2013-12-27, 12:42
Medlem
Fint! Besluts ångest 2h innan man ska åka! Familjeväska eller dom 500kr hos bonden istället. Exempel en Rio och en Paris? Hjälp!
Citera
2013-12-27, 12:51
Medlem
Familjeväskan!
Citera
2013-12-27, 12:55
Medlem
Koncentrerats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knarkarbamse
Fint! Besluts ångest 2h innan man ska åka! Familjeväska eller dom 500kr hos bonden istället. Exempel en Rio och en Paris? Hjälp!

Finns film på båda tårtorna på hemsidan just nu, så ta en titt igen, och sedan kolla igenom tårtorna i väskan. Sedan är det upp till dig Personligen tyckte jag verkligen om Rio och Paris, New York var jag inte lika glad över, så skippar nog den.
Citera
2013-12-27, 13:19
Medlem
Är flower power något att ha från extremefireworks?
Citera
2013-12-27, 13:19
Medlem
Mer i väskan men dom känns väldigt klena. Jo har set filmerna.
Citera
2013-12-27, 13:25
Medlem
tigerrakets avatar
Hade valt väskan. Menduzan är en fantastisk finalpjäs

Sedan har du ju en Kick Off i paketet också. Heter något annat, men är samma tårta.
Citera
2013-12-27, 13:37
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Sedan har du ju en Kick Off i paketet också. Heter något annat, men är samma tårta.

Vilken i sig kostar nästan 400:- hos bonden. Fast layouten är bytad så det kanske inte är exakt samma, men förmodligen
Citera
2013-12-27, 13:39
Medlem
tigerrakets avatar
Så ska du handla för "bara" 500 kr så skulle i alla fall jag valt Bauhaus.

Åk in och kolla Hanssons på Hornbach och sedan Hammargrens på City Gross också.

Bauhaus och City Gross ligger ju bara stenkast ifrånvarandra
Citera
2013-12-27, 13:50
Medlem
VemSaDets avatar
Jula i Partille har halva priset på all fyrverkeri enligt instagram. Där en kille som jobbar i Jula skrivit.
Citera
2013-12-27, 13:51
Medlem
Va och handlade mitt idag : Från Hammargrens blev det 3 paket tjutraketer och två paket Allstars för dem hade kvar dem på ÖoB för 39 kr paketet och så blev det en Tivoli som dem hade sänkt till 105 kr Från Festival blev det GTX 800 50mm bomben och två paket airbombs och den där 30 kronors raketen TRX 60 som dem har varje år och två paket crackling balls. Från Hanssons köppte jag 4 paket king of thunder och så fick man ju den där 100 skottarn på köpet... Bild kommer senare
Citera
2013-12-27, 13:53
Medlem
VemSaDets avatar
http://www.jula.se/jula-slutar-med-fyrverkerier/
Citera
2013-12-27, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -=Mr_B=-
Raketerna som blir olagliga kommer ersättas av raketer med mindre, mer energirika varianter. Istället för BP motorer blir det Vissel, istället för ren BP burst blir det KP+vissel som booster, och för att stjärnorna ska överleva den våldsamma starten blir det hårdare stjärnor, antingen rullade, eller skurna med ett hårdare bindemedel än dextrin... Och en het jävla prime för att de ska ta fyr, och hålla den vid liv den första tusendels sekunden efter burst...

Slutresultatet, lite mindre, och dyrare raketer, som gör större skada när de drar iväg mot publik än vad de stora gjort. Den mindre diametern gör ju att de möter mindre motstånd när de borrar sig in i ett par byxor, osv. Korkad jävla regeländring. Lagen skulle istället inrikta sig på impuls-styrka från motorn, och inte hur länge den brinner. (Mer krut, för samma resa = lägre impuls, och mycket sämre penetrerings-förmåga.)
Vidare är det vanvett med alla dessa "spetsiga" raketer. Ge dem en platt nos, eller en boll. aerodynamiken blir inte lidande, men skaderisken är mycket mindre. Det vore vettigt att reglera.

Men som vanligt har förståsigpåare på regeringsnivå sagt sitt, och deras kunskapsnivå är ungefär den samma som vilket spädbarn som helst ligger inne med, och de drar fram påståenden ur tomma luften, som vilken trollkarl som helst. Nä, gör mig till envåldshärskare, och president på livstid. Jag är jävligt liberal, mina underståtar får göra nästan vad de vill, så länge det inte går ut över andra. I det här fallet gäller "andra" mig, och den jag just då anser kan vara relevant. Är jag inte på platsen är det med andra ord ganska fritt fram för anarki.

I realiteten spelar det inte så stor roll. Raketer kommer fortsätta vara raketer, och de som gör själva, kommer fortsätta göra saker som är många gånger för stora enligt regelverket. Jag har precis fått hem verktyg till motorerna på girandoler, i 1.5" utförande. Bara drivsteget på en ensam motor kan ligga runt 250g... Mina 3lb BP raketer lyfter utan vidare halvkilot shell. Undrar vad förståsigpåarnas reaktion på närmare ett kilo kombinerat krut & flash som drar iväg mot himlen, och smäller som en riktig salut ska, blir... Jag antar att det är tvångsvård, om inte avrättning.

B!

Att dessa raketer kommer att förbjudas är inte 100% säkert än. Men regeringen vill. ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in