Citat:
Ursprungligen postat av
Luko
Jag är helt med om att damerna har mindre publik, mindre sponsorer och spelar med sämre kvalitet, jag tror inte någon på fullaste allvar säger något annat. Det är endast trolls eller radikala feminister som påstår annat. Men har vi lyssnat på vad de säger tidigare eller?
Men cykelkommentaren gör sig illa, just mot feminister och andra som ligger i krigstigen just nu, eftersom han på något vis får det att låta som om han, som man, står över kvinnan.
Jag tror det är problematiken med kommentaren. Jag förstår varför det reageras, men jag säger inte att jag håller med om det.
Jag tycker att det är på tiden att någon känd vågar säga ifrån, stå för vad personen tycker och tänker. Kanske får andra att göra detsamma. Sådan sjuk tabu att prata könsskillnader och invandring idag så det är galet. Vita kränkta män var det... vilka är det som är kränkta (hela tiden) egentligen.
Amen
Citat:
Ursprungligen postat av
kneedrag
Hela debatten har spårat ur.
Självklart är damfotbollen tekniskt och fysiskt långt ifrån herrfotbollen! Bara puckon sitter och jämför!
Även vad laget drar in i pengar går ju inte att jämföra.
Det som man kan jämföra är inställningen ,kämparglöden och vinsterna!!!!!
På något vis tycker jag ishockeylandslaget har mer proffs. De behöver inte sitta och klaga på damkronorna!
Helt andra typer av killar som spelar ishockey om man jämför med töntarna i svenska fotbollslandslaget.
Inte har man hört Mats Sundin, Näslund , forsberg när de var aktiva komentera nedlåtande om svenska damkronorna tvärtom så är de glada för deras framgångar.
Nej
det här var droppen som fick bägaren att rinna över inga mer livematcher för mig med herrlandslaget!!!!
Inställning och käämparglöd kan man inte jämföra. Att argumentera sånt är känsloargument.
Hockeylandslaget har heller aldrig blivit jämförda med damkronorna och aldrig blivit nämnda i samma mening ens. Däremot när det pratas fotbollslandslaget så ska det altid pratas om att damfotbollen är ju bra, vi måste tänka på damfotboll, damfotbollen diskrimineras bla bla bla bla.
Sudden, Foppa och Näslund har troligtvis aldrig ägnat en tanke åt damkronorna så det är som jag skrev en skev jämförelse.
Damhockeyn är ju till och med en helt annat sport med tanke på att dom inte får tacklas. Hockey är en kontaktsport, damhockey är det inte.