Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Jag tänkte den tanken redan från början. Den ödmjuke/filosofiska bonden samt akademikern som alla hyllade. Han gillade nog att synas som akademikern som hade köttdjur och bekymrade sig över skörden.
Det lät nästan liite för bra.
Han njöt av situationen och bilden av sig själv.
Det där är ju en alltför cynisk spekulation som du knappast kan belägga.
Om han framstår som en ödmjuk filosofisk bonde och akademiker så är han med störst sannolikhet en ödmjuk filosofisk bonde samt akademiker.... i min värld åtminstone. Att helt utan information tro motsatsen verkar inte så förnuftigt. I synnerhet då flera skribenter i tråden kan bekräfta att han var en bra person.
Efter att ha jobbat inom psykiatrin i många år kan jag lova dig att scenariot (förutom själva mordet) är en absolut klassiker på psykauten. Anhöriga som ensamma måste hantera sina barn som i 20-30 års ålder plötsligt debuterar med sin paranoida schizofreni etc....
Som sagt, allting är möjligt och du kan helt klart ha rätt men psykisk sjukdom är det mest sannolika baserat på den information vi har.