2013-12-28, 23:41
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Det framkom i TR och finns på ljudinspelning, så underlag finns.

Då får du kanske leverera detta underlag så de blir trovärdigt.
Det är ju så att Flashback nämns i den sista aktbilagan som kom in till HR, och vad jag vet ska det komma in lite till. Vad kan det handla om ?
Citera
2013-12-28, 23:47
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det är ju så att Flashback nämns i den sista aktbilagan som kom in till HR, och vad jag vet ska det komma in lite till. Vad kan det handla om ?
Utdrag från FB. Har du inte tillgång till den?
Citera
2013-12-28, 23:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag kanske kan bidra med underlag, men innan dess vill jag veta vad du menar med sista meningen. Vad är det du vet om att det ska komma in lite mer? Och givetvis vill jag ha belägg för att det är sista aktbilagan.
Citera
2013-12-28, 23:54
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Hon har beskrivit Fredrik som en "bum", dvs. en förlorare som inte har pengar, jobb eller
ambitioner.

Citat:
På fråga om han vet något om Fredriks kamera svarar F ****b***spontant:
"Har han en kamera? Varifrån skulle han ha fått pengar till den?"

Fina ord Marina sagt om Fredrik då hon kallat han för "bum".
Nej, någon egen kamera ser jag som uteslutet, men däremot så har han väl stulit en del kameror.

Citat:
De hade ganska snabbt blivit ihop och Fredrik hade berättat om resor, fina datorer och
kameror mm.
Marinas föräldrar hade bjudit Marina och honom på en resa till Canada i 3 v.
Fredrik hade vid flera tillfällen sagt att Marina var det mest rätta i hans liv.
"Han kom ju in i en familj med mkt. pengar och han bjöds med på det som de gjorde.
Londonresor och resor till familjen lägenhet i Spanien osv

Så ser det ut då man talar om Fredrik och hans parasitbeteende. Snacka om sko sig och snylta på familjen. Och sen snackar han skit om dom och fläker ut Marinas privata bilder i den här tråden.
Nåväl hut går hem som det brukar heta, och fri kost och logi får han de närmsta 10 åren.,
Citera
2013-12-29, 00:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

Fina ord Marina sagt om Fredrik då hon kallat han för "bum".
Nej, någon egen kamera ser jag som uteslutet, men däremot så har han väl stulit en del kameror.

Så ser det ut då man talar om Fredrik och hans parasitbeteende. Snacka om sko sig och snylta på familjen. Och sen snackar han skit om dom och fläker ut Marinas privata bilder i den här tråden.
Nåväl hut går hem som det brukar heta, och fri kost och logi får han de närmsta 10 åren.,
Varför påstår du att FS har fläkt ut Marinas privata bilder i tråden? Såvitt jag minns har han bara visat en bild, och den var nytagen 2011, och föreställde honom själv.
Citera
2013-12-29, 00:02
Medlem
MrsMagoos avatar
G
"Fredrik sa att det skulle kosta 900 kr. Hon fick prata med rätt kvinna som träffat
Fredrik. "Kvinnan hade berättade att det hade kostat 2-300 kronor.
G uppger att Fredrik hade tagit mellanskillnaden. "Fredrik bibehöll sin historia och
tyckte att jag var elak som inte trodde honom. Tillslut erkände han, men jag fick inte
pengarna."

Bankomatuttag
Spontant uppger K att Fredrik inte var att lita på. "Han gick bakom ryggen på henne."
K ombedes att förklara och uppger att G en dag upptäckte att det fattades pengar
på hennes konto och att kortet var borta. Det visade sig sedan att det var Fredrik som hade
tagit hennes kort och tagit ut pengar på det. "Han fastnade på bankomatkameran."

E
E uppger att Fredrik bara stack efter händelsen med katterna. "Han hade koden till mitt
kort. Han hade lyckats ta ut 20.000 kronor från mitt konto. Han måste ha tagit ut det i
omgångar. Jag minns faktiskt inte hur

Sen har vi då stölden från grannen där Fredrik stal dennes bankkort och tog ut 7000-.
Dömd för det blev han också.

Så han skodde sig verkligen och det indikerar på att Marina blev skinnad på ytterligare 10.000 efter sin död.
Citera
2013-12-29, 00:09
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
G
"Fredrik sa att det skulle kosta 900 kr. Hon fick prata med rätt kvinna som träffat
G uppger att Fredrik hade tagit mellanskillnaden. "Fredrik bibehöll sin historia och
tyckte att jag var elak som inte trodde honom. Tillslut erkände han, men jag fick inte
pengarna."

Bankomatuttag
Spontant uppger K att Fredrik inte var att lita på. "Han gick bakom ryggen på henne."
K ombedes att förklara och uppger att G en dag upptäckte att det fattades pengar
på hennes konto och att kortet var borta. Det visade sig sedan att det var Fredrik som hade
tagit hennes kort och tagit ut pengar på det. "Han fastnade på bankomatkameran."

E
E uppger att Fredrik bara stack efter händelsen med katterna. "Han hade koden till mitt
kort. Han hade lyckats ta ut 20.000 kronor från mitt konto. Han måste ha tagit ut det i

Sen har vi då stölden från grannen där Fredrik stal dennes bankkort och tog ut 7000-.

Så han skodde sig verkligen och det indikerar på att Marina blev skinnad på ytterligare 10.000 efter sin död.
Precis. Vem har tvekat på att Fredrik tog ut 10 000 från Marinas konto?
Citera
2013-12-29, 00:11
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Jag vill minnas att MH frågade EV om pengarna i TR och hon kom på att de var möjligt att hon festat upp dessa i GBG ihop med FS.

Det kanske var under denna 20000 kronorsfylla hon såg FS lyfta 140kg snubben ?
Der kanske är det åklagaren vill få in som nytt bevis till HR, att E bevittnat att F är kapabel att lyfta en 140 kg snubbe, och då kan han ha lyft en 100 kg tjej insvept i madrasser och täcken.

Åklagaren har verkligen samlat in ett gäng tokvittnen.
Senast redigerad av Tulpanpernilla 2013-12-29 kl. 00:14.
Citera
2013-12-29, 00:16
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix

Ingen alls utan en tjuv är alltid en tjuv. Han hade inget kvar på sitt konto mer än några tior.
Det har försvunnit saker från hans kamrater på hans praktikplatser osv.
Han tar det han kommer åt. Frågan är hur mycket han lurat av allt och alla egentligen.
En riktigt ful fisk är detta.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-29 kl. 00:19.
Citera
2013-12-29, 00:16
Avslutad
Citat:
G
pengarna."

Bankomatuttag

E

Om man inte är helt dum i huvet så ser man ett mönster här. Här är en typ som stjäl från andra. Han drar sig inte för att lura såväl närstående som bekanta. Han tar reda på sina flickvänners bankomatkoder o sen stjäl han från dem. Noll samvete. Att stjäla från sina barns mamma, det är som att stjäla från sina barn. Vad köpte han för barnens pengar - knark?

Man tror inte man kan bli mer negativt överraskad av fiddes personlighet och historia men han når ständigt nya lågvattensmärken.
Citera
2013-12-29, 00:27
Medlem
MrsMagoos avatar
Praktikplatsen.

Mobil
M***l uppger att Fredrik inte pratade mycket i mobil. Han hade en, fast den låg i hans privata byxficka under dagen. Fredrik bytte om då han kom hit och hade ett skåp. På fråga om Fredrik lämnade något kvar då han slutade, uppger M att det gjorde han inte. "Det är snarare så att det försvann saker". I samband med att Fredrik slutade försvann en del verktyg.
"En elmätare, blå, som har en klump i ena änden och en krokodilklämma i den andra." Det försvann också små skruvmejslar. Jag vet inte om det var han som tog det, men jag misstänker det."

Marinas mamma-
Känner dock till att en av Marinas kameror försvann på Mallorca. Kameran glömdes kvar i en taxi. Vid detta tillfälle var Fredrik Svensson med.

fd Kamrat
Tr*mst*dt kan inte tänka sig att någon i Alingsås har kontakt med Svensson. Svensson hade ett rykte om sig, att han blåste folk.

Tidigare kamrat.
Fredrik hade då spelat över och försökt vara lite
häftig. "Han tyckte det var häftigt med droger". Han betedde sig lustigt och då han lämnade saknades det en del mobiler. "Fast ingen vet ju om det var Fredrik som tog dem".
Citera
2013-12-29, 01:31
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Vad för bevis finns för detta påstående? Du får gärna specificera det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in