2013-12-29, 14:53
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neon666
Gör det ont i hjärtat på dig när du är ond? det känns precis 0 för mig.

Någon speciell anledning att du använder dig själv som mall för andra människor?

Citat:
Hur ska de veta att man är ond ifall man är en smart skitstövel?

Samvetet?

Citat:
Det är ingen som vet att jag är ond.

Och det vet du hur?
Citera
2013-12-29, 14:54
Medlem
Neon666s avatar
Vem har pratat om mord, jag pratat om misshandel.

Som vanligt är ni inne i eran fantasi värld när ni tror polisen kan göra något åt detta, det kan dom inte. Ring och fråga själv! Utan vittnen = aint gonna happen!

Det handlar inte om att kristna inte gör brott, för de gör dom i USA. Vad det handlar om är att Ateisterna har endast LAGEN att frukta, Kristna har GUD att frukta.

Vi kan komma undan med det vi gör, dom kan INTE göra det.

Kan ni få in det i era tröga skallar?
Citera
2013-12-29, 14:58
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Du ljuger någon gång, kanske en vit lögn,

Och det gör inte troende?

Citat:
du kommer garanterat att vara otrogen någon gång.

Uppenbarligen inte eftersom ALLA inte är det.

Citat:
Du kanske stjäl någon gång när du verkligen måste.

"Kanske" räcker inte.

Citat:
En sann kristen skulle dö innan de stjäl.

No true scotsman.

Citat:
Du kanske till och med skulle döda ifall ditt liv är hotat men en sann kristen skulle dö innan den dödar.

No true scotsman.

Citat:
För då har den dött martyr döden och därmed gjort samma sak som Jesus gjorde.

Jag tror du behöver läsa på lite om teologin....

Citat:
Du fruktar ingenting, skulle du ha en osynlig polis som inte behöver sova och en pistol riktad emot dig hela tiden så kan du lyckas vara lika moralisk. Annars nej, går inte, omöjligt!

1. Finns det något som visar att troende är mer moraliska än icke-troende?

2. OM du har något som visar att troende är mer moraliska, hur vet du då att det beror på deras tro? Korrelation är INTE kausalitet.
Citera
2013-12-29, 14:58
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Vi Ateister kan aldrig leva så bra som de, det går inte!

Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
1. "Bättre" i vilket avseende? Hur bedömer man det?

Detta är en typisk "allting måste upprepas"-tråd, så jag anslutar mig givetvis till och profilerar frågan om värde-kriterier.

KANSKE vi på så vis kan få ett substantiellt underlag istället för narcissist-tramset.
Citera
2013-12-29, 15:01
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Det handlar inte om att kristna inte gör brott, för de gör dom i USA. Vad det handlar om är att Ateisterna har endast LAGEN att frukta, Kristna har GUD att frukta.

Vilket exakt är det t.ex. Fiffiniffi och jag senast har relaterat direkt till och kritiserat.

Förstår du inte innehållet av denna kritik? För många "fina ord"?
Citera
2013-12-29, 15:02
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Vem har pratat om mord, jag pratat om misshandel.

Du skrev "slå ihjäl". Poängen är fortfarande densamma dock så du kan vänligen svara på frågorna jag ställde dig.

Citat:
Som vanligt är ni inne i eran fantasi värld när ni tror polisen kan göra något åt detta, det kan dom inte. Ring och fråga själv! Utan vittnen = aint gonna happen!

Uppenbarligen inte sant. Inte ovanligt med fällande dom UTAN ögonvittnen.

Citat:
Det handlar inte om att kristna inte gör brott, för de gör dom i USA.

Nyss hette det att de INTE gör det?

Citat:
Vad det handlar om är att Ateisterna har endast LAGEN att frukta, Kristna har GUD att frukta.

Och det är fortfarande en falsk dikotomi.

Citat:
Vi kan komma undan med det vi gör, dom kan INTE göra det.

Vilket förutsätter
1. att ALLA troende har en specifik typ av tro
2. att tron faktiskt påverkar nämnvärt

Har du för avsikt att ge belägg för endera?
Citera
2013-12-29, 15:04
Medlem
Neon666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Vilket exakt är det t.ex. Fiffiniffi och jag senast har relaterat direkt till och kritiserat.

Förstår du inte innehållet av denna kritik? För många "fina ord"?

Nej, ni fattar INTE. Det finns ateister som är MINST lika goda som kristna, eller GODARE!. De gör det. Men Ateisterna har extremt mycket lättare att göra brott eftersom de KAN komma undan.

Säg mig en sak, har du någonsin åkt på stryk? ordentligt? troligtvis inte. Därför kan du aldrig sätta dig in en persons situation som ständigt blir mobbad. Det kan du inte.
Citera
2013-12-29, 15:07
Medlem
Neon666s avatar
Fififififfi

Ursäkta om jag inte hinner med all er rappakalja när jag har alla ateister som tror att de vet emot mig att svara emot. Jag sa att man ville slå ihjäl personen, jag sa aldrig att det var det som hände.

Alltså du är bra allt knäpp. Vet man sina rättigheter så är det såååååå lätt att komma undan. Tingsrätten eller häxrätten som jag kallar det är skit. Man överklagar till hovrätten som kan lagen och de kommer med 99% sannolikhet att ogilla åtalet ifall inga vittnen eller bevis fanns. Drop it, du gör dig bara dum. Du kan inte ens lagen. Jag kan den, jag har hanterat snuten åtskildiga gånger.
Citera
2013-12-29, 15:07
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ni har missuppfattat allt som vanligt.

Alternativt så har du fel.

Citat:
Om du tar en tändsticka och bränner dig själv med den så kommer du känna att det gör ont som fan.

Falsk analogi.

Citat:
Någon som 100% tror på helvetet kan du aldrig slå i moral. Det går inte. Omöjligt!

Jag antar att du menar tvärtom? Oavsett, belägg för påståendet?

Citat:
Det var därför religion skapades. För att hålla folket i shack.

Belägg för påståendet?

Citat:
Till och med djur kan hållas borta ifrån mat oavsett hur hungriga de är ifall de fruktar smärtan som de innebär att ta maten mer än hungern de har.

Falsk analogi.

Citat:
Ingenting kontrollerar bättre än rädsla.

Belägg för påståendet?

Citat:
Oavsett vad ni tror.

"Det-bara-är-så"?

Citat:
Rädsla kan få en person att göra saker de aldrig någonsin skulle ha klarat annars.

Belägg för påståendet?

Citat:
Jag tror på fullaste allvar att vårt samhälle faller när alla blir ateister.

Belägg för påståendet?

Citat:
För staten är skitstövlar och fler och fler börjar inse det.

Vilket har vad att göra med ateism?

Citat:
Spelar ingen roll vad ni säger att allt måste fungera, det skiter man i!

"Det-bara-är-så"?

Citat:
Är man förbannad så är man förbannad.

Citat:
En person som inte kan betala sina räkningar, Som bara får problem, försöker göra rätt, får fortfarande bara problem av arbetsförmedlingen kommer tillslut bara att flippa och tycka, vem fan bryr sig! och sen är det ytterligare en brottsling i samhället.

Belägg för påståendet?
Citera
2013-12-29, 15:11
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Nej, ni fattar INTE. Det finns ateister som är MINST lika goda som kristna, eller GODARE!. De gör det. Men Ateisterna har extremt mycket lättare att göra brott eftersom de KAN komma undan.

1. Belägg för påståendet?

2. Nyss så kunde ju inte en troende göra ett brott?

3. Finns det något som visar att icke-troende i genomsnitt begår fler brott än troende?

2. OM du har något som visar att icke-troende i genomsnitt begår fler brott , hur vet du då att det beror på deras icke-tro? Korrelation är INTE kausalitet.

Citat:
Säg mig en sak, har du någonsin åkt på stryk? ordentligt? troligtvis inte.

1. Nej.

2. Med tanke på att typ 90 % av Sverige är ateister så borde jag väl enligt dig få stryk nästan dagligen?

Citat:
Därför kan du aldrig sätta dig in en persons situation som ständigt blir mobbad. Det kan du inte.

Och upplevelsen att få stryk har VAD att göra med empati för en mobbad?
Citera
2013-12-29, 15:13
Medlem
Neon666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Alternativt så har du fel.

Falsk analogi.

Jag antar att du menar tvärtom? Oavsett, belägg för påståendet?

Belägg för påståendet?

Falsk analogi.

Belägg för påståendet?

"Det-bara-är-så"?

Belägg för påståendet?

Belägg för påståendet?

Vilket har vad att göra med ateism?

"Det-bara-är-så"?

Belägg för påståendet?

Du är allt bra pateisk. Du har aldrig ens råkat ut för en snyting av någon. Jag skulle kunna slå vad om 1000 kronor att den dagen du råkar ut för en farlig stalker som faktiskt förstör för dig på allvar. Då kommer du gråta och skrika och hamna på mentalsjukhus eller göra något åt situationen.
Gör mig en tjänst sluta skriv, har du inget erfarenhet av det jag säger så finns det ingenting vi kan prata om. Du har aldrig råkat ut för stryk eller personer som förstör för dig på allvar. Lägg ned.

http://www.jnytt.se/pekade-ut-garningsman-efter-stold-polisen-gor-inget

Jag kan ge dig 100 artiklar där polisen inte gör något.
Citera
2013-12-29, 15:13
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Visst, enligt din falska analogi (som också är en falsk dikotomi, som Fiffiniffi påpekar).

Sen återstår den verkliga fråga: Gör dom det?

Citat:
Säg mig en sak, har du någonsin åkt på stryk? ordentligt? troligtvis inte. Därför kan du aldrig sätta dig in en persons situation som ständigt blir mobbad. Det kan du inte.

Nu har jag inte samma typ av personlighet som du, så jag har hittills inte provocerat fram mobbning e.dyl.; eller i dom situationer där mobbning e.dyl. förekommer oprovocerat har jag kommit undan med enkel diplomati (och jag har på mina MC-exkursioner i Öst-europa varit ställen som anses "farliga").

PS. När kommer det ett förtydligande av dina värde-kriterier?
Senast redigerad av Bogomil 2013-12-29 kl. 15:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in