Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-12-29, 00:34
Medlem
LFCYNWAs avatar
En snabb liten fråga vad tycker ni/anhängare till SVP om Gyllene Gryning?
Citera
2013-12-29, 00:43
Medlem
Kurganskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LFCYNWA
En snabb liten fråga vad tycker ni/anhängare till SVP om Gyllene Gryning?
Vi är mycket positivt inställda till Gyllene Gryning och Svenskarnas parti har hyfsat goda kontakter med dem.
Citera
2013-12-29, 00:57
Medlem
LFCYNWAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurganski
Vi är mycket positivt inställda till Gyllene Gryning och Svenskarnas parti har hyfsat goda kontakter med dem.

Ett utmärkt svar, då till min följd fråga. Om ni skulle sitta vid makten då skulle vi inte ta hit invandrare från Grekland eller hur?
Citera
2013-12-29, 01:10
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ett utmärkt svar, då till min följd fråga. Om ni skulle sitta vid makten då skulle vi inte ta hit invandrare från Grekland eller hur?
Vi skulle ta emot invandrare från alla länder, såtillvida de tillhör det västerländska genetiska och kulturella arvet. Grekland är inget undantag.
Citera
2013-12-29, 01:15
Medlem
Pope666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Vi skulle ta emot invandrare från alla länder, såtillvida de tillhör det västerländska genetiska och kulturella arvet. Grekland är inget undantag.

Varför ska vi ta emot invandrare från europa? Det är ju redan problem som det är. De som kommit från europa är okey men att ta in ännu fler känns inte som någon "hit". Bättre än MENA skiten men greker passar bäst i Grekland.
Citera
2013-12-29, 01:20
Medlem
Kurganskis avatar
Citat:
Det känns som en ganska lågprioriterad fråga eftersom greker inte direkt flyr till Sverige idag och troligtvis inte kommer göra det i framtiden heller. Nu talar jag inte för partiet, utan endast för mig själv.

I mitt svenska idealsamhälle skulle endast etniska svenskar kunna vara fullvärdiga medborgare, och vårt regelverk skulle se till att invandringen aldrig kan överstiga en viss procent per år. Lagarna skall vara utformade så att den svenska biologiska och kulturella karaktären aldrig hotas i någon del av landet. Under dessa förutsättningar skulle man inte behöva göra skillnad på invandring av olika etniciteter. I just fallet Grekland skulle man kanske kunna tänka sig att ge likasinnade greker politisk asyl om vi hade haft makten idag, men någon större invandring från Grekland skulle det inte vara tal om.
Citera
2013-12-29, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pope666
Varför ska vi ta emot invandrare från europa? Det är ju redan problem som det är. De som kommit från europa är okey men att ta in ännu fler känns inte som någon "hit". Bättre än MENA skiten men greker passar bäst i Grekland.
Vi vill givetvis inte ha en massinvandring av europeiska icke-svenska folkslag. Avsiktsförklaringen om "västerländska genetiska arvet" bör snarare tolkas som att de som är européer och är här idag inte kommer få några krav på repatriering. Det kommer alltså inte tillåtas att det väller in 40 miljoner européer, ens om de vore ytterst närbesläktade folk som danskar eller norrmän, och ännu mindre sydeuropéer eller andra mer avlägsna. Det kan behövas ett konkret och officiellt uttalande om detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Kurganski
skulle se till att invandringen aldrig kan överstiga en viss procent per år
Enligt min mening hellre se till att andelen icke etniska svenskar inte fick överstiga en viss procent. Inflödet är mindre relevant, det avgörande är hur många som tvingas utsättas för mångkultur - det antalet måste begränsas.
Senast redigerad av truth1337 2013-12-29 kl. 01:29.
Citera
2013-12-29, 01:27
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Det står i stadgarna att personer som tillhör det västerländska genetiska och kulturella arvet ska kunna vara medborgare, människor som är genetiskt lika svenskarna. Genetiskt lika måste ju syfta på andra personer som inte ursprungligen är svenskar.

Edit: Detta betyder så klart inte att vi ska tillåta massinvandring av dessa personer, det är väl mer att om jag hittar min blivande fru i Grekland så är det inte omöjligt att hon kan följa med hem och tas upp i den svenska gemenskapen som en fullvärdig medborgare. Eller om vi pratar om flyktingar, att man kan ta emot ett begränsat antal vita brödrafolk som är i behov av akut nöd. Möjligheten finns alltså för dessa människor att invandra, men det ska så klart finnas regleringar och giltiga skäl.

Det är så jag tolkar partiprogrammet.
Senast redigerad av ninjutsu 2013-12-29 kl. 01:33.
Citera
2013-12-29, 01:31
Medlem
Pope666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Det står i stadgarna att personer som tillhör det västerländska genetiska och kulturella arvet ska kunna vara medborgare, människor som är genetiskt lika svenskarna. Genetiskt lika måste ju syfta på andra personer som inte ursprungligen är svenskar.

Jo men det borde väl främst vara dem som invandrande på 60-70 talet o tidigare o deras efterkommande. Tänker på ungrare, polacker, italienare osv.

Att idag välkomna sydeuropeer känns inte helt optimalt. Fortfarande bättre än MENA men hade sett negativt på massinvandring från Rumänien, Albanien och liknande länder.
Citera
2013-12-29, 01:34
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Jo men det borde väl främst vara dem som invandrande på 60-70 talet o tidigare o deras efterkommande. Tänker på ungrare, polacker, italienare osv.

Att idag välkomna sydeuropeer känns inte helt optimalt. Fortfarande bättre än MENA men hade sett negativt på massinvandring från Rumänien, Albanien och liknande länder.
Jag la till en edit, hoppas det förtydligade.
Citera
2013-12-29, 11:23
Medlem
Varför förklarade SvP krig mot SMR?
Citera
2013-12-29, 11:30
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauhi
Varför förklarade SvP krig mot SMR?
Tror inte man ser det som att man förklarar krig. Handlar mer om att SvP vill göra sig "politiskt rumsrena" på samma sätt som SD har gjort. När Sverige skriker efter ett alternativ till SD gör SvP nu allt för att bli en kopia av SD (se bara den löjliga julhälsningen!). Så korkat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in