2013-12-28, 11:57
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kneedrag
Herrlandslaget kommer att tappa publik på sikt det kan jag lova.........

Kommer inte med på VM!
Moralen och värdegrund saknas !
Klumpiga uttalanden av vår största stjärna!
Ingen hyvling på det från SVFF som är tjocka feta gamla gubbar som borde göra något annat!
Hela laget har gjort sitt, när unga spelar väl får chansen så är de nästan för "gamla"

Räcker man tittar på Tyskland vilken skillnad på lag!
Tyskland har också ett klimat som passar bättre för sporter som fotboll samt 73 miljoner mer människor.
Citera
2013-12-28, 12:02
Medlem
Gonzarlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G1udo
Damerna skulle inte suga så stenhårt om de verkligen hade tränat och ansträngt sig 100 %, som Zlatan och Svensson har gjort.

Ja för damerna de tränar ju aldrig fotboll...de bara tar en boll å lallar runt på planen.

Asså snälla lägg ner det!

att ja ens har energi att lägga på dina ogenomtänkta kommentarer..

Jag vet det är många som gillar Zlatan för han e så bra på de ena och de andra inom fotboll..visst...men han kommer inte komma så mycket längre med den attityden han har. Ödmjukhet är A o O. Han vet mycket väl att man inte kan jämföra dam och herrfotboll....därför är det mycket klantigt av han att säga något sådant överhuvudtaget!

ja kommer aldrig kunna jämföra han med Messi..Beckham el de andra ödmjuka SMARTA fotbollsspelarna..å han kommer aldrig komma dit där dem är/har varit pga sin attityd!
Citera
2013-12-28, 12:05
Medlem
El-Ministros avatar
Citat:
Har vi spelat i något vm med Zlatan!?'
Eller EM

kval till vm räknas inte!

Bara alla...nästan.

VM 2002 (Sydkorea/Japan)
EM 2004 (Portugal)
VM 2006 (Tyskland)
EM 2008 (Österrike/Schweiz)
EM 2012 (Polen/Ukraina)

Zlatan har varit med i alla mästerskap förutom VM i Sydafrika 2010 dit Sverige inte kvalificerade sig.
Citera
2013-12-28, 12:06
Medlem
Dogrusts avatar
Citat:

Kommer inte med på VM!
Ingen hyvling på det från SVFF som är tjocka feta gamla gubbar som borde göra något annat!
Hela laget har gjort sitt, när unga spelar väl får chansen så är de nästan för "gamla"

Här pratar vi 'hata män'.
Citera
2013-12-28, 12:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Tyskland har också ett klimat som passar bättre för sporter som fotboll samt 73 miljoner mer människor.

Jo tyskarna har bra spelare som Robben och Ribery t.ex !
Citera
2013-12-28, 12:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gonzarly
Ja för damerna de tränar ju aldrig fotboll...de bara tar en boll å lallar runt på planen.

Asså snälla lägg ner det!

att ja ens har energi att lägga på dina ogenomtänkta kommentarer..

Jag vet det är många som gillar Zlatan för han e så bra på de ena och de andra inom fotboll..visst...men han kommer inte komma så mycket längre med den attityden han har. Ödmjukhet är A o O. Han vet mycket väl att man inte kan jämföra dam och herrfotboll....därför är det mycket klantigt av han att säga något sådant överhuvudtaget!

ja kommer aldrig kunna jämföra han med Messi..Beckham el de andra ödmjuka SMARTA fotbollsspelarna..å han kommer aldrig komma dit där dem är/har varit pga sin attityd!

Ja tänk om vi hade haft en Ronaldo eller varför inte Balotelli i det svenska medieklimatet!! Han hade varit riktigt ödmjuk gentemot damlandslaget. Det vet vi ju.

Ogenomtänkta kommentarer finns det gott om hörrudu. Såna här diskussioner existerar bara i Sverige. I Sverige anses damerna vara farliga lejon - i resten av världen ser vi gossedjurs-varianten som man spiller lite te på och skiter i vilket.
Senast redigerad av Snajsan 2013-12-28 kl. 12:11.
Citera
2013-12-28, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogrust
Här pratar vi 'hata män'.
nä men jag byter lag och hejar på tyskland istället!
Citera
2013-12-28, 12:10
Medlem
Dogrusts avatar
Citat:
nä men jag byter lag och hejar på tyskland istället!

På grund av hans uttalande? lol
Citera
2013-12-28, 12:11
Medlem
Lukos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokosbollar
Grejen är ju att man har gjort damfotboll till något det inte är. En hype som ingen annan får, förutom de som förtjänar det. Tänk Klüft! Och visst blir det konsekvenser när sanningen letar sig fram i mediabruset.

Kul att bli förd bakom ljuset? Uppenbart att det blir en käftsmäll när media håller på såhär, lallar och har sig.

Vart är tjejerna när det vankas seriefotboll liksom? Det är så lätt att sitta och tycka saker, men folk kanske ska börja gå på matcherna innan dom skriker "orättvisa"? Men enligt vissa ska det ju bara va för att va. Vi skiter fullständigt i produkten, allt ska vara jämställt. Orimligt. ORIMLIGT.

Jag kan erkänna att jag tittar på damfotboll på TV. Stora mästerskap (dvs ej kval), samt möjligtvis någon final i women's Champions League, om ett svenskt lag deltar. Vinner Sveriges lag, tycker jag det är kul, förlorar de, så berör det mig inte så speciellt mycket. Skulle inte kunna tänka mig kolla på en match på plats.

Herrar däremot, jag kollar jag div 5, div 4, div 3, div 2, på plats. Följer landslagets varje match, träningslandskamp, kval-match via TVn och försöker i mån om tid och plats, köpa biljetter. Stora mästerskap som Sverige deltar i, kommer jag in i någon bubbla, där jag bara tänker på mästerskapet. Jag struntar i allt, mästerskapet kommer först.

Jag kan fortsätta förklara mina ställningstagande till dam- respektive herrfotboll men kontentan av allt är detta:

Visar jag mindre engagemang till damfotbollen ENDAST för att de är damer? Nej
Visar jag mer engagemang till herrfotbollen ENDAST för att de är herrar? Nej

Jag tittar på den bästa fotbollen, och för mig är det engelskbetonad fotboll (Tänk er Arsenal - Manchester United) som gör sig bäst för mig. Det smäller, benpipor går av, 110% in i varje närkamp. Tror inte jag har sett en damfotbollsmatch i samma kaliber.

När ska ni (inte dig då Kokosbollar) förstå att det inte har med kön att göra? Jag välkomnar en kvinna som vågar satsa, ta för sig, ha skinn på näsan och träna för att ta en plats i ett herrlag. Hör av dig till mig så kan jag med 99% ordna detta.
Citera
Medlem
Citat:

Kommer inte med på VM!

De har en annan moral och värdegrund än din. Ute i den stora vida världen är Zlatans syn på man och kvinna totalt dominerande. Din moral och värdegrund är globalt sett en anomali.

Zlatans moral och värdegrund är representativ för mänskligheten, vem har fel?

Man och kvinna är (av Gud) skapta olika. Att bli jämförd med en kvinna är därför förnedrande för alla män.
Citera
Medlem
Gonzarlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snajsan
Ja tänk om vi hade haft en Ronaldo eller varför inte Balotelli i det svenska medieklimatet!! Han hade varit riktigt ödmjuk gentemot damlandslaget. Det vet vi ju.

Ogenomtänkta kommentarer finns det gott om hörrudu.

såg inte vart ja nämnde ronaldo....
Citera
2013-12-28, 12:12
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Jo tyskarna har bra spelare som Robben och Ribery t.ex !
RZobben är holländare, Ribery är fransman...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in