2013-12-27, 08:47
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Jag har dragit upp flera exempel på nazisternas offer. Sök och du skall finna. Det är f.ö. ingen hemlighet att extremvänstern gjort sig skyldiga till allvarliga våldsdåd men de svenska vänsteranhängarna har inte mördat i samma utsträckning som nazistpacket.

Flera "nazionella" tycks ha stora problem att hålla sig på rätt sida lagen. Det handlar inte enbart om misshandel, mord eller HMF (som är en idiotisk lag. Hatbrottslagen bör isåfall även gälla när vita eller infödda svenskar är offer), det handlar även om bankrån, bedrägerier, narkotikabrott, grova vapenbrott mm. Är det såna ni vill ska styra ett framtida Sverige? Jag kan iaf inte få något förtroende för sånt slödder oavsett om de är höger eller vänsterextrema.

Jag ser helst att vi slipper både korrupta politiker i våra nuvarande partier OCH kriminellt belastade, våldsälskande nazzeidioter i regeringsposition.

Det var jag som i ett tidigare inlägg redovisade mord/dråp begångna av "högerextremister" eftersom ämnet diskuteras i en annan tråd här på FB, som sagt tragiska fall men ytterst få politiska motiv. Undrar t.ex varför media fortfarande försöker göra Peter Mangs till "högerextremist"? Ja, inte kan det bero på hans tidigare medlemsskap i Vänsterpartiet i alla fall utan istället handlar det om ett medvetet försök att koppla den typen av gärningar till just "högerextremism". Det är den bild som media vill ge, det är den du ger uttryck för och jag tror att du innerst inne förstått att det ligger till på det viset. Det är bekvämt med en dikotom verklighetsuppfattning där "ondskan" kan hållas på behörigt avstånd så att den egna positionen alltid blir "god". En person som Jacques Henri Wallner kan dömas för dråp(istället för knivmord med politiska motiv) men ändå få bli redaktör på DN, allt till följd av sin "röda" bakgrund och goda kontakter som definitionsmässigt gör honom till "god". Visst är hyckleri en underbar försvarsmekanism?

http://www.exponerat.info/dagens-nyheters-redaktor-jacques-henri-wallner-domd-for-drap/
Senast redigerad av Aegishjalmr 2013-12-27 kl. 09:09. Anledning: Ord
Citera
2013-12-27, 09:11
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Det var jag som i ett tidigare inlägg redovisade mord/dråp begångna av "högerextremister" eftersom ämnet diskuteras i en annan tråd här på FB, som sagt tragiska fall men ytterst få politiska motiv. Undrar t.ex varför media fortfarande försöker göra Peter Mangs till "högerextremist"? Ja, inte kan det bero på hans tidigare medlemsskap i Vänsterpartiet i alla fall utan istället handlar det om ett medvetet försök att koppla den typen av gärningar till just "högerextremism". Det är den bild som media vill ge, det är den du ger uttryck för och jag tror att du innerst inne förstått att det ligger till på det viset. Det är bekvämt med en dikotom verklighetsuppfattning där "ondskan" kan hållas på behörigt avstånd så att den egna positionen alltid blir "god". En person som Jacques Henri Wallner kan dömas för dråp(istället för knivmord med politiska motiv) men ändå få bli redaktör på DN, allt till följd av sin "röda" bakgrund och goda kontakter som definitionsmässigt gör honom till "god". Visst är hyckleri en underbar försvarsmekanism?

http://www.exponerat.info/dagens-nyheters-redaktor-jacques-henri-wallner-domd-for-drap/

Som sagt. Jag uppskattar inte vänsterextremister som mördar människor heller. Läs vad jag skrivit tidigare så får du se vad jag anser om vänsterns avarter.
Citera
2013-12-27, 09:41
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Som sagt. Jag uppskattar inte vänsterextremister som mördar människor heller. Läs vad jag skrivit tidigare så får du se vad jag anser om vänsterns avarter.

Din objektivitet kan bara du själv avgöra. Dessbättre verkar i alla fall SÄPO ha gjort en någorlunda objektiv granskning och pekat ut de autonoma grupperna som det största våldshotet. Detta tillsammans med medias samarbete med dessa grupper skapar en farlig situation.

http://www.sakerhetspolisen.se/publicerat/nyhetsarkiv/nyheter/sakerhetspolisenspresseminariumomvaldsbejakandeext remism16december.5.1dd13e2b142e3ee8d2680000.html
Citera
2013-12-27, 09:43
Medlem
Citat:
Din objektivitet kan bara du själv avgöra. Dessbättre verkar i alla fall SÄPO ha gjort en någorlunda objektiv granskning och pekat ut de autonoma grupperna som det största våldshotet. Detta tillsammans med medias samarbete med dessa grupper skapar en farlig situation.

http://www.sakerhetspolisen.se/publicerat/nyhetsarkiv/nyheter/sakerhetspolisenspresseminariumomvaldsbejakandeext remism16december.5.1dd13e2b142e3ee8d2680000.html

Ahaa! Så nu har Säpo rätt bara för att de är av samma åsikt som du? Vad är det med nassar som länkar till snuten eller expressen? Är det inte "jude-media" eller "ZOGs soldater"?
Citera
2013-12-27, 09:49
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauhi
Ahaa! Så nu har Säpo rätt bara för att de är av samma åsikt som du? Vad är det med nassar som länkar till snuten eller expressen? Är det inte "jude-media" eller "ZOGs soldater"?

Nej, visst måste väl vänstermedia bättre kunna göra en sån bedömning än Säkerhetspolisen, eller hur? Fakta och argument har ju vänstermänniskor aldrig kunnat skilja på, så jag är inte förvånad.
Citera
2013-12-27, 12:43
Medlem
Cineastens avatar
Citat:

Det kan ju vara så att vänsterextremisterna är betydligt fler än högerextremisterna och att de därför anses som ett större hot trots att de inte tycks ha för vana att bryta sig in i mobförråd och stjäla militära vapen, råna banker till kampen o.d? Sen vete fan huruvida SÄPO har stenkoll eller inte. de kan ju göra hur mycket analyser som helst men det behöver inte betyda att de har rätt. De kunde ju inte ens ha koll på Bergling, något som t.o.m Kling & Klang borde ha klarat med lätthet...
Citera
2013-12-27, 12:46
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauhi
Bra poäng.

Normalt sett brukar ju nazzarna beskriva Expressen som judemedia som delar med sig av en förljugen bild av verkligheten. De enda som har rätt är nazisterna själva och pga sin överlägsenhet har de tolkningsföreträde när det gäller ALLT. De är de enda som är objektiva, alla andra är judelakejer, kommunistsvin, lögnare o.s.v. Jag ger inte fem öre för nazzarnas syn på "objektivitet" och "oberoende vittnen"...
Citera
2013-12-27, 14:30
Medlem
Citat:
Precis. Jättepättefredliga och jag är Fantomen.

För det var ju över 20 år sen nazitrion begick rån och sköt ihjäl poliserna i Malexander. Och det var ju minst 50 år sen som Hampus Hellekant och hans jävla lågliv till kompisar avrättade Björn Söderberg och det var någon gång på 50-talet som John Hron blev söndersparkad och slängd i vattnet av ett gäng unga nassebulor.. Klas Lund dödade aldrig Ronny Landin heller. Han bara råkade titta snett på honom och Landin var så harhjärtad att han trillade av pinn på stubben. Det hände på 60-talet......eller kanske inte.

Nazister ÄR och har alltid varit våldsamma överlag. Sen kan du påstå vad du vill.

Är så trött på att det där fallet dras upp som "politiskt". Det var ett gäng idioter som råkade vara skinnbulor, som säkerligen var att betrakta som politiska idioter. John Hron var varken blatte eller röding utan blev bara allmänt mobbad och misshandlad till döds av dessa lågliv. Om Hron blivit mördad av ett gäng mobbande RF-are, hade du då gormat om att det var ett politiskt vänstermord?
Eller om han hade, som i så många andra fall, blivit mördad av ett blattegäng? Hade du då som sann filantrop och demokrat rutit till om det? Nej klart du inte hade.....

För övrigt har ju vänstern en dubbelmördare i sina led. http://www.exponerat.info/dubbelmordare-far-lamna-rattspsyk-efter-nio-ar/

Ett klart politiskt dåd, om man ser det i din o andra dum PK-isters synvinkel
Citera
2013-12-27, 14:35
Medlem
funf-krauters avatar
Citat:
Precis. Jättepättefredliga och jag är Fantomen.

För det var ju över 20 år sen nazitrion begick rån och sköt ihjäl poliserna i Malexander. Och det var ju minst 50 år sen som Hampus Hellekant och hans jävla lågliv till kompisar avrättade Björn Söderberg och det var någon gång på 50-talet som John Hron blev söndersparkad och slängd i vattnet av ett gäng unga nassebulor.. Klas Lund dödade aldrig Ronny Landin heller. Han bara råkade titta snett på honom och Landin var så harhjärtad att han trillade av pinn på stubben. Det hände på 60-talet......eller kanske inte.

Nazister ÄR och har alltid varit våldsamma överlag. Sen kan du påstå vad du vill.

Jacques Wallner är en vänsterextremist som högg i hjäl en snubbe för att han trodde att snubben var fascist.

Seså! Därmed ligger mord av oliktänkande i er ideologi.

Denna snubben mördade också, så då ligger det ännu mer mord i er ideologi:

http://www.exponerat.info/dubbelmordare-far-lamna-rattspsyk-efter-nio-ar/
Citera
2013-12-27, 16:42
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lingonkrans
Är så trött på att det där fallet dras upp som "politiskt". Det var ett gäng idioter som råkade vara skinnbulor, som säkerligen var att betrakta som politiska idioter. John Hron var varken blatte eller röding utan blev bara allmänt mobbad och misshandlad till döds av dessa lågliv. Om Hron blivit mördad av ett gäng mobbande RF-are, hade du då gormat om att det var ett politiskt vänstermord?
Eller om han hade, som i så många andra fall, blivit mördad av ett blattegäng? Hade du då som sann filantrop och demokrat rutit till om det? Nej klart du inte hade.....

För övrigt har ju vänstern en dubbelmördare i sina led. http://www.exponerat.info/dubbelmordare-far-lamna-rattspsyk-efter-nio-ar/

Ett klart politiskt dåd, om man ser det i din o andra dum PK-isters synvinkel
De hade ju betett sig som svin redan tidigare och hotade att spöa Johns kompis. John simmade tillbaka i syfte att rädda sin kompis och ska enligt uppgift ha tvingats säga att han älskade nazism. Klart som fan att det är ett politiskt dåd även om inte någon naziledare har ringt hem till de unga bulorna och sagt "tjena grabbar, kan inte ni ta och sparka ihjäl den där antinazisten John Hron nån kväll? Det vore gött att bli av med den jäveln." De gjorde det pga att de var ena jävla nazzar och lågliv och att John Hron visat ett mycket tydligt ställningstagande mot nazismen. Det är ett vedervärdigt brott. Ingen förtjänar ett sånt öde. Har du ens sett de vidriga bilderna som föreställer hans söndersparkade kropp?

Jag hade tyckt att det var lika vidrigt om några extrema rödtomtar eller invandrare hade sparkat ihjäl en snorunge ja. Vad tror du egentligen? Har du ens läst vad jag anser om kriminella våldsverkare?

Vänstern har en dubbelmördare i sina led. Nazisterna har flera mördare varav minst en dubbelmördare. Trevliga, fredliga killar. Riktiga svärmorsdrömmar. Eller inte.

Om du kollar runt lite i forumet så hittar du tämligen kritiska inlägg från mig gällande extremvänstern och kriminella invandrargäng. En del har anklagat mig för att vara rasist och SD-vänlig, andra för att vara nån sorts politiskt korrekt kulturfjolla och superfeminist, andra påstår att jag är rasist för att jag skrivit att jag försöker ha så lite som möjligt att göra med zigenare. Om du läser tillräckligt mycket så får du nog svårt att sätta någon politisk stämpel på mig. Det enda du kan vara säker på är att jag är helt och hållet emot nazism. I övrigt är jag varken långt till vänster eller höger och mina åsikter kan nog varken ses som röda eller blå.
Citera
2013-12-27, 16:49
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funf-krauter
Jacques Wallner är en vänsterextremist som högg i hjäl en snubbe för att han trodde att snubben var fascist.

Seså! Därmed ligger mord av oliktänkande i er ideologi.

Denna snubben mördade också, så då ligger det ännu mer mord i er ideologi:

http://www.exponerat.info/dubbelmordare-far-lamna-rattspsyk-efter-nio-ar/
Jo jag har läst om det där. Enligt artikeln var offret inte politiskt engagerad överhuvudtaget och oavsett vilket förtjänade han inte att bli knivhuggen bakifrån. Självklart borde gärningsmannen ha fått ett hårt straff istället för de ynkliga 18 månader han dömdes till. Han borde förstås inte ha ett sånt jobb på DN men det är knappast mitt fel eller min sak att avgöra vem som ska få anställning och vem som inte ska få det. Jag hade inte anställt en politisk extremist och mördare iaf.

Varför skriver du er ideologi? Jag är inte kommunist eller vänsterextremist. Jag röstar inte ens på sossarna.

Intressant att du tar upp ett 30 år gammalt mord men inte tycks bry dig ett dugg om alla de mord som utförts av nazister sen tidigt 80-tal.
Citera
2013-12-27, 16:54
Medlem
Citat:
Det kan ju vara så att vänsterextremisterna är betydligt fler än högerextremisterna och att de därför anses som ett större hot trots att de inte tycks ha för vana att bryta sig in i mobförråd och stjäla militära vapen, råna banker till kampen o.d? Sen vete fan huruvida SÄPO har stenkoll eller inte. de kan ju göra hur mycket analyser som helst men det behöver inte betyda att de har rätt. De kunde ju inte ens ha koll på Bergling, något som t.o.m Kling & Klang borde ha klarat med lätthet...

Att SÄPO ser vänstern som det större hotet är knappast konstigt, vi vill ju på riktigt störta det kapitalistiska systemet och dess stat. Högerns främsta mål är ju att bevara kapitalism och stärka staten.
Det SÄPO beskriver är ju just att vänstern är ett större hot på grund av "otillåten påverkan", inte på grund av att de begår fler faktiska våldsbrott. Det man kan läsa ur SÄPOs analyser är väl främst att vänstern är fler, mer systematiska och organiserade över hela landet vilket ger dem en helt annan potential. Högern är inte ett hot mot den stat och etablissemang som SÄPO försöker beskydda, deras våld riktar sig främst neråt mot invandrare, homosexuella och mot vänstern. Högern är alltså inget hot mot staten eller kapitalism utan främst mot de som vänder sig mot etablissemanget eller andra mer utsatta grupper i samhället som inte har någon makt, alltså invandrare eller homosexuella osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in