2013-12-28, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kneedrag
Hela debatten har spårat ur.

Självklart är damfotbollen tekniskt och fysiskt långt ifrån herrfotbollen! Bara puckon sitter och jämför!
Även vad laget drar in i pengar går ju inte att jämföra.

Det som man kan jämföra är inställningen ,kämparglöden och vinsterna!!!!!

På något vis tycker jag ishockeylandslaget har mer proffs. De behöver inte sitta och klaga på damkronorna!
Helt andra typer av killar som spelar ishockey om man jämför med töntarna i svenska fotbollslandslaget.

Inte har man hört Mats Sundin, Näslund , forsberg när de var aktiva komentera nedlåtande om svenska damkronorna tvärtom så är de glada för deras framgångar.

Nej
det här var droppen som fick bägaren att rinna över inga mer livematcher för mig med herrlandslaget!!!!

Jo men grejen är att damkronorna har inte ens försökt att jämföra sig med ishockeylandslaget, vilket damlandslaget försöker göra med herrlandslaget. Får Anders Svensson en bil ska Therese Sjögran minsann också få en...

Hur är det med hockeyn ? Kommer damkronorna också få en ?
Citera
2013-12-28, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomaaa
Really? Utan Ibra hade vi nog varit avhängda från VM kvalet ganska tidigt.

Har vi spelat i något vm med Zlatan!?'
Eller EM

kval till vm räknas inte!
Citera
2013-12-28, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luko
Jag tycker att det är på tiden att någon känd vågar säga ifrån, stå för vad personen tycker och tänker. Kanske får andra att göra detsamma. Sådan sjuk tabu att prata könsskillnader och invandring idag så det är galet. Vita kränkta män var det... vilka är det som är kränkta (hela tiden) egentligen.

Precis, Zlatan är väl den som har störst chans att hejda den här feminismvågen i svensk media på något sätt, så nu står vi bakom honom extra mycket.
Citera
2013-12-28, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simpeel
Jo men grejen är att damkronorna har inte ens försökt att jämföra sig med ishockeylandslaget, vilket damlandslaget försöker göra med herrlandslaget. Får Anders Svensson en bil ska Therese Sjögran minsann också få en...

Hur är det med hockeyn ? Kommer damkronorna också få en ?

Nej hockey förbundet skulle inte göra en sådan grej! De är smartare än SVFF tror jag.
Citera
2013-12-28, 11:48
Bannlyst
Citat:
Jag är helt med om att damerna har mindre publik, mindre sponsorer och spelar med sämre kvalitet, jag tror inte någon på fullaste allvar säger något annat. Det är endast trolls eller radikala feminister som påstår annat. Men har vi lyssnat på vad de säger tidigare eller?

Men cykelkommentaren gör sig illa, just mot feminister och andra som ligger i krigstigen just nu, eftersom han på något vis får det att låta som om han, som man, står över kvinnan.

Jag tror det är problematiken med kommentaren. Jag förstår varför det reageras, men jag säger inte att jag håller med om det.

Jag tycker att det är på tiden att någon känd vågar säga ifrån, stå för vad personen tycker och tänker. Kanske får andra att göra detsamma. Sådan sjuk tabu att prata könsskillnader och invandring idag så det är galet. Vita kränkta män var det... vilka är det som är kränkta (hela tiden) egentligen.

Grejen är ju att man har gjort damfotboll till något det inte är. En hype som ingen annan får, förutom de som förtjänar det. Tänk Klüft! Och visst blir det konsekvenser när sanningen letar sig fram i mediabruset.

Kul att bli förd bakom ljuset? Uppenbart att det blir en käftsmäll när media håller på såhär, lallar och har sig.

Vart är tjejerna när det vankas seriefotboll liksom? Det är så lätt att sitta och tycka saker, men folk kanske ska börja gå på matcherna innan dom skriker "orättvisa"? Men enligt vissa ska det ju bara va för att va. Vi skiter fullständigt i produkten, allt ska vara jämställt. Orimligt. ORIMLIGT.
Senast redigerad av Kokosbollar 2013-12-28 kl. 11:52.
Citera
2013-12-28, 11:49
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Jag är helt med om att damerna har mindre publik, mindre sponsorer och spelar med sämre kvalitet, jag tror inte någon på fullaste allvar säger något annat. Det är endast trolls eller radikala feminister som påstår annat. Men har vi lyssnat på vad de säger tidigare eller?

Men cykelkommentaren gör sig illa, just mot feminister och andra som ligger i krigstigen just nu, eftersom han på något vis får det att låta som om han, som man, står över kvinnan.

Jag tror det är problematiken med kommentaren. Jag förstår varför det reageras, men jag säger inte att jag håller med om det.

Amen

Citat:
Hela debatten har spårat ur.

Självklart är damfotbollen tekniskt och fysiskt långt ifrån herrfotbollen! Bara puckon sitter och jämför!
Även vad laget drar in i pengar går ju inte att jämföra.

Det som man kan jämföra är inställningen ,kämparglöden och vinsterna!!!!!

På något vis tycker jag ishockeylandslaget har mer proffs. De behöver inte sitta och klaga på damkronorna!
Helt andra typer av killar som spelar ishockey om man jämför med töntarna i svenska fotbollslandslaget.

Inte har man hört Mats Sundin, Näslund , forsberg när de var aktiva komentera nedlåtande om svenska damkronorna tvärtom så är de glada för deras framgångar.

Nej
det här var droppen som fick bägaren att rinna över inga mer livematcher för mig med herrlandslaget!!!!

Inställning och käämparglöd kan man inte jämföra. Att argumentera sånt är känsloargument.

Hockeylandslaget har heller aldrig blivit jämförda med damkronorna och aldrig blivit nämnda i samma mening ens. Däremot när det pratas fotbollslandslaget så ska det altid pratas om att damfotbollen är ju bra, vi måste tänka på damfotboll, damfotbollen diskrimineras bla bla bla bla.

Sudden, Foppa och Näslund har troligtvis aldrig ägnat en tanke åt damkronorna så det är som jag skrev en skev jämförelse.

Damhockeyn är ju till och med en helt annat sport med tanke på att dom inte får tacklas. Hockey är en kontaktsport, damhockey är det inte.
Citera
2013-12-28, 11:50
Medlem
Citat:
Eller EM

Är du seriös?
Citera
2013-12-28, 11:51
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Eller EM

Ja...Sverige har gått till mästerskap med Zlatan.
VM: 2002, 2006
EM: 2004,2008, 2012

Men som det har skrivits och sagts av personer som ser på frågan nyktert så om damfotboll nånsin ska bli bättre och få höjd status så måste tjejerna också titta på matcherna, live och på betalkanaler.
Men det är ganska typiskt för feminister att skrika högst när sånt här händer men när det inte är aktuellt så finns inte frågan i deras värld överhuvudtaget.
Senast redigerad av AutumnInNewYork 2013-12-28 kl. 11:54.
Citera
2013-12-28, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gonzarly
tycker fortf att det är löjligt att alla ska spela runt honom...fotboll är väl en lagsport? då handlar det inte om en person..

det var iaf väldigt korkat uttryckt från hans sida och att svenska fotbolls förbundet håller med att det var bra det han sa...det säger ju bara ett och annat.

jag gillar inte damfotboll..det är inte det. ..det är grejen ATT han sa ngt sånt som gör en upprörd och får en att avsky han. Damerna kämpar precis lika mycket som herrarna i fotbollen...det är lika mycket deras passion som herrarnas.

H.Larsson el F.Ljungberg skulle aldrig få för sig att vara så dryga! att ens få för sig att säga något sådant för de har mer vett och är ödmjuka.... ngt som han borde lära sig!
Damerna skulle inte suga så stenhårt om de verkligen hade tränat och ansträngt sig 100 %, som Zlatan och Svensson har gjort.
Citera
2013-12-28, 11:54
Medlem
Herrlandslaget kommer att tappa publik på sikt det kan jag lova.........

Kommer inte med på VM!
Moralen och värdegrund saknas !
Klumpiga uttalanden av vår största stjärna!
Ingen hyvling på det från SVFF som är tjocka feta gamla gubbar som borde göra något annat!
Hela laget har gjort sitt, när unga spelar väl får chansen så är de nästan för "gamla"

Räcker man tittar på Tyskland vilken skillnad på lag!
Citera
2013-12-28, 11:56
Medlem
Gonzarlys avatar
är det damerna som klagar eller är det bara tidningarna som ger Z dessa dumma frågor om damfotbollen?

aså orka.............

Han e kraftigt klantig thats it!
Å han har blivit av med ett flertal fans som kanske tyckte att han va clever...
Citera
2013-12-28, 11:56
Awaiting Email Confirmation
Det är bara journalister och kanske några damfotbollsspelare som bryr sig... Ingen annan.

Varför visar dom PSG herrar på tv4sport och inte franska ligan damer??

Kämpar du för mer damfotboll i tv? Idiot .... http://bloggar.aftonbladet.se/blogocalcio/2013/12/zlatan-damerna-och-debatten/ . 17 personer i sverige vill titta på det. tv4 visar hellre engelska championship som heller ingen jävel bryr sig om. .

väx upp fränden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in