2013-12-28, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatic
Kolla gärna personen på fb, verkar ha både jobb, bostad och barn man tar hand om och firar jul med .
Anser du att fs med sin historik är hel eller trasig ? Han har ingen egen bostad , inget jobb och slår sina ungar.

Vem är mest trovärdig ? E eller Parasiten Fs ?
Att fs försökte komma tillbaks bekräftades ju av att polisen var på plats där e
Bodde när fs låg och sov i trappen men hann dock fly stället
Ja, vem är mest trovärdig?
(FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid
Den
Eller hon som lever ett ordnat liv?
Citera
2013-12-28, 09:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Då borde F ingå i OS-truppen om han är en sån styrkekarl.
Man ska nog ta en del med en nypa salt om man inte har bildbevis..

Har den upplyfte identifierats?
Kvinnan som påstod att FS lyfte en man på 140 kg är samma som berättade om "våldtäkten" i TR.
Först är det Kvarnsten som frågar ut: https://soundcloud.com/john-quarrel/ev-tr-klipp-4
Sedan frågar advokat Hansson: https://soundcloud.com/john-quarrel/ev-tr-klipp-1
Hon vet inte om det är våldtäkt. Hon hann inte säga nej, och det värsta av allt, hon hann inte ens säga hejdå innan han gick.

Kvinnan är inte trovärdig för fem öre på annat sätt än att hon har aldrig utsatts för våld av FS.
Citera
2013-12-28, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
Så, du menar här att är man inte dömd så har det aldrig hänt? Tack, inga mer frågor!

Tror du att FS är skyldig om han döms?
Gör FS fordonsförfrågningar också på dina manliga bekantas bilar?
Citera
2013-12-28, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Kvinnan som påstod att FS lyfte en man på 140 kg är samma som berättade om "våldtäkten" i TR.
Först är det Kvarnsten som frågar ut: https://soundcloud.com/john-quarrel/ev-tr-klipp-4
Sedan frågar advokat Hansson: https://soundcloud.com/john-quarrel/ev-tr-klipp-1
Hon vet inte om det är våldtäkt. Hon hann inte säga nej, och det värsta av allt, hon hann inte ens säga hejdå innan han gick.

Kvinnan är inte trovärdig för fem öre på annat sätt än att hon har aldrig utsatts för våld av FS.
Jag håller med dig delvis,
tex hur visste hon vad mannen vägde?
Om man ska vara riktigt noga.
..och eftersom hon inte anmält detta med övergreppet är det inte ett bevis i den bemärkelsen,
Men om hon var rädd för honom, om hon var rädd för vad han skulle kunna göra om hon sa något, det är en mycket vanlig reaktion, offret blir då blir då paralyserad. Svårt att avgöra vad det ska betecknas som,
men jag tycker inte att det förtar det essentiella i berättelsen.
Du vet att sådant händer och du vet att samhället inte ser det som att man förtjänar att bli utsatt bara för att man är svagare.
-du vet att det är ovärdigt att kränka henne i tråden genom att penetrera hennes vittnesmål gällande denna incident.
Du vet också att kontentan av de olika vittnesmålen står fast oavsett om denna händelse aldrig nämnts.
Du vet att det är lågvatten nu, och du kan bättre än så.
Citera
2013-12-28, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skribent-1
Är den häktade dömd för djurplågeri eller våldtäkt? Båda allvarliga brott. Dina påståenden bör tas med stor nypa salt. Håll dig till sanningen så får du mer trovärdighet.
Dessa påståenden kommer inte från den du citerade utan, som du borde veta, från FUP.
Vi pratar om hur ett antal av varandra oberoende personer vittnat om dessa allvarliga saker.
Varför sänker du dig till den här nivån?
Hur menar du att dessa skulle hitta på så snarlika historier?
Citera
2013-12-28, 10:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otherland162
Jag håller med dig delvis,
tex hur visste hon vad mannen vägde?
Om man ska vara riktigt noga.
..och eftersom hon inte anmält detta med övergreppet är det inte ett bevis i den bemärkelsen,
Men om hon var rädd för honom, om hon var rädd för vad han skulle kunna göra om hon sa något, det är en mycket vanlig reaktion, offret blir då blir då paralyserad. Svårt att avgöra vad det ska betecknas som,
men jag tycker inte att det förtar det essentiella i berättelsen.
Du vet att sådant händer och du vet att samhället inte ser det som att man förtjänar att bli utsatt bara för att man är svagare.
-du vet att det är ovärdigt att kränka henne i tråden genom att penetrera hennes vittnesmål gällande denna incident.
Du vet också att kontentan av de olika vittnesmålen står fast oavsett om denna händelse aldrig nämnts.
Du vet att det är lågvatten nu, och du kan bättre än så.
Jag kränker henne inte genom att visa upp vad hon sa i TR. Det är hennes egen historia. Hon kränker FS genom att beskylla honom för lagbrott, att ha dödat katterna och stulit pengar. Men hon har inget belägg för någon beskyllning. Hon har inte kollat vad katterna dog av. Det finns inga uppgifter om att hon har kollat hur pengarna försvann, genom bankomatuttag som hon inte känns vid, eller genom vidlyftigt bjudande under de göteborgsresor som hon bjöd FS på. Inte frågat banken, inte ens läst ett kontoutdrag.

Åklagaren använder karaktärsvittnet som bevis på FS personlighet, och hon gör bort sig totalt. TR nämner henne inte alls i sin bedömning i domen, det visar att hon inte alls blir trodd. TR bortser från hennes vittnesmål helt och hållet.

Svenkvist planerar att använda henne i HR. Det visar att han är desperat, han greppar efter varje litet halmstrå.
Citera
2013-12-28, 10:49
Medlem
Citat:
Jag kränker henne inte genom att visa upp vad hon sa i TR. Det är hennes egen historia. Hon kränker FS genom att beskylla honom för lagbrott, att ha dödat katterna och stulit pengar. Men hon har inget belägg för någon beskyllning. Hon har inte kollat vad katterna dog av. Det finns inga uppgifter om att hon har kollat hur pengarna försvann, genom bankomatuttag som hon inte känns vid, eller genom vidlyftigt bjudande under de göteborgsresor som hon bjöd FS på. Inte frågat banken, inte ens läst ett kontoutdrag.

Åklagaren använder karaktärsvittnet som bevis på FS personlighet, och hon gör bort sig totalt. TR nämner henne inte alls i sin bedömning i domen, det visar att hon inte alls blir trodd. TR bortser från hennes vittnesmål helt och hållet.

Svenkvist planerar att använda henne i HR. Det visar att han är desperat, han greppar efter varje litet halmstrå.

Nej snälla,
Det hjälper inte.
Du vet att det bara är en liten pusselbit.
Det spelar ingen roll om hon är si eller så, det är en liten del av ett stort pussel.
Citera
2013-12-28, 10:58
Medlem
Gällande karaktärsvittnen i fallet,
Jag har svarat på detta nyligen, du får samma svar.
Citera
2013-12-28, 11:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otherland162
Gällande karaktärsvittnen i fallet,
Jag har svarat på detta nyligen, du får samma svar.
Men EV är inget karaktärsvittne. Hon säger ingenting om hans karaktär, annat än att han är bra på snabb sex. Det är bara slöseri med tid och pengar att låta henne vittna.

Men, för all del, vill Svenkvist göra bort sig i HR som Kvarnsten gjorde i TR, så tänker jag inte sätta käppar i hjulen. Det kan jag för övrigt inte göra.
Citera
2013-12-28, 11:47
Avslutad
Citat:
Men EV är inget karaktärsvittne. Hon säger ingenting om hans karaktär, annat än att han är bra på snabb sex. Det är bara slöseri med tid och pengar att låta henne vittna.

Men, för all del, vill Svenkvist göra bort sig i HR som Kvarnsten gjorde i TR, så tänker jag inte sätta käppar i hjulen. Det kan jag för övrigt inte göra.
Fredriks karaktär är belagd genom div domar, allt från barnmisshandel till narkotikabrott. Hans ex vittnesmål ger bara ytterligare fyllighet till bilden av FS. Vem ska advokaten kalla för att balansera upp den negativa bilden av Fredrik, som ges av domar och otaliga personliga vittnesmål? Nejvisst nej, det fanns ingen.
Citera
2013-12-28, 12:46
Medlem
letsdoits avatar
Citat:

Aktbil. 20, s. 79:
Det förtjänar tilläggas att flera här i tråden lyckats missuppfatta vad vittnet med sin kommentar att hon inte ens hann säga ”Hej då” menat. Detta kan ses som ett bevis på att vissa tråddeltagare inte förmår att rätt förstå en vittnesutsaga, alt. väljer att vantolka vad vittnet sagt. – Alla med sina förståndsgåvor i behåll förstår dock att vittnet menat att våldtäkten (utan hugg och slag) skett så snabbt och så abrupt att vittnet – om detta från början tänkt sig ett vanligt vänskapligt besök - inte ens skulle ha hunnit säga ”Hej då” efter att våldtäktsmannen dragit upp sina byxor och lämnat vittnets lägenhet med orden: "Hej då, nu ska jag träffa en kompis." – snabbt avlägsnade sig FS efter utförd våldtäkt. Och han ska ha gått ut genom vittnets ytterdörr med ett skratt – som om han (för att använda vittnets PK:s hågkomster) ”var nöjd med situationen".

Däremot tror jag inte någon kunde skönja några uppåtsträvande mungipor när hans raderade sms lästes upp för honom.
Citera
2013-12-28, 12:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Aktbil. 20, s. 79:
Det förtjänar tilläggas att flera här i tråden lyckats missuppfatta vad vittnet med sin kommentar att hon inte ens hann säga ”Hej då” menat. Detta kan ses som ett bevis på att vissa tråddeltagare inte förmår att rätt förstå en vittnesutsaga, alt. väljer att vantolka vad vittnet sagt. – Alla med sina förståndsgåvor i behåll förstår dock att vittnet menat att våldtäkten (utan hugg och slag) skett så snabbt och så abrupt att vittnet – om detta från början tänkt sig ett vanligt vänskapligt besök - inte ens skulle ha hunnit säga ”Hej då” efter att våldtäktsmannen dragit upp sina byxor och lämnat vittnets lägenhet med orden: "Hej då, nu ska jag träffa en kompis." – snabbt avlägsnade sig FS efter utförd våldtäkt. Och han ska ha gått ut genom vittnets ytterdörr med ett skratt – som om han (för att använda vittnets PK:s hågkomster) ”var nöjd med situationen".

Däremot tror jag inte någon kunde skönja några uppåtsträvande mungipor när hans raderade sms lästes upp för honom.
PK hörde alltså i TR vad vittnet berättade om sina katter och mindes två år senare vad Marina hade berättat om detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in