Citat:
Ursprungligen postat av
GarryCoper
det är regeringen som mörklägger.
Det är en katastrof för regeringen att det tyder på att den Säkerhetspolis som är satt att skydda Sveriges befolkning och demokratin är inblandad i mordet på Sveriges statsminister.
Palme ringde SÄPO för att få livvaktskydd när de skulle gå på bio. Men ingen svarade.
Hade det kommit ut hade det varit en stor skandal som det hade skrivits om inte bara i svenska tidningar utan i alla världens tidningar om hur fan kan det varit möjligt. Sveriges statsminister av Olof palmes dignitet - ingen som svarar när han ska ha livvakter? Skulle det kunna hända i Amerika eller i ngt annat land? Aldrig. Internationell media hade inte varit nådig i sitt omdöme. Och inte nog med det. Det hade klart och tydligt pekat på att den egna säkerhetspolisen, SÄPO varit inblandade i mordet.
Hela svenska folket ställde frågan. Varför hade de inte livvaktsskydd? Det fanns bara en person som hade den möjligheten att ställa frågan till Lisbet Palme och det var Ingvar Carlsson på Sabbatsbergs sjukhus. Han talade med henne i enrum. Det finns inte att han inte ställt frågan: Varför hade ni inte livvakter? Skulle då Lisbeth Palme ljuga då för Olofs förtrogne partikamrat? Aldrig. Hon sa som det var. Självklart. Vi ringde men det var ingen som svarade. Ingvar Carlsson förstod vad det handlade om och bad sannolikt Lisbeth Palme hålla käft om den saken och hon ställde upp och var solidarisk mot partiet. Det hade garanterat annars framkallat en regeringskris. Där de som bar ansvaret hade fått avgått.
Både SÄPO chefen och rikspolischefen och Justitieministern och det var det man ville undvika till varje pris och framför allt att det pekade in mot den egna Säkerhetspolisens inblandning i mordet. Pettersson fick agera syndabock.
F.Ö är jag är övertygad om att Holmér blev lurad på PKK spåret av SÄPO.
Ja, så illa är jag övertygad om att det är.
Jag tror att tanken är så jävla omöjlig att ingen kan tänka sig detta. Redan där är inblandade i attentatet halvvägs hemma med sitt uppsåt. Medvetet "så jävla omöjligt", ingen skulle tro på ett påstående av det slaget, ingen sansad skulle misstänka detta. Minns Holmérs uttalande vid första mötet med media, 1 mars. " .. det här är inget politiskt mord .."
Ja, det är nog väldigt, väldigt troligt att SÄPO var inblandat i Palmemordet. Och CIA. Och PKK, som jag tror tog över mordkontraktet från CIA.
Ja, Pettersson, våldsverkaren från Sollentuna, redan med ett liv på sitt samvete var en synnerligen välfunnen krok att hänga upp Palmemordet på - ett självklart offer. Pettersson var dispensibel, han var ju mest till besvär och låg samhället till last.
Ja, till en del blev nog HH lurad. Han lurades(?) in på fel PKK-spår. Han borde ha lyft blicken utanför Sveriges gränser. Mot Öst- eller Västtyskland. Tror jag.