Citat:
Ursprungligen postat av
Dockland
Du kan inte ringa 112 genom att slå 112*. Således är inget samtal registrerat.
Kan du inte läsa eller förstår du inte? Jag säger inte att ett samtal har kopplats fram till 112(SOS Alarm), däremot att VB mobil har kontaktat operatörens växel med en begäran om att kopplas till 112*, och detta är registrerat av operatören, förstår du inte eller ska jag förklara en gång till?
För att det skall kunna ske måste det har tryckts på luren efter det att det knappades in 112*.
EDIT;
FUP s.873
I signaleringslistan framgår att det från Bangsuans mobiltelefon är gjort ett försök att ringa 112
130504 klockan 17:09. Enligt TeliaSoneras tekniker har det slagits 112* från hennes mobiltelefon
vilket blivit ett misslyckat försök att nå SOS-Alarm och som loggats som 112a i nätet (se tabellen
nedan). Det framgår även att mobiltelefonen befunnit sig under basstationen Artilleribat_a8 V 270° (ID 31_1852) vilken täcker Kri*toffer Jo*anssons hemadress, tiden då samtalet görs.
Det är det här jag talar om, det är registrerat, eller loggat om du så vill, att VB mobil har gjort en förfrågan till operatörens växel om att bli kopplad till 112*. För att mobilen ska ta kontakt med operatörens växel måste någon trycka på den gröna luren, hur ska det annars gå till?