2013-12-25, 18:59
Bannlyst
tv spel och gym.

så man klagade ju inte direkt
Citera
2013-12-26, 01:25
Medlem
rex144s avatar
ni som suttit inne , blev ni tvingade till nåt av andra fångar?

vad finns det för hierarkier i svenskt fängelse?
Citera
2013-12-26, 02:02
Medlem
ErikJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KriminalvardenKV
1. vad vet du om det? 2. var kommer din statistik från? 3. jag har suttit på de flesta kåkar och de flesta plitar är INTE goda eller snälla. Dom flesta plitar är mobbare och svin.

Vad är det du inte förstår i min text? Om det nu är som du vill göra gällande att de flesta plitar INTE är goda och snälla så borde du väl verkligen kunna besvara min fråga?

DE PLITAR SOM INTE ÄR SNÄLLA. FÅR DESSA HEMBESÖK AV VÄNNER TILL DE INTAGNA NÄR DE SKA ÅKA HEM TILL SINA FAMILJER/HUS EFTER ETT AVSLUTAT ARBETSPASS? HUR VÅGAR DE VARA SÅ "DUMMA" MOT DE INTAGNA (OM DE NU FINNS PLITAR SOM ÄR DET)

Kanske finns någon som har någon historia/skröna som berör detta att bjuda en intresserad själ som mig på såhär i juletider

God Jul!
Citera
2013-12-27, 12:23
Medlem
Någon som fått brev från kvinnor som söker sig till män som är "farliga"
Citera
2013-12-27, 15:03
Medlem
KriminalvardenKVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BertaEtt
Någon som fått brev från kvinnor som söker sig till män som är "farliga"

Det är mest kändisarna som får det, arklöv hade fått en del vill jag minnas. Andra mördare som inte blivit omnämnda i media fick typ inget sånt.
Citera
2013-12-27, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MollysLips
Du får gärna pma mig, jag jobbar ju rätt nära frivården eftersom jag jobbar på en öppen anstalt.
Vilken anstalt jobbar du på?
Citera
2013-12-27, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredde1
Vilken anstalt jobbar du på?

Jag vill ju verkligen outa mig själv men jag kan ju avgränsa till att jag jobbar för region väst eller region öst. Mer än så tänker jag inte säga.
Citera
2013-12-27, 22:43
Medlem
Citat:
Jag vill ju verkligen outa mig själv men jag kan ju avgränsa till att jag jobbar för region väst eller region öst. Mer än så tänker jag inte säga.

Jag tror du jobbar på Tillberga anstalten.
Citera
2013-12-27, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micke-86-sthlm
Jag tror du jobbar på Tillberga anstalten.

ok
Citera
2013-12-28, 01:40
Medlem
KriminalvardenKVs avatar
Citat:
ok
Är du kvinna elr manlig plit? Om kvinnlig sådan, märker du av hur fångarna talar bakom ryggen om er? Som intagna pratar om kvinnorna i uniform, det kan ni inte ha undgått va? O vad tkr du o det? Ska inte säga nåt här, men det e det grovsta man kan komma på. Kvinliga plitar ses som inte ens horor, som djur, kackerlackor. Det snällaste jag hört en intagen säga om en kvinnlig plit är nog "om den horan ger mig order straffknullar jag fittan bara" o detta e nog det mildaste då. Blir det nånsin rapporter elr nått för sånt här?
Senast redigerad av KriminalvardenKV 2013-12-28 kl. 01:44.
Citera
2013-12-28, 01:56
Medlem
Citat:
Är du kvinna elr manlig plit? Om kvinnlig sådan, märker du av hur fångarna talar bakom ryggen om er? Som intagna pratar om kvinnorna i uniform, det kan ni inte ha undgått va? O vad tkr du o det? Ska inte säga nåt här, men det e det grovsta man kan komma på. Kvinliga plitar ses som inte ens horor, som djur, kackerlackor. Det snällaste jag hört en intagen säga om en kvinnlig plit är nog "om den horan ger mig order straffknullar jag fittan bara" o detta e nog det mildaste då. Blir det nånsin rapporter elr nått för sånt här?
Hörde en historia om hur Geoffrey (OG) greppa tag i en "plithoras" rumpa på Kirseberg... Vad för konsekvens som följde av det hela förtäljde dock inte historien. Men en sådan rapport borde ju klassas som sexuella trakasserier, och det kan väl inte vara jättekul att ha i papperen?
I övrigt så undrar jag hur vanlig det egentligen är med kvinnliga plitar som släpper till på insidan? Fall där plit och intagen möts på utsidan och knullar skiten ur varandra känner jag till ett flertal som jag anser vara bekräftade. Men av historierna jag hört om samliv på insidan så är det nog bara en jag kan klassa som bekräftad, och då var det inte ens sex.
Citera
2013-12-28, 09:22
Medlem
Citat:

Jag är tjej. Det är klart att jag fattar att de intagna snackar men skulle jag gå runt och tänka på det och bry mig så hade jag nog blivit knäpp. Så jag bryr mig inte om vad de "kanske snackar om". Jag har aldrig fått en riktigt grov kommentar från någon och har således aldrig skrivit rapport för det heller. Vi har inte riktigt den stämningen på öppen, jag tror att du skulle bli rätt förvånad om du hamnade på öppen en dag. Så länge vi är schyssta och normala i vårt sätt att behandla intagna så får vi samma bemötande tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in