2013-12-27, 13:12
Medlem
Rostiga.Sheriffbrickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sverigeharfallit
Jag var rädd att han skulle söka upp mej utanför militären med sina brurshur om jag sa till ett befäl. Han hotade att om jag skulle säga till om det som hänt skulle han säga att jag körde som en idiot så jag skulle bli utsparkad.

Utpressning jag var så rädd...

Men ni kan väl förstå att detta gör mej beskviken på FM som tar in rent av fienden i sina egna led osv osv... Det hände massor av små saker mellan den här killen och mej under hela värnplikten bland annat körde han och muslim co ut mej ifrån ett rum för att de skulle be till gud där när jag satt och kollade på film. Vet inte så stor sak och verkligen inte kriminellt, på den tiden var jag tolerant mot Islam. Nu har dessa händelser lett till att jag vill ha hämnd. Så när Breivik gjorde sin grej grät jag av lycka för det känndes som en upprättelse mot dessa muslimsvin..

Well well. Tycker det är konstigt att inte fler har haft dåliga erfarenheter med invandrare i FM..

I USA var den en muslim som vände vapnet mot en pluton där.. det är allt jag har hört...

Det verkar som att östasiater går hur bra som helst.. men det är dessa agressiva araber och negrer som är direkt farliga att ta in... Men det lär ni få erfarenhet av sedan...

Brittiska muslimska soldater i afghanistan vägrade ju slåss mot muslimer (de var tydligen högre i ordningen än de brittiska soldaterna. Babbar i försvaret är ingen bra ide överhuvetaget.

För om det verkligen smäller så vet du inte vad de väljer även om de var trevliga prickar under utbildningen de väljer så gott som altid sin klantillhörighet och föräldrars hemländer före sverige.
Citera
2013-12-27, 20:22
Medlem
Gjorde lumpen 05-06 och vi hade rätt många invandrare men dom var varken bättre eller sämre än vissa Svenskar. Fanns någon idiot men det fanns självklart mer Svenska idioter eftersom vi var fler. Upplevde de flesta invandrarna som väldigt intresserade och patriotiska. Trevliga var dom flesta med.
Citera
2013-12-27, 21:13
Medlem
DoubleWoods avatar
Citat:
Har redan skrivit årtal och kompani. Men jag antar att ni kustjägare bara är en bunt kanonkött. :P
Det hade du ju faktiskt, jag missade det när mitt inlägg drog ut på tiden pga andra omständigheter.
Men du har nog rätt.. :-)

"Y*s*f B*l*ci (*1= u, *2= u, *3= i, *4= i)" låter som en muslimsk bosnier, stämmer det?

Skenavrättningar inträffade redan på "min tid", men då ofta i form av fångövningar eller upprensning efter landstigning (i verkligheten drar man en kula eller knivstick i fiender som misstänks spela döda), det har redan stått om detta i media då några utomstående befäl blev chockade.

Men att en vanlig vpl skulle göra så på eget bevåg mot vad som skall föreställa vara hans krigskamrater är fullständigt otänkbart! Ok att gruff och en del slagsmål förekom, men inte av den här arten alls!

Att en av kronans pangare dessutom är inblandad gör saken etter värre, Y*s*f B*l*ci (*1= u, *2= u, *3= i, *4= i) verkar, om din story är korrekt, vara en säkerhetsrisk som SÄPO borde ta en kik på - samma sak med övriga som hävdar att de ska "åka ned och döda judar och amerikaner" (även om det högst troligt är skitsnack, araber är inte direkt kända för sitt enastående mod).

Ärenden är inte preskriberat, det går att klämma åt honom, inte minst om det nu visar sig finnas vittnen tillgängliga.

Ställ dig nu på pannbenet och kötta på!

GMY
Senast redigerad av T-80U 2017-03-08 kl. 12:59. Anledning: Maskering av namnet Yusuf Bilici. /T-80U
Citera
2013-12-27, 21:25
Medlem
Ministry.of.Truths avatar
vi hade en invandrare på hela plutonen. en inkompetent lök som lyckades med bedriften att skjuta 2 vådaskott, men i övrigt harmlös. värt att notera att detta var för endast dryga 10 år sedan, då både skola och värnplikt på sin höjd endast hade någon enstaka invandrare. sverige har ändrats i grunden sedan dess...
Citera
2013-12-27, 23:16
Medlem
Hade både en arab o en jude på luckan då ja gjorde lumpen , länge sedan , typ år 88 . Dom rök ihop hela tiden och tja jag va på judens sida då araben inte va klok någonstans i huvudet men juden va ju faktiskt helt ok ( även fast han va bajare ) … ( just det kom ihåg nu , araben skulle skjuta vakt B ( ? ) tror jag det hette , han failade och rikta vapnet mot övriga bakom skjutfält och det slutade med att han fick endast bära batong och inga skjutvapen .. ) ( ja ni vet barn av kusinbarn av kusin osv .. )
Senast redigerad av dissa 2013-12-27 kl. 23:20.
Citera
2013-12-27, 23:24
Medlem
kan väl säga om jag skulle blivigt skenavrättad i lumpen så skulle jag så fort jag fått skarpt i bössan avrättat svinen på riktigt .. vad blir straffet tror du ? militär har satt vapen i din hand , du failade ..
Citera
2013-12-27, 23:27
Medlem
Men å andra sidan låter du som ett mussetroll ...
Citera
2013-12-28, 03:04
Medlem
Citat:
Svartskallar, muslimer osv. Vad har ni för erfarenhet av dessa i tjänst?

Själv blev jag trakasserad och skenavrättad av en muslim i lumpen för att jag var Sverigedemokrat.

Han var stor som fan och jag var liten klenis så jag kunde inte slåss mot han.. inte heller sa jag någonting till officeren när jag blev så besviken på försvarsmakten att de tog in dessa jävla apor i försvaret.

Han knivskar mej också och mobbade mej för att jag var svensk. Satt med näven i luften och skrek YAY Sverige ironiskt.

Vad har ni för erfarenheter av invandrare som gör militär tjänstgöringen? Vi hade två andra svartskallar som skötte sej bra så jag säger givetvis inte att varenda invandrare är idioter.
Antingen ljuger du eller så är du en mespropp, eller bådadera. Om du talar sanning beträffande bakgrunden, borde du ha satt dig i respekt; det handlar om krig, din självrespekt ska harmoniera, och bringas att harmoniseras, med förbandet, folket, Kronan; med konsekvensen att du ska vara lojal med ditt befäl och i bästa stridsdugliga skick. Du ska hävda din zon med, om nödvändigt, fanatisk kraft, för att vara en del i systemet.
Citera
2013-12-28, 03:44
Medlem
adam7s avatar
Största delen av de svenska skribenterna här skriver om tiden då värnplikten var selektiv, och urvalet utlokaliserats till psykologer. Det betyder ju att organisationen inte har ansvar, eftersom "experter" sköter valet. Under den selektiva värnpliktens tidevarv var ju värnplikten i Sverige de facto frivillig.

Att sedan dra anekdotiska slutsatser utgående från en sådan situation ter sig ju skrattretande.

I fall av allmän värnplikt (för män) blir situationen helt annorlunda. Alla lär sig att klara samlevnad med ett brett skikt av samhället, inte bara de 10 - 15 % psykologerna valt.

Om TS berättelse stämmer, vilket jag inte är övertygad om, har valet av både manskap och grupp- och plutonbefäl skitit sig. Då jag gjorde lumpen och ännu idag i mitt land, kunde inte en sådan situation ha uppstått. Visserligen fanns det fitteri, bråk och väldigt sällan att några brottades, men gruppcheferna, grupperna plutonerna eller den värnpliktiga plutonchefen skulle aldrig ha tillåtit något som TS beskriver. Stammissarna visste ju inte vad hände och då berodde det på social kontroll. Antingen skulle de formella cheferna eller de informella cheferna gjort slut på sådant.

Har detta att göra med den allmänna konfliktaversibiliteten (fegheten) i det svenska samhället? Hur är det damerna?

--------------

PS

I allmän värnplikt är tjänstgöringen en av de främsta integreringsfaktorerna.
Citera
2013-12-28, 04:20
Medlem
Obscurites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostiga.Sheriffbrickan
Brittiska muslimska soldater i afghanistan vägrade ju slåss mot muslimer (de var tydligen högre i ordningen än de brittiska soldaterna. Babbar i försvaret är ingen bra ide överhuvetaget

Har du någon länk eller nyhetsartikel som styrker det påståendet om att soldater i den brittiska armen har vapenvägrat under sin tjänstgöring på grund av trostillhörighet?
Citera
2013-12-28, 04:21
Medlem
Draugadrottens avatar
När jag gjorde lumpen så var asen befäl, men då var det allmän värnplikt.
Dom som gick över gränsen var oftast befäl, vissa var fan inte riktigt friska men det var försvaret och du skulle härdas för strid.
Tråkigt för TS att råka ut för detta men tyvärr är det sånt som väntar i krig och det är det utbildningen ska göra dig redo för.
Tror det blivit för mycket daltande i det nya försvaret.
För övrigt borde idioten få igen, trodde man fortfarande gav igen i lumpen men den tiden kanske är passé.
All jävelskap och tokigheter var ju det som gjorde lumpen rolig.

Tror TS kan få ett stort skadestånd från försvaret om han anmäler.
Citera
2013-12-28, 05:14
Medlem
Har inte haft någon riktig invandrare som jag jobbat nära med men, några invandrare som varit allmänt stökiga (och även svenskar!) som fått äta upp för det och anpassa sig efter situationen. hade velat påstå att alla blivit mer uppstyrda som människor. Placera ut alla probleminvandrare på hårda regementen och placera dem med andra uppstyrda soldater och befäl som inte ger vika i första taget så tror jag vi skulle bli av med många problem i samhället. Skönt det vore att få tillbaka till känsla av att stolt tillhöra Sverige så även invandrarna får ta del av vår sköna nationalsång
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in