2013-12-19, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Förvisso inte men i det här fallet har han rätt.

Som sagt, tro inte allt du läser på ett publikt forum.
Citera
2013-12-19, 14:50
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billimo
Som sagt, tro inte allt du läser på ett publikt forum.

Som sagt, förvisso inte men i det här fallet har han rätt.

vi kan hålla på hela dagen tills du presenterar något som påvisar att det här är fel.
Citera
2013-12-19, 17:15
Medlem
Citat:
Som sagt, förvisso inte men i det här fallet har han rätt.

vi kan hålla på hela dagen tills du presenterar något som påvisar att det här är fel.

Men nu har jag faktiskt inte sagt att jag har rätt, jag har bara sagt att man inte....
Dvs bara för att ett troll slänger upp en länk och påstår något så behöver det inte vara....
Citera
2013-12-20, 09:14
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billimo
Men nu har jag faktiskt inte sagt att jag har rätt, jag har bara sagt att man inte....
Dvs bara för att ett troll slänger upp en länk och påstår något så behöver det inte vara....

Det är sant men det är bekräftat från flera källor var den civila anläggningen låg och användningområdet på Hästskoberget är också sedan länge bekräftat från insatta källor som det inte finns någon anledning att misstro.
Faktum är att alla kända anläggningar i det området har man klart med vilket användningområde dom har, det är bara en som fortfarande är höljd i dunkel.

Men nu var det Götet som var på tapeten och det är väl nog så intressant att få något nytt i den här stan att titta på.
Citera
2013-12-21, 12:56
Medlem
Citat:
Det är sant men det är bekräftat från flera källor var den civila anläggningen låg och användningområdet på Hästskoberget är också sedan länge bekräftat från insatta källor som det inte finns någon anledning att misstro.
Faktum är att alla kända anläggningar i det området har man klart med vilket användningområde dom har, det är bara en som fortfarande är höljd i dunkel.
Precis, och den anläggningen har man dolt väldigt finurligt inne på ett domänreservat. Vem som äger marken säger oss med andra ord ingenting. Vi borde kanske ta detta över PM, men känner du överhuvudtaget till någon annan anläggning där man har gjort samma sak?
Citera
2013-12-21, 16:22
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diskhanduk
Precis, och den anläggningen har man dolt väldigt finurligt inne på ett domänreservat. Vem som äger marken säger oss med andra ord ingenting. Vi borde kanske ta detta över PM, men känner du överhuvudtaget till någon annan anläggning där man har gjort samma sak?

Det är ju oerhört svårt att lokalisera sådana anläggningar utan att fysiskt vara på plats. Det är tillräckligt svårt med dom som är skrivna på rätt myndighet eftersom det är ganska tidsödande och man bör ha ett hum om var man skall leta på ett ungefär först, så nej jag tror inte jag har dykt på det förut och det skickar ju vissa signaler.
Citera
2013-12-23, 11:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flowlops
Finns ju en hyfsad stor tunnel på vägen från Stenkullen till Floda, man ser den tydligt på vägen bredvid järnvägen. Dock vet jag inte hur långt den sträcker sig, men har sett ett par lastbilar som kör in i den.
Varit inne i den, den sträcker sig typ 50 meter in ingenting att se, längst in hämtar lastbilar sand.
Alltså förvarar dom sand där inför vintern när det blivit halt.
Citera
2013-12-23, 19:43
Medlem
lillaliss avatar
Förlåt, men om någon har någon som helst info om tunnlarna under S:t Jörgen/Lillhagen så PM:a!
Citera
2013-12-26, 20:16
Medlem
MikeLitoriss avatar
Innanför kommungränsen

Bilderna täcker endast en tredjedel av området.

Bild Bild Bild Bild Bild Bild Bild Bild Bild Bild Bild Bild Bild

stitches: Bild Bild Bild Bild Bild Bild Bild Bild
Citera
2013-12-27, 10:15
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeLitoris
Innanför kommungränsen

Nåt sorts utställningsområde som skall rivas?
Citera
2013-12-27, 11:25
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Nåt sorts utställningsområde som skall rivas?
Torde vara Sävenäs koloniområde.
Citera
2013-12-27, 13:02
Medlem
FarbrorKruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeLitoris
Innanför kommungränsen

Kul att du fick ett par bilder innan stället rivs helt! Åker förbi där dagligen, funderar på hur det kunde hända att jag inte besökt stället någon gång ... Nu ser det ju inte ut som det finns kvar länge till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in