2013-12-28, 21:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det vill vi ha ljudbevis på för att kunna gå vidare i diskussionen.

Vilken diskussion ? Att Svenkvist är ute på djupt vatten ? Då behöves icke ljudsnuttar, läsförståelse duger gott.

Karaktärsvittnet är knappast något domstolen går igång på samma sätt som trådens deltagare verkar tro. LÄS smålandstitntins inlägg, hen verkar ha koll
Citera
2013-12-28, 22:03
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Jag vill minnas att MH frågade EV om pengarna i TR och hon kom på att de var möjligt att hon festat upp dessa i GBG ihop med FS.
Du kanske minns fel - i likhet med FS visavi sitt sms?
Citera
2013-12-28, 22:23
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Näh icke. Det är karaktärsvittnet EV som kanske minns fel.
Vad mer kan hon kommit ihåg fel ? FS storlek "där nere" ? Kanske hann han säga "hej då" ?
Är det någon sorts dold lojalitet som förhindrar dig att raljera kring FS utsagor vilka slår ev. "karaktärsvittnen" med hästlängder då det kommer till bristande trovärdighet:
Här tar jag för sannolikt att FS ljög och spelade dum, vid flertalet tillfällen. Att ställa frågor till en vårdtagare på ett hem för dementa hade sannolikt gett ärligare och tydligare svar.
Citera
2013-12-28, 22:52
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Jag vill minnas att MH frågade EV om pengarna i TR och hon kom på att de var möjligt att hon festat upp dessa i GBG ihop med FS.

Det kanske var under denna 20000 kronorsfylla hon såg FS lyfta 140kg snubben ?
Jodå, det kom fram i tidigare rättegång att E och F vart och festat i gbg. E blev rätt stum när advokaten tog upp det och där sprack ytterligare ett påstående från E.
Citera
2013-12-28, 22:58
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Näh icke. Det är karaktärsvittnet EV som kanske minns fel.
Vad mer kan hon kommit ihåg fel ? FS storlek "där nere" ? Kanske hann han säga "hej då" ?

FS har inte minns fel, han minns inte alls. Han är en haschtomte. Hjärnskadad enligt vissa i tråden.
Har E visat upp underlag från bankkontot på att 20.000 försvunnit under den tiden hon vart tillsammans med F?
Jag har då inte sett något sådant.
Citera
2013-12-28, 23:03
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Hon var tydligen rätt stum när FS & hon idkade snabbis också. Hon fick inte fram ett "nej".
Det kan bero på att de flesta brukar krysta "o, å, ja"
Å andra sidan fick inte FS fram ett "hejdå", så kommunikation var nog inte deras starka kort...
Nja, enligt EV i TR fick FS fram ett "hej", men EV fick inte fram ett "hejdå". Så kommunikation fanns det, även om den var enkelsidig. Hon fick inte heller fram ett "nej", trots att hon inte verkar ha tunghäfta.
Citera
2013-12-28, 23:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Har E visat upp underlag från bankkontot på att 20.000 försvunnit under den tiden hon vart tillsammans med F?
Jag har då inte sett något sådant.

Hon visade bara upp sitt missnöje med FS, hon verkade mest sårad över att blivit dumpad.
Kanske oväntat för EV om hon bjudit på dyra fester i storstaden ?
Citera
2013-12-28, 23:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Hon visade bara upp sitt missnöje med FS, hon verkade mest sårad över att blivit dumpad.
Kanske oväntat för EV om hon bjudit på dyra fester i storstaden ?
Det är inte försent att kolla, banker brukar behålla uppgifter i tio år.
Citera
2013-12-28, 23:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Skulle tro att Polisen inte vågar riskera att kolla detta, hörsägen gör sig bäst hörd. INTE kollad.
Citera
2013-12-28, 23:24
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Jodå, det kom fram i tidigare rättegång att E och F vart och festat i gbg. E blev rätt stum när advokaten tog upp det och där sprack ytterligare ett påstående från E.

Och det har du underlag på förstår jag.
Är det inte så att åklagaren anser att just E är något som kan ge en bild av vem Fredrik Svensson är?`
Ja, just det så är det naturligtvis.

Det är väl inte så att du hittar på saker nu igen?
Citera
2013-12-28, 23:35
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Med Es påståenden så ska hon även bevisa att det inte är hon själv som tagit ut pengarna.
Kan hon styrka att uttag gjorts medans hon vart hos läkaren/försäkringskassan m.m?
Citera
2013-12-28, 23:36
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Och det har du underlag på förstår jag.
Är det inte så att åklagaren anser att just E är något som kan ge en bild av vem Fredrik Svensson är?`
Ja, just det så är det naturligtvis.

Det är väl inte så att du hittar på saker nu igen?
Det framkom i TR och finns på ljudinspelning, så underlag finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in