Citat:
Dessutom är det betydligt känsligare när ett annat lands säkerhetstjänst i detta fall Sydafrika i samarbete med den svenska säkerhetspolisen utförde mordet, än om det är en ensam gärningsman.
Om någon kvinna skulle vilja ta död på sin gubbjävel, så kan man nog göra det på ett betydligt enklare sätt än att ställa till ett sånt här vansinnigt komplicerat scenario en löningsfredag mitt i centrala Stockholm där man på förhand självklart kan räkna med en jävla massa vittnen. Det är inte sannolikt.
Om någon kvinna skulle vilja ta död på sin gubbjävel, så kan man nog göra det på ett betydligt enklare sätt än att ställa till ett sånt här vansinnigt komplicerat scenario en löningsfredag mitt i centrala Stockholm där man på förhand självklart kan räkna med en jävla massa vittnen. Det är inte sannolikt.
Varför skulle det i dagens läge vara känsligt om en regim som för alltid är försvunnen varit inblandad i mordet? Vilka stödjare fanns, och viktigare finns, som skulle upprätthålla mörkläggningen ?
Sydafrikaspåret är falskt av flera skäl. För det första vann aparteidregimen ingenting på Palmes död. Stödet till ANC bestod efter mordet. Sverige införde regelrätta sanktioner mot sydafrika 1987, året efter mordet. Det som tog knäcken på apartheidregimen var jänkarnas sanktioner som var mer långtgående än något annat lands. Dessa infördes samma år, 1987.
Visst, den sydafrikanska regimen sörjde knappast Palmes död, men någon konkret fördel fick de inte av mordet. Därav är det osannolikt att de skulle ligga bakom mordet. Dessutom utgav ju ANC när de tog över rodret att dessa misstankar skulle utredas, ingenting har ju framkommit som bekant.
Jag säger inte att utländsk inblandning är uteslutet, tvärtom, men blickarna skall nog riktas åt andra håll än en regim som var avskydd av de flesta statsapparater och som i dagens läge i stort sett är bortglömd.
Tvärtom vore de ju perfekta syndabockar. Ofarliga att utpeka, saknar makt i dagsläget och svenska folket skulle få en konspiration iscensatt av en ond regim.
Sydafrikaspåret håller inte vatten utan läcker som ett såll..
Nämligen den likt mantran återupprepade innehållslösa svadan osammanhängande stickspår med välbekanta ryggdunkare som skall avleda från de spår du just låtsades ansluta dig till när det gäller vilka som låg bakom.