2013-12-28, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomaaa
Herregud... Det handlar om att herrfotboll är mycket populärare och drar in pengarna till SvFF så att damfotbollen ens kan ha ett landslag och organiserade serier. Herrfotboll är populärare för det höga tempot, intensiteten, tekniken osv. som finns där, och det är åskådarna som bestämmer vad som är populärt. Om p12 fintar bort en annan p12 så är han också värd en bil menar du?

Du har rätt. Fram till sista meningen.
Citera
2013-12-28, 17:47
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangobaer
Har Zlatan ansvar för vad Expressen och Aftonbladet publicerar helt plötsligt?
Nej, men där är väl inget tvivel om vad han sagt?
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Fast hans autograf på en cykel kanske blir mer värd än en bil som blir värdelös eftersom den skulle beskattas. Anders Svensson tackade nej till bilen då det uppdagades. Det är ju därför debatten har dykt upp för den här jäkla bilen. Det är ju Svenska fotbollsförbundets fel inget annat.
Sambon och jag konstaterade det precis, hans autograf på cykeln går nog för mer på ebay, så rent teoretiskt borde de vara tacksamma för hans givmilda förslag.

Glöm den biten, vad är svenska damfotbollen ute efter? Tell me. De genererar inga pengar, de lever på pengar från herr fotbollen, herrfotbollen är mer attraktiv att titta på. Vad är målet med denna debatt? Rent konkret?
Citera
2013-12-28, 17:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Applejacks
Jag får en känsla av att journalisten ifråga triggade igång detta. Att den folkkäre Zlatan hade dessa åsikter om kvinnor hade jag anat sedan länge, han ger intrycket av att vara väldigt macho och egotrippad.

Kan behålla jobbet i arabägda PSG om han gör eftergifter till en kvinna?
Citera
2013-12-28, 18:02
Bannlyst
Jag ser pa saken ungefar som (jag tror att) Zlatan gjorde:

Det ar JOURNALISTENS "agenda" som ar FEL!

Det ar MEDIAS "agenda" som ar FEL!

Den s k "PK-MAFFIAN" gjorde "sjalvmal - IGEN!

"Aftonhoran" vill salja losnummer...
Citera
2013-12-28, 18:02
Medlem
Tar media i andra länder upp detta?
Citera
2013-12-28, 18:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Nej, men där är väl inget tvivel om vad han sagt?

Sambon och jag konstaterade det precis, hans autograf på cykeln går nog för mer på ebay, så rent teoretiskt borde de vara tacksamma för hans givmilda förslag.

Glöm den biten, vad är svenska damfotbollen ute efter? Tell me. De genererar inga pengar, de lever på pengar från herr fotbollen, herrfotbollen är mer attraktiv att titta på. Vad är målet med denna debatt? Rent konkret?

Jasså tror du det!

http://www.allaannonser.se/zlatan-ibrahimovic-autograf.html
Citera
2013-12-28, 18:12
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combot
Nu har Zlatan gjort en halv pudel, kan läsas i aftonhoran.

I sin app inte AB... Men han säger ju fortsatt samma sak. Det ska bedömas efter intresse även om han erkänner att cykeljämförelsen var onödig.
Citera
2013-12-28, 18:23
Medlem
NyanNyans avatar
Skönt att se när heliga PK kor som Zlatan och Özz Nujen visar sig inte vara speciellt PK.
Citera
2013-12-28, 18:33
Medlem
Oscaris avatar
Nu gjorde han pudeln jag hoppades att han inte skulle göra. Allt är återställt. PK rules again.
Citera
2013-12-28, 18:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NyanNyan
Skönt att se när heliga PK kor som Zlatan och Özz Nujen visar sig inte vara speciellt PK.

Nagra av Özz Nujens kurdiska landsman i Malmo misshandlade (synnerligen grovt) en svart/fargad man infor hans barn. De slangde ner honom ifran en bro med allvarliga skador.

I pressen fick vi lasa att det var ett:

Rasistiskt brott!

Men man holl tyst om att det var kurder som misshandlade (grovt) en svart/fargad man infor hans barn.

Özz Nujen haller ocksa tyst...
Citera
2013-12-28, 18:47
Medlem
XaoqcHs avatar
Uppplägget är ganska klassiskt och Zlatan föll för det. Troligen vet han inte ens om vad som har hänt förrän det är över. Det hela handlar om att media tar en folkkär kändis och skapar hans fall och återfödelse:

1. Framställ kändisen som osympatisk genom att selektivt tolka fram en kontroversiell uppfattning/beteende han har. Man får gärna anspela på att beteende är omoraliskt, fördärvar ungdomen eller allmänt antisocialt. Mediedrevet är nu igång.

2. Få kändisen att framstå som ännu värre som person genom att återge hur upprörda branschkollegor och andra kändisar är över hans beteende så att gemene man förstår hur indignerad han själv ska vara. Gemene man kan trots allt inte veta om beteende är okej bland kändisar och annat offentligt folk.

3. Låt de egna branschkollegorna kommentera hur olämplig kändisen har betett sig, gärna i en pseudoobjektiv ton då man trots allt själv skapade drevet. Maximal effekt får man om man samlar ihop ett proffstyckare - gärna chefredaktörer, kolumnister och författare - och låta dem myndigt förklara för det goda folket just hur avvikande och omoraliskt kändisen har betett sig och de allvarliga samhällskonsekvenserna utav detta.

4. Ge kändisen en möjlighet till botgöring och återfödelse som folkkär ikon genom att få det att verka som han ber om ursäkt för sitt beteende när han i själva verket har gjort det ena eller andra.

5. Undvik eventuella mediekritiska diskussioner med skeptikerna genom att framhäva att media endast har rapporterat sanningen eller bara har tillhandahållit det folket vill ha.

6. Håva in presstöd och klickpengar.
Citera
2013-12-28, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oscari
Nu gjorde han pudeln jag hoppades att han inte skulle göra. Allt är återställt. PK rules again.
Ja, det var ju "överraskande". Det var bara en tidsfråga...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in