2013-12-27, 21:49
Medlem
Zlatan har inte fått sin kvinnosyn från fadern som var muslim, utan från moderns sida, en moder som gick runt lite, om man säger så. Han var ofta lämnad ensam medan mamman var frånvarande och ute på kavaljersjakt.

Hans kanske nedervärderande kvinnosyn har mer med psykologi att göra än religion.
Citera
2013-12-27, 21:49
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandolier
Vi vet ytterst lite om vad som sker innanför deras väggar. Det vi däremot vet är att Zlatan vid flera tillfällen uttryckt sig kvinnoförnedrande.
Om det bara är en kaxig attityd han har utåt så är det ju lika illa - i sin position som förebild för unga killar i förorten så är det ju förödande att han uttalar sig som han gör.

I detta löjliga land håller vissa på att leta efter förebilder, till vilken jävla nytta då? Hatar man sig själv så mycket kan man alltid ta sig själv av daga.

Ett råd till alla vilsna själar på gungfly, var dig själv istället och säg vad du innerst inne tycker, så blir det här landet mycket bättre.

Zlatan ska för fan inte intervjuas / svara med manus i hand, han ska säga precis vad han tycker!
Citera
2013-12-27, 21:50
Medlem
Ganska tänkvärt http://www.vakentimmar.com/2013/12/svenska-fotbollsforbundet-har-for.html?m=1
Citera
2013-12-27, 21:55
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Zlatan har inte fått sin kvinnosyn från fadern som var muslim, utan från moderns sida, en moder som gick runt lite, om man säger så. Han var ofta lämnad ensam medan mamman var frånvarande och ute på kavaljersjakt.

Hans kanske nedervärderande kvinnosyn har mer med psykologi att göra än religion.

Det säger dock inget om hans kvinnosyn utan om vad han anser om damfotboll.
Kvinnosynen är något helt annat, så blanda inte äpplen och päron. Skvaller får du ha i annan tråd här handlar det inte hans mamma eller så.
Så fort någon säger att damfotboll inte är som herrfotboll så har det med kvinnosynen att göra?

Tramsigt snack faktiskt. Jag tror inte Helena är direkt någon som jönsar med utan det där får du värdera om.
Citera
2013-12-27, 21:56
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Photographic
Ganska tänkvärt http://www.vakentimmar.com/2013/12/svenska-fotbollsforbundet-har-for.html?m=1
Exakt vad är tänkvärt i den bloggen? Hyllningen till Rydström?
Citera
Bannlyst
Citat:

Citat:
Det positiva som kommer av Zlatans uttalanden är väl att det blir svårare för folk att hävda att kampen för jämställdhet har gått för långt.

Ett skämt va? Läste något om "skojfrisk" inledningsvis.
Citera
Medlem
Bigity-Wigitys avatar
Att jämföra herrfotboll med damfotboll är som att jämföra en bil med en cykel. TYVÄRR är de så, och detta har Zlatan säkert skoja om med sina polare och så brast det i intervjun eftersom han är säkert sjukt less på att prata om Anders bil osv. Varför är detta så svårt att förstå? De är ju bara för att det är Zlatan som sa detta som de har blivit en stor sak.

Och sen tycker folk att de är konstigt att han säger något sånt här, de är de väl inte? Fan alla har väl läst eller hört om hans liv (zlatan boken bland annat).

.
Citera
2013-12-27, 21:59
Medlem
Citat:

Oh well...
Citera
2013-12-27, 22:00
Medlem
Bandoliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wayahead
I detta löjliga land håller vissa på att leta efter förebilder, till vilken jävla nytta då? Hatar man sig själv så mycket kan man alltid ta sig själv av daga.

Ett råd till alla vilsna själar på gungfly, var dig själv istället och säg vad du innerst inne tycker, så blir det här landet mycket bättre.

Zlatan ska för fan inte intervjuas / svara med manus i hand, han ska säga precis vad han tycker!

Självklart ska Zlatan få säga vad han vill - och inte bara han utan alla som lever i ett demokratiskt land. Men vi medborgare i denna demokrati har även samma rätt att uttrycka våra åsikter om det han sagt.

Ditt första stycke förstår jag inte....är man en självmordskandidat om man upplever att någon tillför något? Jag har haft ett antal förebilder i mitt liv ( min pappa, ett antal musiker, någon lärare, äldre vänner etc ) men det hade jag trots att jag inte hatade mig själv....

Men många vilsna själar som driver omkring i förorten hakar gärna på förebilder med tvivelaktiga budskap ( typ Scarface som 95 % av kidsen i Tensta verkar se upp till ). Och när då en kille med ursprung i förorten blir framgångsrik så kan man ju önska att han passar på att sprida ett annat budskap än det vanliga man ser hos hip-hopare, blattegangstrar etc. Men icke - Zlatan är bara ännu en av dessa kvinno-nedgörande nollorna som man fått så jävla nog av vid det här laget!
Citera
2013-12-27, 22:03
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avskrade
Det är som du säger väldigt imponerande, och ingen kommer säga emot dig! Men för att använda ditt perspektiv handlar sakfrågan snarare om idrottare i handikapp-OS ska få ett lika stort erkännande som i traditionella OS, eller om en medaljör i rullstolsbasket ska få samma kultstatus som Michael Jordan. Världen går inte bara att dela upp i män och kvinnor, utan det finns naturligtvis en massa grupperingar som uträttar fantastiska saker varje dag relativt sina förutsättningar, också utanför idrottsvärlden. Så även om prestationerna är imponerande i sig måste det ju finnas någon sorts verklighetsförankring i det hela.

För att återgå till ursprungsdebatten i den här tråden så avgörs ju frågan av varför en viss person får en bil. Om det är för att man springer 100m på 9 sekunder så ska ju inte en person som springer på 10 också få det, men om det är för att man vunnit 100 lopp så ska ju rimligen andra som också vunnit 100 lopp få en bil.
Citera
2013-12-27, 22:03
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandolier
Självklart ska Zlatan få säga vad han vill - och inte bara han utan alla som lever i ett demokratiskt land. Men vi medborgare i denna demokrati har även samma rätt att uttrycka våra åsikter om det han sagt.

Ditt första stycke förstår jag inte....är man en självmordskandidat om man upplever att någon tillför något? Jag har haft ett antal förebilder i mitt liv ( min pappa, ett antal musiker, någon lärare, äldre vänner etc ) men det hade jag trots att jag inte hatade mig själv....

Men många vilsna själar som driver omkring i förorten hakar gärna på förebilder med tvivelaktiga budskap ( typ Scarface som 95 % av kidsen i Tensta verkar se upp till ). Och när då en kille med ursprung i förorten blir framgångsrik så kan man ju önska att han passar på att sprida ett annat budskap än det vanliga man ser hos hip-hopare, blattegangstrar etc. Men icke - Zlatan är bara ännu en av dessa kvinno-nedgörande nollorna som man fått så jävla nog av vid det här laget!
Som nr 3 av världens 385 miljoner fotbollsspelare, tror jag inte denna "nolla" bryr sig ett dugg om er feminister och era åsikter
Citera
2013-12-27, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Zlatans far kan knappast ha vart en praktiserande muslim då han söp rätt hårt ett tag i livet.
Tror inte heller att Zlatan bryr sig nämnvärt om Islam.

1. Att hans far var i villo hade säkert nog med problem som subban till hans fru hade ställt till med, kanske otrohet.

2. Zlatan är inte direkt till utseende praktiserande men vad vet man om insidan? 9/11 terroristerna såg inte heller ut som praktiserande då de även drack alkohol..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in