2013-12-28, 00:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Schwammelpellen
Du är lika mycket debattpajare som många andra men du svävar på så självhöga moln att du inte ens begriper det själv. MI6? SOE? Hur får du ner dom på Sveavägen då? Och även om dina och Slackes åsikter har gått isär har jag då aldrig sett dig hytta ett finger åt den idioten och ändå är det han och ingen annan som står för merparten av personangreppen när folk skriver om något som inte passar hans SÄPO-galoscher.

Hur får du själv ner Franska Främlingslegionen, KGB eller någon av de tusentals andra organisationer du i olika omgångar har menat ligger bakom mordet?

Eftersom Boboslacke har rätt i sak ser jag det som mindre viktigt att han slänger in ett par hårda ord i polemiken ibland. Ta fasta på det han faktiskt säger istället för att bete dig som en tonåring. Detta kan inte vara en mysig soffgrupp där vi alla ska sitta och dricka glögg och hålla med varandra. Alla teorier är helt enkelt inte lika intressanta. Vi vill diskutera och komma framåt.
Citera
2013-12-28, 00:31
Medlem
GarryCopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thurizas-09
Tänkte göra en längre kommentar, men det behövs inte. Varför skulle ännu idag det svenska etablisemanget mörka mordet utfört av en ond regim som inte längre finns? De kraftigaste sanktionerna som infördes var av landets viktigaste handelspartner, USA. Dessa var hårdare än Sveriges...som infördes ett år efter Palmes död.

En kommentar tack!?

Idag har du ingen palmeutredning. Men det var under de första åren. jag har diskuterat saken med en kriminalkommissarie på Palmeutredningen. Han sa bara "jag tror väl mer på det än Pettersson men vi kan fan inget göra". Och hur skulle det gå till när man inte har klara bevis. Har du ngt förslag?
Citera
2013-12-28, 00:35
Medlem
GarryCopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Det jag hakar upp mej på är hans längd i så fall , han förefaller i så fall vara klart längre än både LP och OP och det borde väl några vittnen kunnat uppmärksamma i sina beskrivningar av händelsen.
Däremot passar väl han in på iakttagelser gjorda tiden dagarna innan mordet som gjordes av LP om jag minns rätt.
jag har inte längden även om jag har försökt att få fram det, men jag uppskattar det till det, eftersom jag själv är 1.80 och han var som jag uppfattade honom ca 10 cm längre än mig.
Citera
2013-12-28, 00:40
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GarryCoper
Mina uppgifter kommer ifrån att jag mötte en man i gamla stan veckan innan mordet på Olof Palme, samma helg som apartheidkonferensen ägde rum . Det var bara det att jag kände igen honom på bild många år senare. Och då fick jag mer eller mindre en chock när jag kollade upp honom. Det är därför jag är så klar över att Sydafrika låg bakom mordet och det var han som var mördaren.
Här har du en beskrivning av honom.

Tät tjock hårväxt (som till och med kan uppfattas som mössa), bred panna, raka ögonbryn som lätt sluttar neråt, djupt liggande grå/blå ögon, ögonsjukdom synfel -stirrande blick, rektangulär ansiktsform, markerade kindsidor, kraftigt något framskjutet hakparti, rak näsa, smal överläpp med ljus linje mellan läpp och skäggväxt, längd omkring plus minus -190, bredaxlad, spänstig-vältränad är 37 år 1986, (därtill förmodad fot och benskador efter att råkat ut för trampminor och granatsplitter efter att deltagit i krig mot Sydafrikas grannländer under 70 och början på 80 talet, använde glasögon men även linser som ofta kan förstärka intrycket av stirrande blick).

Det här får du utveckla en del. När mötte du honom fredag, lördag eller söndag? Vart mötte du honom? Har du sett honom i andra sammanhang.

Var han ensam eller i grupp?

Hörde du honom prata? Många frågor men ser fram emot svar.

Du såg att MI6 var några av de första som pekade mot Sydafrika via tips till KG Bäck.
Citera
2013-12-28, 00:49
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackrivulet
Varför skulle det vara enkelt? Du måste i så fall involvera hela rättsmedicinska i konspirationen. Det räcker med att en går till pressen och det är klippt.

Kan du presentera ett enda belägg för att Palme skulle ha blivit skjuten med fler skott än vad som angetts? Eller är det som din teori om att Palme skulle ha HIV, något du bara rycker från luften?

Det räcker nog med att hänvisa till rikets säkerhet för att få folk att hålla käften, även rättsmedicinare. Ett välkänt och beprövat grepp som alltid tycks fungera. Så fort rikets säkerhet åberopas så gör folk som de blir tillsagda, så är det bara. Och det ligger alltid ett underförstått hot bakom, bland annat så vet SÄPO precis hur man uttrycker sånt här så att inga "missförstånd" uppstår - så folk vågar inte heller. "Gå till pressen" .. Jo, tjena .. Då är väl risken rätt stor att obducenterna får obducera varandra ganska snart ..
Senast redigerad av MBoudine 2013-12-28 kl. 00:54.
Citera
2013-12-28, 00:55
Medlem
GarryCopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Det här får du utveckla en del. När mötte du honom fredag, lördag eller söndag? Vart mötte du honom? Har du sett honom i andra sammanhang.

Var han ensam eller i grupp?

Hörde du honom prata? Många frågor men ser fram emot svar.

Du såg att MI6 var några av de första som pekade mot Sydafrika via tips till KG Bäck.

fredag em på hotell lord Nelson, hotellet ligger ca 40 m från Olof Palmes bostad, mötet var under ca 5-7 sekunder. Han skrämde helt enkelt skiten ur mig med sin stirrande blick. Från vissa rum hade du inga problem att se Olof Palmes ytterdörr. Han bodde sannolikt på hotellet eftersom när jag mötte honom var han i kädd i en brun ribbstickad tröja av militärmodell och det var ju mitt i vintern. jag fick intrycket av att han var någon slags militärisk agent.
När jag sa det till PU, ca en vecka efter mordet så frågade tipsmottagaren om jag hade läst mycket Jan Guillou. Det var bara den känslan jag fick. ca 6 år senare kände jag igen han på bild. Och honom och hans blick glömmer man inte. Jag la senare hela historien på hyllan och trodde som alla andra att det var Christer Pettersson som var gärningsmannen. det är först 2011 när Gw går ut i media och säger att han inte tror att det inte är Pettersson jag intresserar mig för fallet. Efter det har jag väl läst allt som finns att uppbringa om fallet framför allt om Sydafrika.
Senast redigerad av GarryCoper 2013-12-28 kl. 01:01.
Citera
2013-12-28, 01:03
Bannlyst
Citat:
Det konstiga är att PU (och du, ditt nöt) insisterar på att det är den skäggige AB hon såg och ingen annan. Nu hoppas jag att Gerry Cooper kan få ordning på debatten. Han har i varje fall lite stil och intressanta inlägg. Dig har jag slutat hoppas på för länge sen. Ajöken sade fröken.

Insisterar PU på att det är Anders Björkman Lisbet ser? PU går ju fan till åtal med åsikten att Lisbet sett gärningsmannen som enda anledning. Du har inte ett rätt alltså.
Citera
2013-12-28, 01:03
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
fredag em på hotell lord Nelson, hotellet ligger ca 40 m från Olof Palmes bostad, mötet var under ca 5-7 sekunder. Han skrämde helt enkelt skiten ur mig med sin stirrande blick. Från vissa rum hade du inga problem att se Olof Palmes ytterdörr. Han bodde sannolikt på hotellet eftersom när jag mötte honom var han i kädd i en brun ribbstickad tröja av militärmodell och det var ju mitt i vintern. jag fick intrycket av att han var någon slags militärisk agent.
När jag sa det till PU, ca en vecka efter mordet så frågade tipsmottagaren om jag hade läst mycket Jan Guillou. Det var bara den känslan jag fick. ca 6 år senare kände jag igen han på bild. Och honom och hans blick glömmer man inte. Jag la senare hela historien på hyllan och trodde som alla andra att det var Christer Pettersson som var gärningsmannen. det är först 2011 när Gw går ut i media och säger att han inte tror att det är Pettersson jag intresserar mig för fallet. Efter det har jag väl läst allt som finns att uppbringa om fallet framför allt om Sydafrika.

I vilket sammanhang kände du igen honom sex år senare
Citera
2013-12-28, 01:07
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackrivulet
En av mina bästa vänner är diabetiker, varför skulle det innebära att jag har diabetes?

Förmodligen på att diabetes inte är en sexuellt överförbar sjukdom ?
Citera
2013-12-28, 01:12
Bannlyst
Citat:
Det var ju du som skrev att det var AB hon beskrev? Var det inte? Pucko.

1. Jag säger att Lisbet ser Anders Björkman och inte gärningsmannen.
2. Du säger att det är konstigt att PU insisterar på att det är Anders Björkman hon ser.
3. Då påpekar jag att det ju inte alls stämmer, hela grunden till åtalet mot Christer Pettersson är ju att Lisbet ska ha sett gärningsmannen, och inte Anders Björkman.

Förstår du nu, eller ska jag göra en pekbok av det?
Citera
2013-12-28, 01:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Förmodligen på att diabetes inte är en sexuellt överförbar sjukdom ?

Det finns inga som helst belägg för att Olof Palme skulle ha haft HIV eller AIDS.
Citera
2013-12-28, 01:14
Medlem
p.norths avatar
Citat:
När jag sa det till PU, ca en vecka efter mordet så frågade tipsmottagaren om jag hade läst mycket Jan Guillou. Det var bara den känslan jag fick. ca 6 år senare kände jag igen han på bild. Och honom och hans blick glömmer man inte. Jag la senare hela historien på hyllan och trodde som alla andra att det var Christer Pettersson som var gärningsmannen. det är först 2011 när Gw går ut i media och säger att han inte tror att det inte är Pettersson jag intresserar mig för fallet. Efter det har jag väl läst allt som finns att uppbringa om fallet framför allt om Sydafrika.
väldigt kittlande historia du har att förtälja, om det nu vorre sanning i det. Har lite dock svårt att tro på det här, riktigt. Att du mötte honom och sedan känner igen denne man 6 år senare, samt förblinda sig vad Gw säger får mig att tveka över din historia. Nja..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in