2013-12-26, 22:40
Medlem
doughies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blandband1
Jag är på väg att köpa ett par nya skor som jag ska ha på jobbet, och jag tänkte se om det fanns några tillverkare som jag glömt bort. Jag har tänkt titta på Carmina, Church's, AE och C&J. Prisklassen <4500:-. Fler tips? Jag befinner mig i Stockholm.

Om du kan sträcka dig till 5200 kr så finns Enzo Bonafé på Skoaktiebolaget också. Mest hantverk för pengarna av de aktörerna.

Av de du radade upp skulle jag skippa AE på grund av det höga priset i Sverige. Förutom det - välj de som du gillar bäst.
Citera
2013-12-26, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finnjaevel
Det här måste vara flashbacks sämsta tråd om man lever på studiebidrag. En del skor här är ju rena konstverk.

Jag har tänkt köpa mig ett par ökenkängor och har kollat mycket på dessa (http://meermin.es/ficha_articulo.php?id=2792) från Meermin. Är kvalitén fortfarande lika bra som man hörde i början, för det lindriga priset? Om det är någon som har ett par skor från Meermin i Hirolästen undrar jag hur den är? Jag har ett par comfort craftsman från RMW som sitter som gjutna på mina fötter och av det som står verkar det vara liknande läst i skorna?

Hej!
Jag köpte ett par kängor från Meermin med Hiro lästen nyligen. Jag skickade e-post till deras kontaktadress med mått på mina fötter och blev rekomenderad min vanliga storlek så jag gick på det.
Såhär i efterhand och efter någon månads användande så är jag av upplevelsen att lästen är rymlig och bred i sitt utförande. Som referens har jag läst 341 och 236 i E från C&J.
Det hade eventuellt varit möjligt att gå ner en halv storlek från min "vanliga" storlek och sedan "töjt" ut skorna för perfekt passform. Oklart om detta var till någon hjälp men lycka till med skoköpet.
Citera
2013-12-27, 10:39
Medlem
Mr.Kekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blandband1
Jag är på väg att köpa ett par nya skor som jag ska ha på jobbet, och jag tänkte se om det fanns några tillverkare som jag glömt bort. Jag har tänkt titta på Carmina, Church's, AE och C&J. Prisklassen <4500:-. Fler tips? Jag befinner mig i Stockholm.

Jag skulle slänga ett getöga på Alfred Sargent Exclusive. www.afinepairofshoes.co.uk har grymt bra priser och då får du även skoblock, allt för under £400. Annars har du min egna favorit www.herringshoes.co.uk.

Angående storlekar så har jag 8,5 i alla mina skor från Church's, Herring, Alfred Sargent, Loake och C&J.
Citera
2013-12-27, 21:42
Medlem
Kopparstadens avatar
Gjorde väl årets sista skoköp precis. Ett par begagnade EG Chelsea dark oak på 202 som jag fiskade upp väldigt billigt på ebay. Tänkte att skulle vara roligt med ett "renoveringsobjekt"
Citera
2013-12-27, 22:23
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparstaden
Gjorde väl årets sista skoköp precis. Ett par begagnade EG Chelsea dark oak på 202 som jag fiskade upp väldigt billigt på ebay. Tänkte att skulle vara roligt med ett "renoveringsobjekt"

Skoj! Hur billigt och hur "illa däran" var dem? Får vi se före och efter bilder sen då.
Citera
2013-12-27, 22:35
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlisterG
Skoj! Hur billigt och hur "illa däran" var dem? Får vi se före och efter bilder sen då.

130 pund med frakt. De såg ut som de inte blivit putsade på ett tag och innan dess med tjocka lager som flagnat. Självklart lägger jag upp en bildserie
Citera
2013-12-27, 22:44
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
130 pund med frakt. De såg ut som de inte blivit putsade på ett tag och innan dess med tjocka lager som flagnat. Självklart lägger jag upp en bildserie

Tummen upp!
Citera
2013-12-28, 00:04
Medlem
bleus avatar
Citat:

Kul! Riktigt snygg modell
Citera
2013-12-28, 10:11
Medlem
hoodogs avatar
Citat:

Kul! Då blir det du och jag som har skor på den klassiska 202:an i den här tråden... Det verkar ju annars som att folk inte tycker den är tillräckligt utmanande. Må så vara. Men det finns ju också en anledning till att den stått emot tidens tand så oerhört väl... Vilken vidd hade de? Jag ser också med spänning fram emot före- och efterbilder!

Hur slutade det förresten med dina Galways och GGs?
Citera
2013-12-28, 11:48
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Kul! Då blir det du och jag som har skor på den klassiska 202:an i den här tråden... Det verkar ju annars som att folk inte tycker den är tillräckligt utmanande. Må så vara. Men det finns ju också en anledning till att den stått emot tidens tand så oerhört väl... Vilken vidd hade de? Jag ser också med spänning fram emot före- och efterbilder!

Hur slutade det förresten med dina Galways och GGs?

202:an ligger väl lite i skuggan av 82:an precis som du säger men jag gillar den. Tycker iof att det är lite konstigt att inte fler här har den när CJ Connaught på 236 är stapelvara bland de som postar här. De är på E-vidd, har det i alla skor.

Jag mejlade butiken och Spoo på SF och bad dem att inte skicka skorna förrän jag hör av mig i januari. Ska iväg med jobbet 1-17/1 så jag skulle aldrig hinna få skorna innan jag åker med alla röda dagar. Vill ju inte att de ska gå på retur...
Citera
2013-12-28, 15:48
Medlem
Mongoluddsills avatar
Ingen som känner till om någon svensk återförsäljare kommer ta in Vass?
Citera
2013-12-28, 17:21
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoluddsill
Ingen som känner till om någon svensk återförsäljare kommer ta in Vass?

Görs redan. Alexander Marchesan har lite grann.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in