2013-12-28, 10:08
Medlem
KatlasAvkommas avatar
Nån FMU:are drog kniv på I19 i somras x)
Citera
2013-12-28, 11:33
Medlem
Pangaea250s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KatlasAvkomma
Nån FMU:are drog kniv på I19 i somras x)

Hade en massa problem med FMU:are där jag gjorde min GMU också.

För övrigt hade jag en del invandrare i min pluton. En var en riktig krigare, en annan var inte det minsta extraordinär och en var plutonens bästa soldat.

Den person TS snackar om är ju ett psykfall.
Citera
2013-12-28, 13:49
Medlem
REALINs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Spin
Sverigeharfallit... vad fan. Sluta muppa dig. Jag någon är är så oprofessionell att de skenavrättar någon med sin ask så ska de anmälas omedelbart. Det är en självklarhet. Om att använda kniv mot folk i samma plut likaså.

Vilken jäkla dekadens det är på materialet som tillåter att sådant inträffar.

På seriösare regementen så förekom på sin höjd lite slagsmål under kontrollerade former och kanske brottningstävling i korridorerna. Men när vapen används så är det fan din plikt att anmäla. Hade någon på vårt regemente gjort det så hade han fått stålkäppen och underkänt betyg.

Håller med. Det är självklart att man anmäler något sånt. Förstår inte vad TS tjänade på att inte anmäla till befälen om psykfall som han, invandrare eller ej.
Citera
2013-12-28, 17:55
Medlem
Rostiga.Sheriffbrickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obscurite
Har du någon länk eller nyhetsartikel som styrker det påståendet om att soldater i den brittiska armen har vapenvägrat under sin tjänstgöring på grund av trostillhörighet?

Franska soldater förlåt men har läst en tråd på FB om engelska muslimska soldater.

http://www.strategypage.com/dls/arti...s-2-6-2009.asp

http://www.cervens.net/legionbbs123/...hp/t-7689.html

http://www.jihadwatch.org/2009/01/mu...w-muslims.html

o nån jänkare.

http://atlasshrugs2000.typepad.com/a...-a-muslim.html

Annars använd ditt förnuft, har du sett de FMU eleverna som gått nuförtiden mkt svarta och araber med långa härliga skägg, samt några stackare från sydamerika som förfäras över att vara med dessa, som mest bölar om att de vill ha egen toalett både på förläggningen och i fält samt har sett muslim GMU som mest vrålat om att de är mkt renligare än svenskar så de vill ha egen toa i fält och att de inte kan kissa eller duscha om det finns tjejer i närheten.

stog tom i nån HV tidning från förra året om en praktmussla som mest bölade om att kunna be i tid.
Citera
2013-12-29, 04:24
Medlem
Mitt ex var invandrare (Thailändare) och ville göra lumpen. Han sa uttryckligen en gång att han inte brydde sig ett skit om Sverige och inte behövde följa de svenska lagarna när han själv inte valt att komma hit. (Idiot)

Jag antar att han bara ville verka tuff, leka med vapen och lalla runt i kamouflagekläder... Han visste att både min farsa och syster röstade på SD och brydde sig inte ett skit om det, han var själv jävligt rasistisk mot vissa andra invandrarsorter. Jag otroligt svårt att tro att han skulle vara elak mot svenskar som gör lumpen och röstar på SD, de flesta av hans vänner är svenskar dessutom, han verkade mest bli irriterad på människor på en personlig nivå.

Alla är olika, han var en jävligt korkad människa bara. Läs "mitt ex" för övrigt.
Citera
2013-12-29, 06:14
Medlem
Ockletts avatar
Vi hade en invandrare i min pluton. Han var mer mogen än de flesta även om det inte säger särskilt mycket. När vi var ute i fält så tenderade han att bli rätt så nedstämd och frustrerad, men hade tillräckligt med självkontroll för att inte låta sin underliggande ilska komma ut och skada någon.
Citera
2013-12-29, 20:26
Medlem
Bythewayimdeads avatar
När det väl smäller med inbördeskrig i Sverige så vill i alla fall jag inte stå sida vid sida med diverse babbar - se bara hur det går på många baser i USA och i fält i mellanöstern... Många fall där babbarna vänder sina vapen mot sina "allierade"...

Usch!

Babbar i svenska armén och försvaret i stort är bara ett stort skämt - vilka identifierar dessa sig med när de inte ens vill anpassa sig till svenska värden och livsstil...?! Nej, jag anser att vi skall vara ytterst försiktiga med att utbilda babbar i den svenska försvarsmakten - se bara hur många det är som åker tillbaks till sina och/eller föräldrars hemländer och krigar för Jihad...

Självklart blir det problem med olika raser i en sådan tät miljö - kan man inte umgås i det civila, utan vapen, hur skall det då gå med vapen i hand...?!
Citera
2013-12-30, 00:50
Bannlyst
Oj jag vetifan varför jag inte anmälde.. jag måste väl säga att jag kännde mej skyldig och att jag på nått sätt förtjänade det för att jag var Sverigedemokrat och att han var så dum så han trodde jag inte gillade honom för att han var muslim.. det kan vara därför jag inte anmälde. Jag kanske borde anmäla honom nu om det inte är försent. Men äh bättre att blicka frammåt. Jag vill aldrig mer se svinet.
Citera
2013-12-30, 01:23
Medlem
Karjalainens avatar
När jag gjorde min svenska värnplikt kring millennieskiftet, så hade vi en blatte (av kaxig typ) i plutonen från början. Han verkade vara van vid att få sin vilja igenom, men i det här sammanhanget var han ensam och utstött. Han ansökte om att få slippa värnplikten, vilket normalt sett då inte var någon helt enkel sak, men han beviljades att slippa. Han skickades hem till sin betongförort och alla blev nöjda.

Jag kan tänka mig att utomeuropeiska invandrare bland soldaterna har ökat lavinartat det senaste decenniet. Jag kan inte begripa vad tidigare flyktingar har att göra i svenskt försvar. En person som har övergivit sitt hemland, kan rimligen inte förväntas att helt plötsligt bli lojal med Sverige.
Senast redigerad av Karjalainen 2013-12-30 kl. 01:25.
Citera
2013-12-30, 17:58
Medlem
Haha, är själv lika mycket muslim som du är kristen dvs. delar vissa värdegrunder eller rättare sagt. Har växt upp under sådana förhållanden. Gjorde lumpen 2004 som pansarskytte. Har aldrig stött på så många "Hur kommer det sig att du kan så bra svenska? Är du adopterad?". Dock var det jävligt kul, för man träffade så mycket tvättäkta dårar där. Ja, dårar från alla samhällsklasser. En del från Rosengård som spelade allan ballan, som man rykte ihop med ibland och en del smygrassar från diverse små bonnhålor i pitoreska Skåne.

Äsch, summa summarum är att det är jämnt fördelat. Störde mig lika mycket på zigenarna från Rosengård som bönderna från skithålorna som bölade för minsta lilla "icke-pk"-uttalande från officerarna. Frågan som egentligen borde ställas är: Vad fan har hänt med det här landet? Allt är PK, man får inte höja handen och vuxna respekteras inte. Hade det varit krig i detta land, vilket är lika sannolikt att jag kan klämma ut hårstrån mitt kala huvud, så vet jag att jag inte hade velat vara stridspartner med hälften av idioterna som gör lumpen.
Citera
2013-12-31, 18:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Karjalainen
En person som har övergivit sitt hemland, kan rimligen inte förväntas att helt plötsligt bli lojal med Sverige.

Där hittade du grundproblemet!
Citera
2013-12-31, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sverigeharfallit
Där hittade du grundproblemet!
Nej, där hittade du ett svar som passade din inskränkta världsbild. Jag har själv jobbat i uniformsyrken samt gjort värnplikt med första samt andra generationens invandrare. De problem jag hade med de personerna var inte helt olika de jag hade med etniska svenskar. Sen så har det alltid varit problem på arbetsplatser där personer som är strikt religiösa utövar sin religion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in