Fredriks karaktär är belagd genom div domar, allt från barnmisshandel till narkotikabrott. Hans ex vittnesmål ger bara ytterligare fyllighet till bilden av FS. Vem ska advokaten kalla för att balansera upp den negativa bilden av Fredrik, som ges av domar och otaliga personliga vittnesmål? Nejvisst nej, det fanns ingen.
Den nuvarande flickvännen kanske kallas? Hon verkar ju tycka bra om den häktade.
3. FS var ute med Marina i båt, upprepade gånger.
4. Inte akut, ense.
Jag har varit ute med båt, upprepade gånger, men jag är ingen båtmänniska för det! Marina var den med båtvana! Han jobbade ju ett tag med båtar och dy som kan/vet allt kommer säkert ihåg hur vitsorden lät...
Att han inte var helt önskvärd framgår från flera håll och på flera sätt! Det innebar också att han bodde där på lånad tid, med andra ord på väg ut!
Du har mycket fantasier och jag såg för några sidor sedan att du minsann hade ett namn på alternativ GM, då kanske du kunde komma med ett tänkbart och trovärdigt scenario också! Jag har efterfrågat det i ett år nu men du lyckas inte leverera! Det enda du lyckats med är att bryta ner varje lite del och påstå att det inte håller eller att inga belägg finns! Prova att se helheten, du kanske kan komma på nåt då...eller tipsa åklagaren om din alternativa GM så kanske polisen kan lösa det du anser vara ogjort!
P vill komplettera med ex.flickvännen till F vars katter dog; han hörde vid rättegången hon haft häftig sex med F. P minns M sagt till honom F sagt han besökte flickvännen och bara gick in och hade sex med henne. F blev väldigt tillfredsställd av just denna plötsligt påkomna sexakt och P uttrycker det som om F var nöjd med situationen; han kunde styra den själv som han ville.
Det förtjänar tilläggas att flera här i tråden lyckats missuppfatta vad vittnet med sin kommentar att hon inte ens hann säga ”Hej då” menat. Detta kan ses som ett bevis på att vissa tråddeltagare inte förmår att rätt förstå en vittnesutsaga, alt. väljer att vantolka vad vittnet sagt. – Alla med sina förståndsgåvor i behåll förstår dock att vittnet menat att våldtäkten (utan hugg och slag) skett så snabbt och så abrupt att vittnet – om detta från början tänkt sig ett vanligt vänskapligt besök - inte ens skulle ha hunnit säga ”Hej då” efter att våldtäktsmannen dragit upp sina byxor och lämnat vittnets lägenhet med orden: "Hej då, nu ska jag träffa en kompis." – Så snabbt avlägsnade sig FS efter utförd våldtäkt. Och han ska ha gått ut genom vittnets ytterdörr med ett skratt – som om han (för att använda vittnets PK:s hågkomster) ”var nöjd med situationen".
Däremot tror jag inte någon kunde skönja några uppåtsträvande mungipor när hans raderade sms lästes upp för honom.
Snarare ingen reaktion alls på detta sms. Vilket i sig är talande.
Han måste väl också vara överraskad av att ett tekniskt fel av Telia stavas "Jag blir kvar tills i morgon".
Jag har varit ute med båt, upprepade gånger, men jag är ingen båtmänniska för det! Marina var den med båtvana! Han jobbade ju ett tag med båtar och dy som kan/vet allt kommer säkert ihåg hur vitsorden lät...
Att han inte var helt önskvärd framgår från flera håll och på flera sätt! Det innebar också att han bodde där på lånad tid, med andra ord på väg ut!
Du har mycket fantasier och jag såg för några sidor sedan att du minsann hade ett namn på alternativ GM, då kanske du kunde komma med ett tänkbart och trovärdigt scenario också! Jag har efterfrågat det i ett år nu men du lyckas inte leverera! Det enda du lyckats med är att bryta ner varje lite del och påstå att det inte håller eller att inga belägg finns! Prova att se helheten, du kanske kan komma på nåt då...eller tipsa åklagaren om din alternativa GM så kanske polisen kan lösa det du anser vara ogjort!
Huvudsaken är att domstolen ser denna HELHET och dömer utifrån den.
Vad vissa mindre begåvade tomtar på det här forumet idisslar om spelar ju absolut
ingen som helst roll. Låt dom hålla på. Vem bryr sig egentligen?
Om en månad ungefär är det över.
Den åtalade förbereder sig inför ett drygt decennium på förmodligen fina anstalten Kumla.
Där finns många herrar av hans kaliber som han kan trivas tillsammans med.
Det blir nog förträffligt.
Senast redigerad av Grandioso 2013-12-28 kl. 15:09.
Q:s teorier påminner mer om författarens än advokatens Lapidus, misstänker jag.
Vissa kommer aldrig förstå att varje indiciums värde inte är särskilt intressant.
Nej, han hörde av sig betr. nattvardsskåpet och delgav givetvis också den kompletterande info han ansåg kunde ha bäring på fallet.
Och den kompletterade infon ansåg han kunde ha bäring två år senare, när han kunde ha berättat det i HR 2011? Hur lång tid tror du Marina hade låtit FS bo kvar i huset med hennes älskade katter efter att ha erkänt att han förgiftade tidigare flickvännens katter?
PK berättade i förhör 2011-02-09:
Citat:
I samband med detta uppgav Marina för [PK] att sambon hade nämnt för henne vad han skulle göra med hennes kropp om han skulle göra sig av med henne, kroppen. Sambon uppgav att det skulle finnas ett naturområde bakom hennes hus där han skulle kunna gör sig av med kroppen, ingen skulle hitta henne där.
Två och ett halvt år senare hade PK uppgifter som hade "legat och värkt sedan ett par månader". Det hade legat en pistol i nattvardsskåpet och den hade FS tagit och hotat Marina. Det är inte en uppgift man kommer på efter två år, han skulle ha kommit ihåg det vid TR om det var sant. Efter hotet skulle Marina ha låtit FS bo kvar, och inte berättat för syster C? Fullkomligt otänkbart.
Jag har en uppgift som har legat och gnagt ett par månader, sedan jag fick syn på en blå Volvo i början på november. På morgonen 29 juli 2010 körde jag på Svartedalsvägen och såg en blå Volvo 945 komma ut i hög fart från Marinas avtagsväg. Den svängde österut, bort mot Anvik, och försvann snabbt ur synhåll.
Det är en sak att vara övertygad om en misstänkts skuld, men för den saken får man inte "hjälpa" rättvisan på traven genom att förfalska bevis. Om PK drar sitt vittnesmål inför HR går det inte att bevisa mened, eftersom det inte går att bevisa vad Marina inte har sagt till honom. På samma sätt kan jag dra min spoiler inför HR, och även där går det inte att bevisa mened. Men jag skulle aldrig kunna tänka mig att göra det, och PK:s vittnesmål ska givetvis lämnas utan avseende.
Och den kompletterade infon ansåg han kunde ha bäring två år senare, när han kunde ha berättat det i HR 2011? Hur lång tid tror du Marina hade låtit FS bo kvar i huset med hennes älskade katter efter att ha erkänt att han förgiftade tidigare flickvännens katter?
PK berättade i förhör 2011-02-09:
Två och ett halvt år senare hade PK uppgifter som hade "legat och värkt sedan ett par månader". Det hade legat en pistol i nattvardsskåpet och den hade FS tagit och hotat Marina. Det är inte en uppgift man kommer på efter två år, han skulle ha kommit ihåg det vid TR om det var sant. Efter hotet skulle Marina ha låtit FS bo kvar, och inte berättat för syster C? Fullkomligt otänkbart.
Jag har en uppgift som har legat och gnagt ett par månader, sedan jag fick syn på en blå Volvo i början på november. På morgonen 29 juli 2010 körde jag på Svartedalsvägen och såg en blå Volvo 945 komma ut i hög fart från Marinas avtagsväg. Den svängde österut, bort mot Anvik, och försvann snabbt ur synhåll.
Det är en sak att vara övertygad om en misstänkts skuld, men för den saken får man inte "hjälpa" rättvisan på traven genom att förfalska bevis. Om PK drar sitt vittnesmål inför HR går det inte att bevisa mened, eftersom det inte går att bevisa vad Marina inte har sagt till honom. På samma sätt kan jag dra min spoiler inför HR, och även där går det inte att bevisa mened. Men jag skulle aldrig kunna tänka mig att göra det, och PK:s vittnesmål ska givetvis lämnas utan avseende.
Ju mer P.K läser in desto mer minns han. Ska bli intressant att höra hur han förklarar sina återuppväckta minnen i vittnesbåset.
Det verkar som man fått karaktärsvittne om bakfoten.
E är inget karaktärsvittne utan till misstänktes nackdel.
Åklagarens vittne är inte karaktärsvittnen utan vittne.
Hansson som då skulle kunna kalla ett karaktärsvittne har inget till misstänktes fördel.
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
Fetat: Det där vet jag ingenting om.
EDIT:Och kom nu inte och hänvisa till förhöret med JR.
Menar du att han inte va med på skolan på rasterna? Ljuger JR?
Det verkar som man fått karaktärsvittne om bakfoten.
E är inget karaktärsvittne utan till misstänktes nackdel.
Åklagarens vittne är inte karaktärsvittnen utan vittne.
Och vad om brottet kunde EV berätta? Vad hade hon sett?