Citat:
Ursprungligen postat av
Cyberrobban
Tidigare i tråden har några också påpekat att det är märkligt att han bara bott på adressen i ett år trots att han läst i Lund sedan 2006 (om jag minns rätt). Jag ville därför klargöra att det inte är det minsta märkligt.
Det är ganska anmärkningsvärt att en student efter sex års studier väljer att bosätta sig på Kämnärsvägen. Eftersom just flera har anmärkt på denna besynnerligt. Självklart är det inget ghetto i absolut mening, det är ungefär som att säga att Hötorgshallarna är ett ghetto i förhållande till Östermalmstorg. Men relativt sett, jämfört med alla andra studentboenden i Lund, så är Kämnärsvägen ett av dom sämre. Och det är möjligt att många inte bryr sig om sånt, eller väljer det för att det är bekvämt/nära/billigt. Men studentlivet i Lund är ganska klasstyrt, och dom som bryr sig om sånt väljer att flytta därifrån ganska snabbt. Det är bara så att vissa ställen är mer populära medan andra är mindre populära, det är ingen värdering i det, det bara är så...