa sig den kortlivade matlagningsserien "Superklasse" på dvd?
http://www.youtube.com/watch?v=dNqSriC_Trg Reklam för programmet finns här, ifall minnen behöver friskas upp en gnutta. Helskumt men skitkul matprogram som jag gärna ser igen. De medverkande var ganska nyligen aktuella i Henrik Schyfferts "Big in Japan" på 6an.
Citera
2011-08-09, 16:21
  #6
Medlem
Bonaqua604s avatar
Gammalt Oprah avsnitt !

Jag har suttit i flera timmar nu och försökt att få tag i ett gammal Oprah avsnitt från 2006. Men jag lyckas inte hitta det någonstans...nån som vet vart man kanske kan hitta det?, avsnittet handlar om filmen The Pursuit of Happiness och Will smith,hans son och snubben som filmen handlar om.

Jag vet att exakt datum för avsnittet är 2006-11-22, men lyckas inte får fram nått ändå.
Citera
2011-08-13, 23:22
  #7
Medlem
Någon som vet var eller om man kan få tag på en norsk komediserie som heter "Kvinner vin og sang"? Den gick i mitten av nittiotalet någon gång på svenska TV3.
Citera
2011-08-14, 23:24
  #8
Medlem
--j--s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvistlack
Finns det någonstans man kan köpa film och TV-serier i nedladdad form på samma sätt som man kan köpa musik? (Alltså inte streamat.) Jag är så evinnerligt trött på att köpa DVD-skivor till ungarna, rippa, lägga över på deras videospelare/whatever och sedan förvara DVD-skivan i någon låda där den ständigt är i vägen.

(Hoppas att min förfrågan faller inom trådens ram. Annars får väl Wittgenstein slå sig för pannan och jag får dra den där papperspåsen över huvudet.)

Vassegoa: http://www.discshop.se/digitalt
Citera
2011-08-14, 23:30
  #9
Medlem
kvistlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --j--
Vassegoa: http://www.discshop.se/digitalt

Say what? Jag hittar bara hyrfilm/VOD där?
Citera
2011-08-14, 23:38
  #10
Medlem
--j--s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvistlack
Say what? Jag hittar bara hyrfilm/VOD där?
Oj, ja det har du rätt i. My bad. Det blev tydligen jag och inte du som får dra den där papperspåsen över huvudet
Citera
2011-08-28, 12:46
  #11
Medlem
Dolcontinas avatar
Vet någon om något bra stream-tips? Lagligt då. Är usel på att hitta fungerande sidor när det gäller detta

För en del år sedan fick jag en adress av en kompis. Blev överlycklig eftersom jag på den tiden inte hade en dator som kunde ladda hem grejer att titta på. Datorn dog tillslut och adressen försvann.

Jag har sedan dess försökt hitta liknande sidor utan resultat. Varje gång jag hittat en sida, antingen via googling eller via nån länk här på FB, så skiter det sig. Jag hamnar på sidor där man tror att ens serie eller film är ett klick bort... "Tryck här så startar filmen". Jo tjena att den gör Man klickar "här" och en ny flik öppnar sig. Där ska man klicka på nåt mer, sen nåt mer, och ytterligare nåt mer. Slutar med miljoner öppna sidor, en massa reklam/spel-sidor i bakgrunden, men aldrig någon film.

På nån sida lyckades jag faktiskt få igång en film, men jag fick bara titta i några minuter. För att få fortsätta titta så skulle jag bara regga mig och betala nån summa via kort.

Den sidan jag hade förr var helt perfekt. Jag klickade på den serie jag ville se, en stor ruta öppnade sig, ett playtecken... och så kunde jag kolla. Men den sidan kanske var olaglig... det var vanliga tv-serier och filmer så det känns som den inte var laglig, men den hade verkligen allt =(

Det jag är sugen på att se nu är typ djurdokumentärer. Alltså typ Discovery/Animal Planet-serier som handlar om apors samhällen eller hur krokodiler jagar, eller varför pelikaner gör si eller så. Vanliga naturfilmer. Även andra dokumentärer funkar, brottsdokumentärer och sådant. Och det ska funka typ som SVT Play... enkelt, lagligt och bra. Finns det någon laglig sida för vanliga tv-serier så skulle jag också bli glad. På You Tube finns det ju bara korta klipp och det är bara irriterande att kolla på dem.

Har nämligen ingen nedladdningsdator nu igen. Datorn är tydligen för liten för att orka plocka hem grejer.
Citera
2011-08-28, 19:42
  #12
Medlem
russiaprivjets avatar
Mtv vma sänds idag på mtv, men såklart har man inte den kanalen. Så nån som vet om man på nåt sätt skulle kunna se den online eller nåt? Har kollat tablå och den sänds endast på Mtv.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback