Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-12-29, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Tror inte man ser det som att man förklarar krig. Handlar mer om att SvP vill göra sig "politiskt rumsrena" på samma sätt som SD har gjort. När Sverige skriker efter ett alternativ till SD gör SvP nu allt för att bli en kopia av SD (se bara den löjliga julhälsningen!). Så korkat.

En julhälsning är väl ändå ganska trevligt
Citera
2013-12-29, 16:00
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Men snälla, 15.000 lämnade ju demonstrationen när Rödingarna började rappa om att stycka Jimmie Åkesson som en gris.

Står ju till och med i E-horan:

Citat:
15 000 av demonstrationsdeltagarna droppade av, kvar var 1000 frälsta med knytnävarna i luften.

http://www.expressen.se/kronikorer/britta-svensson/britta-svensson-raddare-och-ledsnare-an-nar-jag-akte-dit/
Citera
2013-12-29, 16:02
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84

Jupp, nästa år hoppas jag SvP anordnar midvinterblot.

Citera
2013-12-29, 16:02
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Tror inte man ser det som att man förklarar krig. Handlar mer om att SvP vill göra sig "politiskt rumsrena" på samma sätt som SD har gjort. När Sverige skriker efter ett alternativ till SD gör SvP nu allt för att bli en kopia av SD (se bara den löjliga julhälsningen!). Så korkat.

Vad whinar du om? Är det dåligt att skicka ut julhälsningar?

Representerar du SMR? Skulle du i så fall kunna redogöra vad för något konstruktivt SMR har åstadkommit de senaste åren?
Citera
2013-12-29, 16:35
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Citat:
Ursprungligen postat av gavlip
Vad whinar du om? Är det dåligt att skicka ut julhälsningar?

Det är mest fånigt och skickar fel signaler. SvP borde marknadsföra sig som ett kaxigt och uppkäftigt antietablissemangsparti för unga människor. En sån här åkessonsk/hägglundsk julhälsning passar för konservativa partier som riktar sig till gamla tanter.
Citera
2013-12-29, 16:44
Medlem
Haha, jag hittade denna bild bland kommentarerna till Nordfronts artikel om SvP:s fördömande:
http://i.imgur.com/oeHMZVp.jpg

Tycker man inte exakt som SMR, så löper man judens ärende
Senast redigerad av Kommunistfittan 2013-12-29 kl. 16:56.
Citera
2013-12-29, 16:47
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Haha, jag hittade denna bild bland kommentarerna till Nordfronts artikel om SvP:s fördömmande:

Tycker det var en ganska skön diss
Citera
2013-12-29, 16:50
Medlem
Citat:
Haha, jag hittade denna bild bland kommentarerna till Nordfronts artikel om SvP:s fördömmande:

Det hade låtit bättre om man bytte ut Svenskarnas parti mot Sverigedemokraterna. Många sverigedemokrater beklagade sig ju över att de inte kunde närvara vid den "antirasistiska" demonstrationen i Kärrtorp.
Citera
2013-12-29, 16:51
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
SMR var där för att visa sitt missnöje med att kommunister och antisvenskar öppet manifesterar sitt hat på svenska gator. De ställde sig bredvid för att utnyttja sin grundlagsstadgade rätt att protestera när de blev anfallna av den vänsterextrema våldspöbeln. Det är inte så lite fräckt av dig att skylla våldsvänsterns blodtörst på motdemonstranterna.

Jag utgick från Nordfronts rapportering från händelseförloppet där det klart och tydligt står:

Citat:
Motståndsrörelsen anser att svenskhatarna inte ska få stå oemotsagda och beslutade därför om ett motdrag som sätts i verket i detta nu då ett 30-tal av organisationens kämpar tågar in mitt bland de ”antirasistiska” demonstranterna.

https://www.nordfront.se/just-nu-konfrontation-med-svenskhatare-i-karrtorp.smr

Dessutom har Robin Palmblad skrivit en artikel med rubriken Karma är en satkärring! på Nordfront där följande citat kan lyftas fram:

Citat:
Men ”vänsteraktivister” ska tydligen kunna få terrorisera nationella helt fritt med massmedias uppbackning, för att sedan ha sina egna manifestationer helt i fred. Eller? När det omvända sker är det plötsligt ”ett hot mot demokratin”.

Citat:
Idag, den 15:e december fick ”anti-rasisternas” manifestation under buller och brak smaka på sin egen medicin — något som ”historiskt sett aldrig skett”.
Därmed skrevs det historia!

https://www.nordfront.se/karma-ar-en-satkarring.smr

I en annan Nordfront-artikel som skrevs efter Kärrtorp-händelserna skriver Paulina Forslund bland annat:

Citat:
Man väljer att inte berätta om hur attacken gick till och kanske viktigast av allt; varför den ägde rum. Att vänstern i årtionden tillåtits hållas då de upprepade gånger attackerat oliktänkandes demonstrationer.

Citat:
Medierna uppviglar till en hatisk stämning. De har år ut och år in rapporterat subjektivt då vi och andra nationella attackerats med flaskor och bengaler och understött en fortsatt våldsam utveckling. Men nu när samma sak sker mot vänstern blir det fanimej liv i luckan.

Citat:
Om medierna fortsätter att indirekt rättfärdiga våld från ena sidan så kan de inte fördöma våldsamma kontringar från den andra.

https://www.nordfront.se/hyckleriet-och-lognerna-gror.smr

Jag vet naturligtvis att Martin Saxlind i efterhand har kallat aktionen för en motdemonstration och påstått att SMR-aktivisterna blev angripna först men att syftet var att dra igång en våldsam situation framstår som uppenbart även för blinda hönor.
Citera
2013-12-29, 17:26
Medlem
gavlips avatar
Citat:

Inte osannolikt att SMR "löper judens ärenden" om du frågar mig.

Etablissemanget behöver en våldsam, radikal-imbecill opposition som inte åstadkommer ett piss politiskt och som de kan förfära sig över och ena sig emot. SMR fyller denna funktion utmärkt, antingen för att de är köpta i toppen eller bara idioter.
Citera
2013-12-29, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gavlip
Inte osannolikt att SMR "löper judens ärenden" om du frågar mig.

Etablissemanget behöver en våldsam, radikal-imbecill opposition som inte åstadkommer ett piss politiskt och som de kan förfära sig över och ena sig emot. SMR fyller denna funktion utmärkt, antingen för att de är köpta i toppen eller bara idioter.
Jag håller med. Samma sak gäller nationell.nu.
Citera
2013-12-29, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Jupp, nästa år hoppas jag SvP anordnar midvinterblot.

Har inte SvP anordnat någon form av julmiddag i kombination med hedrandet av våra kära förfäder vikingarna tidigare (julblot). Annars brukar det ju vara en hel del julmiddagar runt om i landet anordnade av SvP varje år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in