2013-12-27, 23:50
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nej. Det var inte humant blod. Troligtvis från hunden.

Sa SKL verkligen så, att det inte var humant blod, eller sa de att blodet inte gick att analysera och härleda till en person, typ?
Citera
2013-12-27, 23:55
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Du menar att advokat Forssberg är fullkomlig idiot som sätter sitt goda namn och rykte som advokat på spel genom att inbilla NSD och övriga att han har information om mordet på VB som pekar i annan riktning än mot hans klient - dvs något som INTE pekar mot KJ som ensam gärningsman ? Varför skulle Forssberg bara hitta på detta, menar du ?

Han hittar kanske inte på, men han gör som du, griper efter minsta lilla halmstrå som han hittar i FUP, magra strån som förstärks av vissa personer här i forumet.

Han försökte med blod från en skadad VB efter t ex. en träning, och när inte det gick kom han kanske på den geniala idén att MB/AN kan vara mördarna därför att man inte hämtar källvatten i maj månad så som makarna säger att de har gjort, därför tror BF att de är mördarna. Hehe, måste jag också inflika.
Citera
2013-12-28, 00:07
Medlem
Citat:
Du menar att advokat Forssberg är fullkomlig idiot som sätter sitt goda namn och rykte som advokat på spel genom att inbilla NSD och övriga att han har information om mordet på VB som pekar i annan riktning än mot hans klient - dvs något som INTE pekar mot KJ som ensam gärningsman ? Varför skulle Forssberg bara hitta på detta, menar du ?
Det är inte helt ovanligt att personer som blir intervjuade blir felciterade eller att tidningar överdramatiserar för att sälja nyheter. Är du helt övertygad om att F verkligen har sagt det NSD har skrivit?
Citera
2013-12-28, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Sa SKL verkligen så, att det inte var humant blod, eller sa de att blodet inte gick att analysera och härleda till en person, typ?

Orkar inte kolla FUP nu men tämligen säker på att det inte var humant blod.
Citera
2013-12-28, 00:27
Medlem
Citat:

Forssberg är ju ingen stjärnadvokat vad jag vet. Så vilket gott namn och rykte han sätter på spel vet jag inte.

Detta är troligtvis det enskilt största - mest uppmärksammade - fallet han någonsin haft i sitt liv.

Han vill nog stanna lite längre i det strålkastarljuset han nu helt plötsligt fått.

Fåfänga kan det också stavas som.
Citera
2013-12-28, 00:43
Medlem
Citat:
Tror det är ett rejält uppförstorat citat och tror du kanske missat den pyttelilla detaljen att han bryter mot god advokatsed om han har avgörande bevisning som visar att hans klient är oskyldig men inte använder den fastän hans klient är frihetsberövad. Du, starkast lysande stjärna i denna tråd, kan väl då möjligen presentera en teori om vad Forssberg väntar på?
Citera
2013-12-28, 00:46
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Forssberg är ju ingen stjärnadvokat vad jag vet. Så vilket gott namn och rykte han sätter på spel vet jag inte.

Detta är troligtvis det enskilt största - mest uppmärksammade - fallet han någonsin haft i sitt liv.

Han vill nog stanna lite längre i det strålkastarljuset han nu helt plötsligt fått.

Fåfänga kan det också stavas som.

Hade han varit ungefär fyrtio år yngre så hade jag förstått om han var karriärkåt, men BF är runt 62 år, tror faktiskt att han bryr sig mer om hundarna hemma i huset än att briljera i ett makabert mordfall, helt seriöst alltså.

Troligtvis skiter han i sitt rykte då han sannolikt har sitt på det torra efter ett långt yrkesliv.
Citera
2013-12-28, 01:05
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Om jag inte minns fel så är det operatören som säger att de har emottagit en påringning till 112*, samtalet gick inte fram till 112 utan stannade vid vad det var, en begäran om att kopplas till 112*, så tolkar jag det, någon som har en avvikande uppfattning?

Du kan inte ringa 112 genom att slå 112*. Således är inget samtal registrerat.
Citera
2013-12-28, 01:15
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Du kan inte ringa 112 genom att slå 112*. Således är inget samtal registrerat.

Kan du inte läsa eller förstår du inte? Jag säger inte att ett samtal har kopplats fram till 112(SOS Alarm), däremot att VB mobil har kontaktat operatörens växel med en begäran om att kopplas till 112*, och detta är registrerat av operatören, förstår du inte eller ska jag förklara en gång till?

För att det skall kunna ske måste det har tryckts på luren efter det att det knappades in 112*.

EDIT;

FUP s.873

I signaleringslistan framgår att det från Bangsuans mobiltelefon är gjort ett försök att ringa 112
130504 klockan 17:09. Enligt TeliaSoneras tekniker har det slagits 112* från hennes mobiltelefon
vilket blivit ett misslyckat försök att nå SOS-Alarm och som loggats som 112a i nätet (se tabellen
nedan). Det framgår även att mobiltelefonen befunnit sig under basstationen Artilleribat_a8 V 270° (ID 31_1852) vilken täcker Kri*toffer Jo*anssons hemadress, tiden då samtalet görs.

Det är det här jag talar om, det är registrerat, eller loggat om du så vill, att VB mobil har gjort en förfrågan till operatörens växel om att bli kopplad till 112*. För att mobilen ska ta kontakt med operatörens växel måste någon trycka på den gröna luren, hur ska det annars gå till?
Senast redigerad av OY 2013-12-28 kl. 01:41.
Citera
2013-12-28, 01:33
Medlem
Citat:
Hade han varit ungefär fyrtio år yngre så hade jag förstått om han var karriärkåt, men BF är runt 62 år, tror faktiskt att han bryr sig mer om hundarna hemma i huset än att briljera i ett makabert mordfall, helt seriöst alltså.

Troligtvis skiter han i sitt rykte då han sannolikt har sitt på det torra efter ett långt yrkesliv.

Förhoppningsvis tror jag att han besitter simultanförmågan att både värna sina klienter som vinthundarna.

Dom flesta avslutar inte sitt yrkesliv vid 65 eller 67 - nu för tiden

Bortsett från det tycker jag inte att BF var så mycket stöd vid förhören som hölls med KJ. Han hade nämligen ingen kommentar eller "styrde" upp det hela när KJ svävade ut. På öppna frågor ...

Inte heller såg han till att en expert på AS var närvarande som kunde tolkat framförallt frågorna, så KJ "förstod" frågan som ställdes.

Om man vill anföra att KJ har ett handikapp måste man väl först och främst respektera att det existerar! Annars skjuter man sig själv i foten, tycker jag.
Citera
2013-12-28, 01:42
Medlem
Citat:
Hon måste ju ha tryckt lur efter 112*, hur gick annars samtalet iväg? Tyder ju på att hon knappade hastigt och fick med en *. Vad hände därefter då, var det KJ som använde mobilen?

Detta gicks grundligt igenom i tråden för ca två månader sedan och din slutsats är densamma man landade i då. Alltså 1 1 2 * (lur)
Citera
2013-12-28, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Ni bygger hela tankekedjan på att VB var rädd och försökte larma MB och när hon tryckte på 112 behövde hon polis eller? Kan ju vara behov av brandkår eller ambulans också. Kanske var det så att KJ hotade med att ta sitt eget liv? Därav rispor på magen och armar. Kanske tyckte hon att någon granne eldade för mycket? Finns en massa orsaker till att slå 112, men inte slutföra det hela. Tror hon blev övertalad att inte ringa 112.

Att hon skulle känt sig rädd i lägenheten grundar sig på att många i tråden fortfarande envisas med att tro att hon blev mördad i densamma. Nu finns det inga övervägande bevis för detta. Det troliga är att KJs lägenhet är den minst troliga mord- och styckningsplatsen i Norrbotten.

Medlemmen LajLaj gjorde en utförlig genomgång av ett tänkt händelseförlopp för ungefär en månad sedan som svarar på de flesta av dina frågor ovan. Mastningen är ju som vi alla vet inte så exakt så att man säkert kan säga att lgh = mordplats. Bristen på fynd, trots omfattande undersökningar, talar också för din invändning. Så låt oss sträcka oss till lgh eller "dess omedelbara närområde" (tyckte den där bastu-teorin var rätt klyftig mot just denna bakgrund)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in