2013-12-28, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Kanske är det så. Men det tar inte bort ansvaret från Zlatan. Det är ett klumpigt uttalande imo, även om han har rätt i sak.

Vilket ansvar? Ska han anpassa sig till svensk medias feministoffensiv?
Citera
2013-12-28, 14:48
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Kanske är det så. Men det tar inte bort ansvaret från Zlatan. Det är ett klumpigt uttalande imo, även om han har rätt i sak.

Om det inte påverkar..vad är då. Prinssesan på ärten?
Citera
2013-12-28, 14:49
Medlem
MarxistHunters avatar
Citat:
Klumpigt uttalande, trots att han har rätt i sak..
Det var nog det dummaste jag har läst i den här tråden.
Citera
2013-12-28, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarxistHunter
Klumpigt uttalande, trots att han har rätt i sak..
Det var nog det dummaste jag har läst i den här tråden.

Haha ja, exakt så hade någon aftonbladetjournalist skrivit härom dagen, kommer ej ihåg vem.
Citera
2013-12-28, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomaaa
Haha ja, exakt så hade någon aftonbladetjournalist skrivit härom dagen, kommer ej ihåg vem.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/article18081634.ab
Citera
2013-12-28, 14:57
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Har man stort inflytande så skall man uttrycka sig mycket PK?
Citera
2013-12-28, 15:01
Avslutad
Citat:
http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2525689/PSG-boss-Laurent-Blanc-embroiled-sexism-row-asking-female-journalist-You-know-4-3-3-means-dont-you.h tml

Jag kan översätta åt Er: Det står att Blanc blivit kritiserad av FRANSK media för sitt sätt att uttala sig.
Citera
2013-12-28, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Jag kan översätta åt Er: Det står att Blanc blivit kritiserad av FRANSK media för sitt sätt att uttala sig.

Klart han ska ha lite kritik om han tycker det är fascinerande om en kvinna pratar om fotbollstaktik, det har liksom inget med vad Zlatan sa att göra.
Citera
2013-12-28, 15:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry

Det är 2013 *daaaaaaaaah*
Citera
2013-12-28, 15:13
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Nej, inte pk. Det är inte pk att försvara Anders Svensson. Sen har jag fått mig en känga av en anhörig precis per telefon som fått mig att inse att det är en pseudo debatt. Kärnfrågan är ju att man vill hacka ner och jämställa damfotbollen med herrfotbollen och att man använder lösryckta citat för att föra en pseudo debatt som döljer kärnfrågan vilket är skall fotbollsdamerna leva på egna resurser, dvs det de drar in, eller anser proffstyckarna, krönikörerna, fotbollsförbundet osv att de ska leva på herrarnas intäkter.
Citera
2013-12-28, 15:16
Avslutad
Citat:
Klart han ska ha lite kritik om han tycker det är fascinerande om en kvinna pratar om fotbollstaktik, det har liksom inget med vad Zlatan sa att göra.

Varför gör det tiotals inlägg om det här då?

Jag antar att PSG inte står högst på önskelistan för damerna att se på i CL.

Ett ihopköpt arabägt lag med muslimska kvinnovärderingar, ska ni inte börja be mot Mekka snart också?
Senast redigerad av pe11e 2013-12-28 kl. 15:23.
Citera
2013-12-28, 15:16
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leBook
Fast, det exempel du tar upp som propaganda finns det INGEN feminist i hela världen som håller med om. Att påstå annat är lögn.

Nog finns det feminister som även anser att det inte finns några biologiska skillnader mellan könen?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Feminism#Queerfeminism
Citat:
Queerfeminism är en sammanslagning av feminism och queerteori och har sitt ursprung i radikalfeminismen och gayrörelsen. Queerteorin utgår från att inte bara könet utan även sexualiteten är en social konstruktion, liksom den poststrukturalistiska uppfattningen där språket skapar diskurser som således skapar subjekten; det finns ingen sannare sexualitet än det finns någon sann könsposition. På samma sätt som det inte finns några av naturen givna genus finns det inte heller några naturliga sexualiteter. Sexualiteten påverkas på samma sätt som genus av olika kulturer och tider.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in