2013-12-27, 15:46
Medlem
HBOLLs avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18088114.ab

OCH HÄR VAR DET PIXLAT, DOM GRÄVER SIN EGEN GRAV.
Citera
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Och hur bultar man fast ett skåp i de skokartongerna? På Sparta vore det enkelt då det är gjutet i stadig 70-tals DDR-betong. Men att få tillstånd från AF Bostäder vore nog värre...

Som sagt, från svart till vitt, välj plats på skalan själv. (Vapen med tillstånd och rätt förvarat, via vapen med tillstånd men felaktigt förvarat till vapen utan tillstånd, felaktigt förvarat).

(I saken: Jag tror att man kan ställa ett skåp på marklägenheterna utan större bekymmer, de här husen står på platta. Att få upp ett skåp på andra våningen vi trappan känns ju spännande, bara det. Men oj vad vi spårar ur nu, i alla fall innan vi vet hur det ligger till. Vet vi ens vad det varit för vapen?)
Citera
Medlem
Chamoniards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Det där måste ju varit ett riktigt drama som du beskriver på ett nästan löjligt nedtonat och känslokallt vis.

Snacket om händelsen måste ju ha varit ganska omfattande bland medlemmarna i nationen!

Håller med dig förutom att jag tycker att Sonivels redogörelse var bra och trovärdig.

Sonivel, har du mer info om GMs beteende under hösten eller annars?
Citera
2013-12-27, 15:48
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottsfall
Enligt Sydsvenskan förnekar 26-åringen brott.

Undrar vad grunden är till detta, hävdar 26-åringen t ex att det var ett rent vådaskott eller att det ej skulle varit han som sköt? Intressant att höra mer om detta sen.

Att han förnekar brott kan ju vara en sorts försvar för sig själv. "Om jag säger att jag inte har gjort det så har jag nog inte det". Innerst inne vet han förstås.

Citat:
Ursprungligen postat av HBOLL
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18088114.ab

OCH HÄR VAR DET PIXLAT, DOM GRÄVER SIN EGEN GRAV.

Jag ser ingen pixling. Jag ser en person med en filt över huvudet. Föreslår du att Aftonbladets fotograf skulle ha klivit fram och slitit av filten?
Citera
2013-12-27, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottsfall
Enligt Sydsvenskan förnekar 26-åringen brott.

Undrar vad grunden är till detta, hävdar 26-åringen t ex att det var ett rent vådaskott eller att det ej skulle varit han som sköt? Intressant att höra mer om detta sen.

Ja, och det spåret har jag varit inne på. Tror inte många skjuter sin far med berått mod
Citera
2013-12-27, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Har ni belägg för att aspergare är mordbenägna?

Jag baserar det mest på att jag känner folk med AS som lidit ganska ordentligt av psykoser, samt beskrivningen av GM som något av en ensamvarg och att folk beskrev honom som normal men ändå inte (då de hade svårigheter att sätta fingrat på vad det var som gjorde att han kändes lite... annorlunda). T.ex. schizofreni tycker jag annars att man brukar märka av ganska tydligt. Detta är naturligtvis bara spekulationer.
Citera
2013-12-27, 15:57
Medlem
B´stards avatar
"När filten togs bort tittade han sig nyfiket och leende omkring på åhörarna"

Lever han i förnekelse?
Citera
2013-12-27, 16:00
Medlem
Från AB:
"När filten togs bort tittade han sig nyfiket och leende omkring på åhörarna, främst journalister och poliser."

Har han blivit helt galen?
Citera
2013-12-27, 16:11
Medlem
Swedenhielmss avatar
En 26-åring häktas på sannolika skäl för mord på sin pappa. Åtal ska vara väckt senast 9 januari 2014.

26-åringen förnekar brottslig handling. Häktningsförhandlingen hölls bakom stängda dörrar.

/Sydsvenskan
Citera
2013-12-27, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerfectRonin
Från AB:
"När filten togs bort tittade han sig nyfiket och leende omkring på åhörarna, främst journalister och poliser."

Har han blivit helt galen?
Läskigt! Verkar inte som han har ånger över att ha haft ihjäl sin egen far! Hatade han honom ? Eller är han kvar i sitt psykotiska tillstånd ?
Citera
2013-12-27, 16:28
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Har ni belägg för att aspergare är mordbenägna?
http://www.webmd.com/brain/autism/news/20121218/aspergers-violence

De är inte mer våldsbenägna än personer utan Asperger. Men bland annat en återkommande fascination för vapen, tillsammans med andra egenskaper, gör att brotten ofta får en annorlunda karaktär. Läs artikeln i länken. Det är en forskare från karolinska institutet som intervjuas bland annat.
Citera
2013-12-27, 16:29
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Läskigt! Verkar inte som han har ånger över att ha haft ihjäl sin egen far! Hatade han honom ? Eller är han kvar i sitt psykotiska tillstånd ?
Om man skulle vara så glad att bli av med farsan, och samtidigt vara vid sina sina sinnens fulla bruk, måste det väl varit något allvarligt bakomliggande?
Att han blivit påspänd i baken, eller att fadern hotat avslöja GM i någon prekär situation?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in