2013-12-27, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Han bodde i en 1:a, så nej. Han bodde så långt bort man kan komma ifrån affären (willys då, den på Delphi är borta sedan länge) men närmare KC. Att nån skulle flytta från de vita husen till de röda för å komma några 100 m närmare KC tror jag knappast på, och om det nu är det som man är ute efter så kan man komma ännu närmare genom att flytta till Delphi.

Jag var inte medveten om att FOODMAN lagt ner, så jag får böja mig för sakkunskapen. Men oavsett orsaken så vill jag minnas att många bytte lägenhet inom AF bostäder en eller annan gång under studietiden. Så jag tycker inte att det med automatik är något att se som konstigt att han bara bott på den aktuella adressen i ett år.
Citera
2013-12-27, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonivel
Han var alltid propert klädd och var en stel akademiker typ tänkte jag. Kände honom inte tillräckligt mycket för att kunna ha sett några förändringar. Hade nog ganska svårt att fungera socialt. Jag tror att han ofta var med men hamnade lätt utanför och satt tyst.

Den första polletten som ramlar ned hos mig. Är Asperger-syndrom.

Kan vara hur fel som helst, förstås.
Citera
2013-12-27, 01:28
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberrobban
Jag var inte medveten om att FOODMAN lagt ner, så jag får böja mig för sakkunskapen. Men oavsett orsaken så vill jag minnas att många bytte lägenhet inom AF bostäder en eller annan gång under studietiden. Så jag tycker inte att det med automatik är något att se som konstigt att han bara bott på den aktuella adressen i ett år.

Det stämmer att många byter inom AFB, men då är det andra vägen, alltså från de röda 1rna till 1.5 eller större i de vita husen. Om då inte något förhållande tagit slut. Foodman la ner och blev lägenheter istället:

http://www.sydsvenskan.se/obs/nya-studentlagenheter-pa-delphi/

(sen tror jag nog att man hellre bor närmare Willys än foodman(om den funnits kvar då) men Willys (gamla Matex) var kanske en sämre affär/existerade kanske ens på din tid?)
Citera
2013-12-27, 01:30
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberrobban
Tidigare i tråden har några också påpekat att det är märkligt att han bara bott på adressen i ett år trots att han läst i Lund sedan 2006 (om jag minns rätt). Jag ville därför klargöra att det inte är det minsta märkligt.

Det är ganska anmärkningsvärt att en student efter sex års studier väljer att bosätta sig på Kämnärsvägen. Eftersom just flera har anmärkt på denna besynnerligt. Självklart är det inget ghetto i absolut mening, det är ungefär som att säga att Hötorgshallarna är ett ghetto i förhållande till Östermalmstorg. Men relativt sett, jämfört med alla andra studentboenden i Lund, så är Kämnärsvägen ett av dom sämre. Och det är möjligt att många inte bryr sig om sånt, eller väljer det för att det är bekvämt/nära/billigt. Men studentlivet i Lund är ganska klasstyrt, och dom som bryr sig om sånt väljer att flytta därifrån ganska snabbt. Det är bara så att vissa ställen är mer populära medan andra är mindre populära, det är ingen värdering i det, det bara är så...
Citera
2013-12-27, 02:49
Medlem
B´stards avatar
Precis, och dessutom verkar det som att killen suktat efter en lägenhet på Helsingkrona (som får sägas ha en väldigt central placering i Studentlund) han hade enligt uppgift tidigare i tråden inte varit aktiv där på länge, men nu börjat jobba där igen (också det lite märkligt om sanningen ska fram, att en doktorand engagerar sig i nationslivet, så han måste varit lite halvdesperat) Det här får ju en att undra lite så att säga...
Citera
2013-12-27, 03:08
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chamoniard
Kan det inte vara en gammal släktklenod och arvegods. Vet många som har gamla pistoler från 30 till 50 talet liggande hemma. Reliker som på olika vis aldrig registrerats.

Sorglig historia detta.

grytpistol eller skyttepicka är vad jag tror. gamla reliker är ofta plomberade eller i opålitligt skick
Citera
2013-12-27, 09:12
Medlem
Vad gäller förekomsten av vapen inom familjen så har flickvännen till en av MGMs brödrar på Facebook lagt ut en bild på ett tidningsurklipp, som enligt bildtexten sägs komma från broderns jägartidning. Således har åtminstone en av familjemedlemmarna sannolikt tillgång till vapen.
Citera
2013-12-27, 10:22
Medlem
sinologens avatar
Tror inte det är särskilt betydelsefullt att försöka läsa in något i huruvida man bor på kämnärs eller inte. Det finns massvis med folk som har bott mer centralt men mindre för att sen ta en lägenhet på Kämnärs sista året. Eller behövt en nya lya snabbt efter brustet förhållande. Eller vad som helst.

Det jag tror att det handlar om är (precis som sagt tidigare) att MGM har kommit över ett vapen på något vis och att fadern har förstått att han sitter på sin kammare i Lund och överväger självmord, troligen på grund av akut psykisk sjukdom. Fadern åker dit för att hindra honom och något går snett.

Att spekulera i orsaker bakom psykosen är omöjligt. Fåniga resonemang om att högpresterande akademiker pushar sina barn för långt låter mer som något från fiktionens värld. Inte att det inte existerar men att det skulle vara orsaken för någon som har tagit sig till doktorandstudier känns orimligt.
Citera
2013-12-27, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

exakt min tanke så då är vi två. Det är något med hans uppsyn på FB-profilbilden som även stärker teorin.
Citera
2013-12-27, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Jag tror också att det kan vara så.
Citera
2013-12-27, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maritbinge
Jag tror också att det kan vara så.

Har ni belägg för att aspergare är mordbenägna?
Citera
2013-12-27, 11:19
Medlem
Chirpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gg
exakt min tanke så då är vi två. Det är något med hans uppsyn på FB-profilbilden som även stärker teorin.

A. Yes. Den helt legitima och validerade diagnosmetoden: titta på profilbilder!!
Idiot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in