Citat:
Ursprungligen postat av
OldWolf
Som nr 3 av världens 385 miljoner fotbollsspelare, tror jag inte denna "nolla" bryr sig ett dugg om er feminister och era åsikter
Jag är inte, per definition, feminist.
Jag är ivrig motståndare till könskvotering. Jag anser att det finns stora skillnader och förutsättningar mellan kvinnor och män. Jag tycker inte porr är förnedrande.
Men jag ogillar patriarkaliska strukturer där man underordnar kvinnan. Och Zlatan bidrar till dessa strukturer genom sina uttalanden - inte bara vid det här enstaka tillfället utan om man ser på allt han vräkt ur sig tidigare.
Zlatan är en jävel på att sparka boll - behöver inte diskuteras utan kan ses som fakta. Punkt slut.
Men Zlatan är också en jävligt självdyrkande, otrevlig och arrogant individ som inte verkar ett dugg intresserad av att använda sin upphöjda position till något samhällsnyttigt.
I mina ögon är individen Zlatan en nolla - hade han varit något mer än en nolla så hade han gjort något av det unika tillfälle han har fått. Som du säger så är han en på 383 miljoner fotbollsspelare - en chans som är obeskrivligt eftertraktad och makalöst maktfylld. Men vad gör spolingen av det förutom att spela fotboll?