2013-12-27, 12:35
Medlem
Konservatics avatar
Detta sk indiciemål har sågats riktigt mycket, men det verkar som att verkligen har slått in skallen på kritikerna många gånger nu... Hur går det för FS på häktet ? Snart är det ju dags för ny runda....

Av anledning med det nya förhöret som hölls med FS låter han mycket starkare psykiskt och försöker ställa förhörsledarn emot väggen, inte alls på samma sätt som 2010. Han börjar bli slipad i denna bransch nu, FS.

Givande att läsa hans fd flickvän Emlies utsago, den är talande om hur känslokall fs är, våldtog henne, dödade hennes katter och dessutom kunde lyfta en snubbe på 140kg.
Senast redigerad av Konservatic 2013-12-27 kl. 13:16.
Citera
2013-12-27, 13:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finlisa
Bara för att fs inte är dömd för nåt innebär det inte att han är oskyldig till dessa fruktansvärt sjuka brott. Med hänsyn till att dessa uppgifter kommer från flera personer som är helt oberoende av varandra samt när man ser en helhetsbild av fs så tvekar jag inte en sekund på att han är skyldig till detta.

Titta på helheten, se hur brotten stegrats i råhet så kommer även du att bli övertygad om att fs är skyldig till dessa fruktansvärt sjuka brott.
Inget av de påstådda brotten har polisanmälts, och uppgifterna kommer i huvudsak från ex. Det finns anledning att betvivla dem.
Citera
2013-12-27, 13:25
Medlem
Finlisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Inget av de påstådda brotten har polisanmälts, och uppgifterna kommer i huvudsak från ex. Det finns anledning att betvivla dem.

Det är klart du tycker det, fs är ju din polare. Dock finner jag ingen som helst anledning att tvivla, ingen rök utan eld, stämmer bra det Som sagt, bara för brott inte är polisanmälda så innebär det inte att dom inte skett. fs har säkert begått brott han inte åkt fast för eller blivit anmäld för, det förstår nog du också, eller?
Citera
2013-12-27, 13:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det är klart du tycker det, fs är ju din polare. Dock finner jag ingen som helst anledning att tvivla, ingen rök utan eld, stämmer bra det Som sagt, bara för brott inte är polisanmälda så innebär det inte att dom inte skett. fs har säkert begått brott han inte åkt fast för eller blivit anmäld för, det förstår nog du också, eller?
Belägg för att FS är min polare?

Alla har begått brott som de inte har åkt fast för. Har du kört för fort någon gång, eller gått mot röd gubbe utan att bli tagen av polisen?

Du anklagar en man för mord på grunden "ingen rök utan eld". Jag tycker det låter förhastat.
Citera
2013-12-27, 13:46
Medlem
Finlisas avatar
Citat:
Belägg för att FS är min polare?

Alla har begått brott som de inte har åkt fast för. Har du kört för fort någon gång, eller gått mot röd gubbe utan att bli tagen av polisen?

Du anklagar en man för mord på grunden "ingen rök utan eld". Jag tycker det låter förhastat.

Nu går det inte att jämföra med att gå för röd gubbe eller köra för fort. Detta handlar om misshandel av djur, kvinnor och barn, djurplågeri och mord på både djur och nu Marina. Du tar för lätt på det här och inser inte allvaret, beklagligt. Behöver inte belägga att du och fs är polare, det är uppenbart för de flesta i tråden
Citera
2013-12-27, 14:49
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Nu går det inte att jämföra med att gå för röd gubbe eller köra för fort. Detta handlar om misshandel av djur, kvinnor och barn, djurplågeri och mord på både djur och nu Marina. Du tar för lätt på det här och inser inte allvaret, beklagligt. Behöver inte belägga att du och fs är polare, det är uppenbart för de flesta i tråden

Desto sämre för Herr Svensson då kan jag tycka.

Det blir inga problem för Svenkvist att ro hem detta.
Skulle inte Fredrik gå loss i häktningsförhandlingen, som aldrig blev av. Advokaten meddelade att det gick bra utan förhandling att fortsätta ha Fredrik häktad.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-27 kl. 15:02.
Citera
2013-12-27, 15:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag jämförde inte olika brott, jag bara konstaterade att alla har begått brott som de inte har åkt dit för. Jag konstaterar också att du har lätt för att dra förhastade slutsatser, både om vänskap och brott. Är det orsaken till att du misstänker FS för mord? Att ett par ex anklagar honom för brott som han inte ens har polisanmälts för?
Citera
2013-12-27, 15:17
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Jag tror att advokat Hansson kommer att ro iland med det här.

Tillägg: Mordet på Olof Palme är fortfarande olöst. Det har inte gått att binda en GM till brottet, och alternativa GM var för många.
1. Nej, knappast. Då behövs det nog ett smärre mirakel i så fall.

2. Polisiärt är mordet på OP uppklarat ända sedan 1988. Lika polisiärt uppklarat
som mordet på Marina. Statsministerns baneman är den person som utpekades med
hundraprocentig övertygelse av huvudvittnet själv, alltså Lisbet Palme, och med nästan
samma stora säkerhet av två andra vittnen på olika avstånd från mordplatsen.
Officiellt heter det förstås att det är olöst och så kommer det att göra i all evighet.
Men Pettersson var boven i dramat. Utan ringaste tvekan.
Fast det ska vi förstås undvika att diskutera närmare här för det är helt fel tråd.
Citat:
Ingemar Krusell, före detta biträdande spaningschef i Palmeutredningen, är säker på sin sak:
Christer Pettersson mördade Olof Palme.
- Frågan är bara med vilket vapen, säger Krusell till Expressen.se.
http://www.expressen.se/nyheter/forre-spaningschefen-jag-ar-saker-pa-att-det-var-christer-pettersson/

Citat:
Bara för att dessa brott aldrig blivit anmälda så innebär det inte för den sakens skull att
de aldrig inträffat.

"Det finns anledning att betvivla dem".
Men det finns inte i din värld anledning att betvivla vad herr Svensson påstår, antar jag?

Ja, vi har förstås möjlighet att välja vilka eller vilken vi ska sätta tilltro till.
Jag väljer att tro på dessa gamla flickvänner som uttalar sig oberoende av varandra.
Citera
2013-12-27, 15:21
Avslutad
Citat:
Jag jämförde inte olika brott, jag bara konstaterade att alla har begått brott som de inte har åkt dit för. Jag konstaterar också att du har lätt för att dra förhastade slutsatser, både om vänskap och brott. Är det orsaken till att du misstänker FS för mord? Att ett par ex anklagar honom för brott som han inte ens har polisanmälts för?
Det räcker ju med att titta på hans återskapade mobilkontaktlista för att se vilken känslokall person FS är. Han ringer inte ens till sin dotter och grattar henne på hennes födelsedag, trots att dotters mamma påminner honom om födelsedag och rakt ut ber honom ringa sin dotter. FS straffar sin dotter med iskall tystnad för att dottern berättat om att FS misshandlat henne. För det brottet ska hon frysas ut och nonchaleras. Ett barn. Det är den här "mysfarbrorn" som du påstår att andra drar förhastade slutsatser om. Du kanske inte håller med om att hans handlande är anmärkningsvärt?

Den återskapade mobilkontaktlistan visar också att barnens mamma i allt har varit sanningsenlig när hon återgivit hur han beter sig mot barnen. Det finns alltså ingen anledning att misstro henne när hon berättar om hur FS betett sig mot henne själv heller. Hon verkar helt enkelt inte ljuga, oavsett om hon polisanmält övergrepp eller ej.
Citera
2013-12-27, 15:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det räcker ju med att titta på hans återskapade mobilkontaktlista för att se vilken känslokall person FS är. Han ringer inte ens till sin dotter och grattar henne på hennes födelsedag, trots att dotters mamma påminner honom om födelsedag och rakt ut ber honom ringa sin dotter. FS straffar sin dotter med iskall tystnad för att dottern berättat om att FS misshandlat henne. För det brottet ska hon frysas ut och nonchaleras. Ett barn. Det är den här "mysfarbrorn" som du påstår att andra drar förhastade slutsatser om. Du kanske inte håller med om att hans handlande är anmärkningsvärt?

Den återskapade mobilkontaktlistan visar också att barnens mamma i allt har varit sanningsenlig när hon återgivit hur han beter sig mot barnen. Det finns alltså ingen anledning att misstro henne när hon berättar om hur FS betett sig mot henne själv heller. Hon verkar helt enkelt inte ljuga, oavsett om hon polisanmält övergrepp eller ej.
Den enda återskapade mobilkontaktlistan jag känner till är Marinas, i smygmobilen. Vilken lista menar du?

Rättelse: Den mobilkontaktlistan är inte ens återskapad. Vilken lista menar du?
Senast redigerad av Quarrel 2013-12-27 kl. 15:34.
Citera
2013-12-27, 15:41
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Den enda återskapade mobilkontaktlistan jag känner till är Marinas, i smygmobilen. Vilken lista menar du?

Rättelse: Den mobilkontaktlistan är inte ens återskapad. Vilken lista menar du?
Varför märker du ord jämnt?
Du fattar mycket väl att han talar om listan med återskapade sms.
Citera
2013-12-27, 15:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Varför märker du ord jämnt?
Du fattar mycket väl att han talar om listan med återskapade sms.
Nej, den kan hen inte ha menat, för den visar inte att han inte ringde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in