2013-04-15, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chimichurri
japp.
Jag sökte på detta ställe i SBK i höstas. Hittade ingen info om gammalt bygglov.
Var iaf o plåtade där inne, krävde höga stövlar om man säger. Kanske är det gammalt dynamitlager..
Senast redigerad av viewfinder 2013-04-15 kl. 16:05.
Citera
2013-04-15, 19:32
Medlem
MikeLitoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monolit
Platsen omnämndes i höstas. Kolla inlägg 5108 och 5109 i denna tråd.

På tal om Gamlestaden så kom jag att tänka på att jag har tidigare opublicerade bilder från området.

Vatten, Nya slangar, Allt är inte vad det ser ut att vara, Mätning, Galler, Vägen, Kablar och några bilder till jag sparar.

Det här är nytt; jag var där inne... ser ut som en kabeldragare vart där, men de gula rören skall ligga på marken ett tag till
Citera
2013-04-15, 19:36
Medlem
MikeLitoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LINK82
Du menar detta ?!

http://www.flickr.com/photos/gbgunderground/sets/72157632104240633/

Det var mycket vatten precis ef ingången. .
jag vände... hospitalkyrkogården
Citera
2013-04-19, 20:30
Medlem
Teddybears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chimichurri
Någon som varit i berget i Gamlestaden? En dörr är forcerad eller bortmonterad sedan en tid.
Berget är det som ligger innan willys, tvärsöver biltvätten och jet tappen samma berg där den beryktade fågelmannen bor.

Utveckla gärna. Relativt nyinflyttad i området, och har nyligen börjat röra mig runt omkring och utforskar området.
Citera
2013-04-19, 23:20
Medlem
Hasse.Hanssons avatar
Jag tror mig ha sett dörrar vid chalmerstunneln på spårvagnen åt Korsvägen - Chalmers Det kan ju knappast bara vara en nödutgång då det borde finnas någonting annat där inne. Någon som varit där inne?
Citera
2013-04-20, 20:47
Medlem
jagyers avatar
Det finns dörrar mellan tunnelrören. Praktiskt om det hänt en olycka i det ena röret och de måste evakuera folk via det andra röret. Kanske de dörrarna du sett? Kan tänka mig att det kan finnas något eller några "teknikrum" också.
Men säkert inga hemliga förbindelser till gemensamhetstunnlarna under Göteborg eller så!
Citera
2013-04-21, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teddybear
Utveckla gärna. Relativt nyinflyttad i området, och har nyligen börjat röra mig runt omkring och utforskar området.

Om du tittar upp mot gamlestadshallen, den stora rundade idrottshallen.
Så kan du se ett rött litet husen bit upp för berget bakom hallen, där finns(fanns?) det ett rött hus, där någon skum gubbe hade brevduvor? En massa fåglar iaf!

Vad jag kommer ihåg var la inte den gubben helt hundra, Varje gång vi skulle ha gympa så tävlade vi om vem som vågade gå närmst huset haha!

Vet att folk(tjackisar/hemlösa) brutit sig in ett flertal gånger, tror det står tomt vid det här laget..
Citera
2013-04-21, 16:24
Medlem
Teddybears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PimpMyStrumpa
Så kan du se ett rött litet husen bit upp för berget bakom hallen, där finns(fanns?) det ett rött hus, där någon skum gubbe hade brevduvor? En massa fåglar iaf!

Vad jag kommer ihåg var la inte den gubben helt hundra, Varje gång vi skulle ha gympa så tävlade vi om vem som vågade gå närmst huset haha!

Vet att folk(tjackisar/hemlösa) brutit sig in ett flertal gånger, tror det står tomt vid det här laget..

Tack för infon. Huset finns kvar och jag har funderat på vad det kan vara, ser ganska öde ut. Får väl ta en tur dit sen idag och kolla läget.
Citera
2013-04-21, 21:53
Medlem
chimichurris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PimpMyStrumpa

Fågelmannen bor där på heltid sedan 1990.

Kärleken förde Erich Turtl till Sverige för 45 år sedan. På ett berg i Gamlestan byggde österrikaren Erich sin egen röda stuga. Här har han skapat en egen oas där enda sällskapet har varit duvor. FRIA har träffat Duvmannen, som han kallas, för att prata om idrott, duvor och ett liv bortom stadens brus.

Läs mer: http://www.goteborgsfria.nu/artikel/85459#ixzz2R85NJJ9D
Citera
2013-04-26, 19:45
Medlem
En bekant till mig undrar om det finns några ställen att utöva UE nära Lerum som ligger en bit utanför Göteborg.

Vet ni några bra ställen jag kan vidarebefodra till honom?
Citera
2013-05-06, 07:25
Medlem
Monolits avatar
Såg igår att grävskopan har börjat sätta tänderna i en inte helt okänd byggnad. Någon som vet vad som pågår.

Har även hittat att en kabelbro står öppen. Osäker på om detta har gjorts nyligen (har i alla fall inte tänkt på det tidigare), men det ser onekligen så ut i området runtikring. Det är en plats där man nyligen ersatt en 130kV luftledning med kablar och jag antar att kabelbron öppnades samtidigt.
Citera
2013-05-09, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snobulen
En bekant till mig undrar om det finns några ställen att utöva UE nära Lerum som ligger en bit utanför Göteborg.

Vet ni några bra ställen jag kan vidarebefodra till honom?
Finns ju en hyfsad stor tunnel på vägen från Stenkullen till Floda, man ser den tydligt på vägen bredvid järnvägen. Dock vet jag inte hur långt den sträcker sig, men har sett ett par lastbilar som kör in i den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in