2013-12-28, 18:21
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neon666
Ifall Regeringen faktiskt var god och trevlig så skulle jag betala tillbaka med samma mynt. De är de inte och därmed så skiter jag fan i hela samhället och är så omoralisk som jag kan vara. Jag är en spegel.

Jag vill snarare kalla dig en mes, som inte har mycket vilja så du endast reagerar på externa stimuli .... för annars blir du sur och nihilistisk.

"För det är ju inte ditt ansvar."

Citat:
Bogomil

Vill inte vara en skitstövel emot dig synligt, men är du typ blind? Jag var kristen förut, sen blev jag ateist. Jag lever ut all skit jag tvingades utstå som kristen för min rädsla för helvetet.

Så ditt missbruk av och/eller missförstånd om ateismen är en trots- eller hämnd-aktion?

Citat:
Jag vet nog mer om ateism är du gör hör jag.

Varför kan du i så fall inte se skillnaden mellan ateism och sekularism?
Senast redigerad av Bogomil 2013-12-28 kl. 18:33. Anledning: "såpass" plockad bort
Citera
2013-12-28, 18:21
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ja, om jag verkligen trodde på helvetet hade jag blivit en bättre person, för jag var faktiskt kristen när jag var ateist och då var jag god och accepterade skit. Varför tror du jag är så ond idag
Så var du god av rädsla för en Gud eller god för att du då ansåg att livet hade en mening och du mådde bättre i den vetskapen?
Citera
2013-12-28, 18:22
Medlem
MilvusMilvuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kunskap1
Ja absolut, ateismen är farlig för samhället, eftersom en ateist vill maximera sin egennytta nu när man bara lever en gång.

Öööö... va?!!?!?

Glömde du bort att tänka innan du skrev ovanstående eller? Att vara ateist innebär inte att man vill maximera sin egennytta.

Citat:
Till vilken nytta ska en ateist skänka sina pengar när han inte tror på ett belöningssystem efter döden?

Så vida inte en pengar går i arv (med förutsättning att man har några pengar när man dör), vad tror du en ateist skulle göra med dem. Bränna dem eller?

Om jag skulle skänka mina pengar till någon eller något när jag dör (förutsatt att det inte finns någon som kommer att ärva dem, för då skänker jag dem ej.) så tror jag att jag skänka dem till en organisation som t.ex. WWF.
Citera
2013-12-28, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MilvusMilvus
Att vara ateist innebär inte att man vill maximera sin egennytta.
att existera innebär att man vill maximera sin egennytta. alla vill maximera sin egennytta, även kristna och andra religiösa, så jag skulle inte förneka den Sanningen.
Citera
2013-12-28, 18:24
Medlem
Neon666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Så var du god av rädsla för en Gud eller god för att du då ansåg att livet hade en mening och du mådde bättre i den vetskapen?

Eftersom jag ogillar lögn, (undrar varför...) så var det båda, jag skulle få ett bättre liv ifall jag utstod skit här, då blev det lättare att ustå skiten, eftersom allt har en mening enligt Bibeln. Gud hade redan en väg för mig som det stod så allt som hände hade en mening.

Bogodil

jag skrev fel, jag skrev när jag var ateist, det ska vara. Jag var kristen och sen blev jag ateist. Har redan nämt det, du måste ha missat det. Nej jag håller inte med dig ett dugg. Det där är svenska löjlighets språket som ska försöka komplicera till saker. Ateism är avsaknande av tro på Gudar punkt slut!
Citera
2013-12-28, 18:26
Medlem
MilvusMilvuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
att existera innebär att man vill maximera sin egennytta. alla vill maximera sin egennytta, även kristna och andra religiösa, så jag skulle inte förneka den Sanningen.

Nej, det gör det inte alls.
Citera
2013-12-28, 18:28
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Eftersom jag ogillar lögn, (undrar varför...) så var det båda, jag skulle få ett bättre liv ifall jag utstod skit här, då blev det lättare att ustå skiten, eftersom allt har en mening enligt Bibeln. Gud hade redan en väg för mig som det stod så allt som hände hade en mening.
Men anser du det omöjligt att finna en mening i livet utan en Gud?
Citera
2013-12-28, 18:29
Medlem
DingusMcDucks avatar
Citat:
Kristendomens stortid var under vår så fina favorit Carolus Rex som han kallades på latins tid. Där var Sveriges stormaktstid under kristendomen. Man enade soldaterna att dö för sin tro. Lycka till med det ifall du har ateister som soldater...

Hur vore det om du svarade på riktigt istället? För övrigt är ju Karl XII (som oftast avses med begreppet Carolus Rex) den kung som förlorade den svenska stormakten (hört talas om Poltava?). Latins tid, vad fan betyder det?
Citera
2013-12-28, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MilvusMilvus
Nej, det gör det inte alls.
motivera.

varför försöker du just nu maximera din egennytta genom att påstå du har rätt?

att du säger att jag har fel visar ju bara att jag har rätt, eftersom du försöker maximera din egennytta.
Citera
2013-12-28, 18:30
Medlem
Neon666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Men anser du det omöjligt att finna en mening i livet utan en Gud?

Jag har en mening leva för mig själv, skita i resten. Vara en fin liten skugga som utnyttjar allt och alla. Njuta. Vara så omoralisk som jag kan och INGENTING kommer hända! ;D

För någon som har varit så hjärntvättad av hotet ifrån helvetet så är detta en befrielse utan like för mig. Jag fruktar inget, jag är för smart för staten när det kommer till hurrmmm... Så jag är LYCKLIG som fan! Men det är kul att skriva om det. Se vad andra tycker.

Dingusmcduck

Ursäkta,vad fan har detta med mitt inlägg att göra? karolinerna dog på fältet för att de trodde på Gud. De är skrivet för fan i historien. De var nödvändigt för dem att tro att de spelar ingen roll ifall de står eller hukar sig för Gud har redan valt ut vilka som ska dö.
Citera
2013-12-28, 18:30
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ja absolut, ateismen är farlig för samhället, eftersom en ateist vill maximera sin egennytta nu när man bara lever en gång. Till vilken nytta ska en ateist skänka sina pengar när han inte tror på ett belöningssystem efter döden?

Om du nu slutade med att skapa strawmen om ateismen skulle du framstå som mer tillförlitlig.
Citera
2013-12-28, 18:33
Medlem
Citat:
Jag har en mening leva för mig själv, skita i resten. Vara en fin liten skugga som utnyttjar allt och alla. Njuta. Vara så omoralisk som jag kan och INGENTING kommer hända! ;D
fast du har fortfarande inte svarat på min fråga om hur du vet att ateismen är den absoluta sanningen? skulle vara intressant att höra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in