2013-12-27, 19:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otherland162
-Inkontinens-skyddet har vi dravlat om redan, vill du ta det igen?
Jag säger en sista gång: Det är ett draglakan och har tillhandahållits från Landstinget.
Det har EJ köpts i butik och tillhörde ingen annan än den som skulle använda det, vilket var ett av FS barn.
-Vittnesmål gällande vit låda/kalsongman ska du inte uttala dig om eftersom du missat något där.
-Så det var enbart kärringknut? Och de flesta skulle nog valt annan förslutning, men FS var tydligen intresserad av just knopar och knutar (?).

Tveksamt finns det, det är folks vittnesutsagor och personliga erfarenheter jag samlat ihop.

Ordnat liv kan jag knappast kalla det när en vuxen man/förälder lever på det vis F gjorde. Utan jobb, utan inkomst, knark och allt möjligt.. Det inte vad jag kallar ett "ordnat liv" att hänga kvar hos en tjej som vill att man flyttar?
Bostadslös
Arbetslös
Straffad
Knarkare
Inkontinensskyddet som hittades i Marinas säng var inte identiskt med det FS hade, däremot var FS och GB:s inkontintensskydd lika eftersom de hade delat på dem.
Enligt telefonundersökningar ringde inte LJ den natten som han påstod att han gjorde.
En kärringknut, och det räcker för att säga att det inte tyder på maritim anknytning.
Han var inte bostadslös.
Citera
2013-12-27, 20:01
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
-Inkontinens-skyddet har vi dravlat om redan, vill du ta det igen?
Jag säger en sista gång: Det är ett draglakan och har tillhandahållits från Landstinget.
Det har EJ köpts i butik och tillhörde ingen annan än den som skulle använda det, vilket var ett av FS barn.
-Vittnesmål gällande vit låda/kalsongman ska du inte uttala dig om eftersom du missat något där.
-Så det var enbart kärringknut? Och de flesta skulle nog valt annan förslutning, men FS var tydligen intresserad av just knopar och knutar (?).

Tveksamt finns det, det är folks vittnesutsagor och personliga erfarenheter jag samlat ihop.

Ordnat liv kan jag knappast kalla det när en vuxen man/förälder lever på det vis F gjorde. Utan jobb, utan inkomst, knark och allt möjligt.. Det inte vad jag kallar ett "ordnat liv" att hänga kvar hos en tjej som vill att man flyttar?
Bostadslös
Arbetslös
Straffad
Knarkare

Knutarna på repet granskades. De utgjordes av två överhands-knutar, en råbandsknop, en käringknop och ytterligare två knutar med okänt namn. Dessa var mer komplicerade än de övriga och syntes vara kombinationer av överhandsknopar och halvslag. De hade vardera sex delar av repet utgående från dem. Knutarnas utseende framgår av bild 2-7.

http://www.bild.me/bild.php?file=368849123.jpg
Citera
2013-12-27, 20:09
Medlem
Sailfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, då fanns risken för att FS ringde till bla bla och frågade efter Marina. Om hon inte var där hade larmet gått.

Nejdå
Det var din felaktiga tolkning att bla bla var en person.
Bla bla behöver inte innebära en person utan kan vara en plats istället.
"Jag sticker till London/Holland, fick tag på en restresa"
Tex
Citera
2013-12-27, 20:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sailfish
Nejdå
Det var din felaktiga tolkning att bla bla var en person.
Bla bla behöver inte innebära en person utan kan vara en plats istället.
"Jag sticker till London/Holland, fick tag på en restresa"
Tex
Knappast, då fanns risken att FS hade ringt direkt. Dessutom var mormors födelsedag på lördag. Att hon blir kvar till i morgon hade knappast väckt någon undran.
Citera
2013-12-27, 20:13
Medlem
Citat:
Inkontinensskyddet som hittades i Marinas säng var inte identiskt med det FS hade, däremot var FS och GB:s inkontintensskydd lika eftersom de hade delat på dem.
Enligt telefonundersökningar ringde inte LJ den natten som han påstod att han gjorde.
En kärringknut, och det räcker för att säga att det inte tyder på maritim anknytning.
Han var inte bostadslös.
1, jag anser att du har fel om skyddet
2, jag anser att du (medvetet?) bortser från något gällande kalsongmannen.
3, jag anser att valet av rep pekar på F
4, jag utläser att han bodde på nåder i Ms källare, med andra ord var han bostadslös när hon ledsnat på honom

Och jag har alltid rätt så ge dig nu
Citera
2013-12-27, 20:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
1, jag anser att du har fel om skyddet
2, jag anser att du (medvetet?) bortser från något gällande kalsongmannen.
3, jag anser att valet av rep pekar på F
4, jag utläser att han bodde på nåder i Ms källare, med andra ord var han bostadslös när hon ledsnat på honom

Och jag har alltid rätt så ge dig nu
1. Sid 240:
Skyddet i Marinas säng: G111
FS skydd: G119
GB:s skydd: G129/G130

G129/G130 är i det närmaste identiska med G119.
De skiljer sig från G111.

2. Fnurra-pa-traden har rett ut det där med LJ:s telefon. Läs hens inlägg.
3. Repet nu, nyss var det knutar. Kan GM ha hittat repet i Marinas bostad?
4. Han hade bott där länge.
Citera
2013-12-27, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Men vad är det som gör att somliga tjejer skaffar barn med den här typen av män?
Det begriper jag inte. Varför gör man det?
Är vissa så himla lättmanipulerade så att de inte kan inse vad är det för slags människor
de gett sig i lag med? Känslokylan och egoismen kan ju inte döljas hur länge som helst.
Det märks av och då borde man nog försöka tänka efter lite innan man låter ett
förhållande gå in i fasen där avkommor tillverkas.
Dåligt självförtroende
Det kan ha funnits där från början synligt eller under ytan,
Eller så har killen mindfuckat dem så de blivit så.

Gissar bara
Citera
2013-12-27, 20:20
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Det finns fler med terränggående fordon, fordon som inte undersökts och inte funnits ha spår av terränggång efter försvinnandet.
Vad har det med saken att göra; jag känner flera som har den typen av fordon. - Fordon kan tvättas och underreden spolas. - MJ:s bil såg ovanligt ren och fin ut, tyckte hennes föräldrar.

SMHI; Måseskär:
Måndag 100726
Ingen nederbörd.
Tisdag 100727
Ingen nederbörd
Onsdag 100728
Kl. 08.00: Ingen nederbörd att tala om.
Mellan kl. 20.00-08.00 (tors morgon): ej mätbar nederbörd.
Citat:
En alternativ GM visste knappast vilken laptop som var Marinas.
Desto större skäl då att ta alla laptops han kunde hitta.
Citat:
Vågade FS inneha Marinas mobil i två dagar? Den måste ha varit hetare än en potatis.
Det beror på vad man lägger i begreppet "inneha". FS kan ha lastat in sin cykel i Hyundaien före bankomatbesöket, kört till Brobacka-trakten där han visste att det fanns ett lämpligt fordon, kört in Hyundaien i någon gammal lada, för att sedan uträtta sina ärenden med detta tredje fordon, innan han så småningom parkerade i Stora Höga och cyklade tillbaka till Ö R. - För detta scenario talar Hyundaiens extra körsträcka och äv. mastningen i Brobacka. - Men det finns också omständigheter som talar mot. - Har lite svårt att tro att Hyundaien parkerades i Stora Höga i samband med bankomatbesöket - och lika svårt att tro att den kördes tillbaka till Ö R. - Vad återstår? - Jo, ett tredje fordon hämtat före 10:55.
Citat:
Och aldrig att han skulle vågat ha smygmobilen med sig på vallningen, den hade varit hetare än två potatisar.
Om inte på vallningen, så i samband med hämtning av grejer. Alternativet finns också att han tagit undan den och lagt på en plats där ingen skulle hitta den, förutom han själv - vid behov.
Citera
2013-12-27, 20:23
Medlem
Citat:
1. Sid 240:
Skyddet i Marinas säng: G111
FS skydd: G119
GB:s skydd: G129/G130

G129/G130 är i det närmaste identiska med G119.
De skiljer sig från G111.

2. Fnurra-pa-traden har rett ut det där med LJ:s telefon. Läs hens inlägg.
3. Repet nu, nyss var det knutar. Kan GM ha hittat repet i Marinas bostad?
4. Han hade bott där länge.

1, I och med att landstinget har många olika fabrikat och modeller kan det mycket väl vara så att man som hjälpmedel får ett eller fler som är olika.
Man kan även få begagnade (men rena) från sjukan.
Så det där fäster jag ingen vikt vid och jag minns dina argument från sist.
Enligt mig var det hans.

2, Samma sak där. Ni har missat något och nej, jag tänker inte berätta vad jag hittat.

3, Rep med knutar på. Vad skulle han ha knutit med annars tänkte du?
Löjligt av dig. Alla vet ju hur paketet såg ut.

4, Ja, han hade bott där länge. So? Nu var han på väg ut.
Citera
2013-12-27, 20:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Vad har det med saken att göra; jag känner flera som har den typen av fordon. - Fordon kan tvättas och underreden spolas. - MJ:s bil såg ovanligt ren och fin ut, tyckte hennes föräldrar.

SMHI; Måseskär:
Måndag 100726
Ingen nederbörd.
Tisdag 100727
Ingen nederbörd
Onsdag 100728
Kl. 08.00: Ingen nederbörd att tala om.
Mellan kl. 20.00-08.00 (tors morgon): ej mätbar nederbörd.Desto större skäl då att ta alla laptops han kunde hitta.Det beror på vad man lägger i begreppet "inneha". FS kan ha lastat in sin cykel i Hyundaien före bankomatbesöket, kört till Brobacka-trakten där han visste att det fanns ett lämpligt fordon, kört in Hyundaien i någon gammal lada, för att sedan uträtta sina ärenden med detta tredje fordon, innan han så småningom parkerade i Stora Höga och cyklade tillbaka till Ö R. - För detta scenario talar Hyundaiens extra körsträcka och äv. mastningen i Brobacka. - Men det finns också omständigheter som talar mot. - Har lite svårt att tro att Hyundaien parkerades i Stora Höga i samband med bankomatbesöket - och lika svårt att tro att den kördes tillbaka till Ö R. - Vad återstår? - Jo, ett tredje fordon hämtat före 10:55.Om inte på vallningen, så i samband med hämtning av grejer. Alternativet finns också att han tagit undan den och lagt på en plats där ingen skulle hitta den, förutom han själv - vid behov.
Föräldrarna såg en bild i tidningen, väktaren som hittade bilen kallade den brukssmutsig.
FS hade skrikit i högan sky om hans laptop hade varit borta, så det hade inte GM vågat.
Inte tredje bil, nu igen, snälla.
Så i sällskap med fyra poliser, en advokat och en fotograf skulle han leta rätt på mobilen i ett gömställe och lägga den i en skrivbordslåda. Knappast.
Citera
2013-12-27, 20:37
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
1, I och med att landstinget har många olika fabrikat och modeller kan det mycket väl vara så att man som hjälpmedel får ett eller fler som är olika.
Man kan även få begagnade (men rena) från sjukan.
Så det där fäster jag ingen vikt vid och jag minns dina argument från sist.
Enligt mig var det hans.

2, Samma sak där. Ni har missat något och nej, jag tänker inte berätta vad jag hittat.

3, Rep med knutar på. Vad skulle han ha knutit med annars tänkte du?
Löjligt av dig. Alla vet ju hur paketet såg ut.

4, Ja, han hade bott där länge. So? Nu var han på väg ut.
1. Inkontinensskyddet i Marinas säng skilde sig från FS, det var det jag påstod.
3. Du pratade om maritima knutar. Nu har du bytt till rep.
4. Han var inte bostadslös. Vem sa att han skulle ut nu på en gång?
Citera
2013-12-27, 20:40
Medlem
Sailfishs avatar
Citat:
Knappast, då fanns risken att FS hade ringt direkt. Dessutom var mormors födelsedag på lördag. Att hon blir kvar till i morgon hade knappast väckt någon undran.

Hur tänker du nu?
Om inte ens FS ringer när han kommer hem efter kyrkogårdsnatten när han får ett SMS som säger:
"Jag blir kvar tills i morgon" när han blivit ombedd att hålla sig borta och han sovit på granitstenen helt förgäves, ifall han inte ens då ringer, kommer han aldrig att göra det för nått annat heller.

OM det fanns en risk att FS hade ringt direkt så var det pga:
1) Dels att ens skicka nått SMS överhuvudtaget
2) Skicka ett SMS som inte går ihop

Den "extremt hypotetiska GM" behöver inte ens skicka ett SMS till FS, det finns inte ens någon anledning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in