2013-12-27, 20:40
Medlem
Lite tragiskt att se att tråden fortfarande står och stampar på samma ställe efter snart 5000 sidor. Bloddroppar hit, och SMS dit. Jag lovar, ni wannabees kommer inte längre med dessa nu, det blir bara rätt så hyfsat tragisk läsning där inriktningen i allt högre grad går mot personliga påhopp.

Koncentrera er istället på det oidentifierade fotspåret (sannolikt från en militärkänga?) som hittades i ödehuset.....
Citera
2013-12-27, 20:50
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skool-sucks
Tingsrätten anser ju att den saken är bevisad, tror du annars man skulle ha ansett honom skyldig ? En förutsättning för fällande dom i allmän domstol, oavsett instans, är ju att den åtalade anses skyldig bortom rimligt tvivel. KJ är således mördaren.

Vad just den här tingsrätten anser tar jag väldigt lätt på, det finns nämligen inte ett enda bevis på att KJ mördat eller styckat Vatchareeya Bangsuan - och det är inte ställt bortom tvivel att gärningen KAN HA begåtts av en annan person.
Citera
2013-12-27, 20:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roccy
Lite tragiskt att se att tråden fortfarande står och stampar på samma ställe efter snart 5000 sidor. Bloddroppar hit, och SMS dit. Jag lovar, ni wannabees kommer inte längre med dessa nu, det blir bara rätt så hyfsat tragisk läsning där inriktningen i allt högre grad går mot personliga påhopp.

Koncentrera er istället på det oidentifierade fotspåret (sannolikt från en militärkänga?) som hittades i ödehuset.....
Hur då? Ska vi gå hem till MB och leta efter tillhörande sko?
Citera
2013-12-27, 20:57
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
Du svammlar på i inlägg efter inlägg.

Jag tror inte domen kommer överklagas till HR.

Det finns inga nya uppgifter som kommer göra att HR tar upp ärendet.

OM mot förmodan denna dom skulle överklagas så är det högst osannolikt att KJ kommer frias där.
Det är mycket ovanligt att någon som dömts i TR blir friad i HR.
Det som brukar ske är antingen skärpt eller lindrad dom.

Inte många inlägg från dig, men oaktat detta är svammelnivån påfallande hög i de inlägg som jag noterat från dig.

Domen kommer att överklagas oavsett KJ blir dömd till livstid, psykvård - eller frisläpps i brist på bevis.

Vad det gäller nya uppgifter litar jag på att Forssberg ruvar på någonting av betydelse för målet.
Citera
2013-12-27, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Inte många inlägg från dig, men oaktat detta är svammelnivån påfallande hög i de inlägg som jag noterat från dig.

Domen kommer att överklagas oavsett KJ blir dömd till livstid, psykvård - eller frisläpps i brist på bevis.

Vad det gäller nya uppgifter litar jag på att Forssberg ruvar på någonting av betydelse för målet.
Många inlägg från dig, men oaktat detta är svammelnivån påfallande hög i alla inlägg från dig.
Domen kommer inte med säkerhet att överklagas oavsett KJ blir dömd till ett tidsbestämt straff eller psykvård och han kan rimligen inte frisläppas i brist på bevis eftersom tingsrätten redan funnit övertygande bevisning om skuld.
Ursäkta liknelsen men att tro på Forssbergs överraskning står i paritet med tron på tomten.
Citera
2013-12-27, 22:11
Medlem
Citat:

Ingen högoddsare att samtliga kläder som använts av mördaren numera är aska.
Citera
2013-12-27, 23:10
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Inget "samtal" är registrerat. Läs FU.

Om jag inte minns fel så är det operatören som säger att de har emottagit en påringning till 112*, samtalet gick inte fram till 112 utan stannade vid vad det var, en begäran om att kopplas till 112*, så tolkar jag det, någon som har en avvikande uppfattning?
Citera
2013-12-27, 23:12
Moderator
OYs avatar
Citat:

Jag tror också att det är en militärkänga, har funderat mycket på det kan du tro, men dock inte hittat något som matchar spåret. Det närmsta jag kom var en engelsk militär lågsko, och mina tankar gick direkt till KJ far, vet inte varför, men tänkte kanske att det var en typ av sko som han kan tänkas använda då han jobbar inom Försvarsmakten men inte i fälttjänst om jag har förstått saken rätt.
Citera
2013-12-27, 23:15
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZegDeg
Ingen högoddsare att samtliga kläder som använts av mördaren numera är aska.

Ligger troligen sex fot under jorden i form av aska tror jag. Tror också att fler än KJ vet var den askan ligger.
Citera
2013-12-27, 23:34
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Ni bygger hela tankekedjan på att VB var rädd och försökte larma MB och när hon tryckte på 112 behövde hon polis eller? Kan ju vara behov av brandkår eller ambulans också. Kanske var det så att KJ hotade med att ta sitt eget liv? Därav rispor på magen och armar. Kanske tyckte hon att någon granne eldade för mycket? Finns en massa orsaker till att slå 112, men inte slutföra det hela. Tror hon blev övertalad att inte ringa 112.

Att hon skulle känt sig rädd i lägenheten grundar sig på att många i tråden fortfarande envisas med att tro att hon blev mördad i densamma. Nu finns det inga övervägande bevis för detta. Det troliga är att KJs lägenhet är den minst troliga mord- och styckningsplatsen i Norrbotten.

Det fetade, det är den enda av de anledningar som du räknar upp här som jag finner någorlunda troligt. Det kan stämma med att hon också sms:ade MB och sa att han(hon) var knäpp. Svara, svara, det kan vara vad hon messade när KJ höll på att gå för långt, han var olyckligt kär och VB sa att det aldrig skulle bli de två, han hotade med att ta sitt liv.
Citera
2013-12-27, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoyForFools
Strax efter 18.40 tror jag med tanke på maginnehållets konsistens och hennes sista sms.
Om jag minns rätt fanns det en bild på en bloddroppe från VB på KJs soffa. Så det började nog där.

Nej. Det var inte humant blod. Troligtvis från hunden.
Citera
2013-12-27, 23:49
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZegDeg
Många inlägg från dig, men oaktat detta är svammelnivån påfallande hög i alla inlägg från dig.
Domen kommer inte med säkerhet att överklagas oavsett KJ blir dömd till ett tidsbestämt straff eller psykvård och han kan rimligen inte frisläppas i brist på bevis eftersom tingsrätten redan funnit övertygande bevisning om skuld.
Ursäkta liknelsen men att tro på Forssbergs överraskning står i paritet med tron på tomten.

Du menar att advokat Forssberg är fullkomlig idiot som sätter sitt goda namn och rykte som advokat på spel genom att inbilla NSD och övriga att han har information om mordet på VB som pekar i annan riktning än mot hans klient - dvs något som INTE pekar mot KJ som ensam gärningsman ? Varför skulle Forssberg bara hitta på detta, menar du ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in