2013-12-26, 22:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det bör ju tilläggas att Svenkvist kommer att driva ett hårdare förhör med ett av Hanssons vittnen.
Och med det så kan man säkert börja stryka en hel del ur Hansson sk bevisning.
Jag gick igenom Hanssons bevisning och såg att det va en hel del man direkt kan ta bort, och då krymper antalet i hans aktbilaga till några stycken bevis bara.
Ingen åklagare fick sparken i fallet Marina utan åklagaren sadlade om till att tjänstgöra som advokat.
Sannerholm avancerade till Göteborg från Uddevalla som chefsåklagare.
Svenkvist är handplockad av Riksåklagaren för att driva detta fallet i Hovrätten. Och det är nog så att just Svenkvist är den åklagaren som drivit flera nära relationsmord med stor framgång.
Vilka punkter tror du kommer strykas ur advokat Hanssons bevisning?
Man får inte sparken på den nivån, man får en hint av chefen att det är dags att byta jobb: GP: Åklagare petas från Marinautredning
Innebär det att Svankvist kommer att misslyckas om detta inte är ett relationsmord?
Citera
2013-12-26, 22:36
Medlem
Finlisas avatar
Citat:
Det bör ju tilläggas att Svenkvist kommer att driva ett hårdare förhör med ett av Hanssons vittnen.
Och med det så kan man säkert börja stryka en hel del ur Hansson sk bevisning.
Jag gick igenom Hanssons bevisning och såg att det va en hel del man direkt kan ta bort, och då krymper antalet i hans aktbilaga till några stycken bevis bara.
Ingen åklagare fick sparken i fallet Marina utan åklagaren sadlade om till att tjänstgöra som advokat.
Sannerholm avancerade till Göteborg från Uddevalla som chefsåklagare.
Svenkvist är handplockad av Riksåklagaren för att driva detta fallet i Hovrätten. Och det är nog så att just Svenkvist är den åklagaren som drivit flera nära relationsmord med stor framgång.

Det är ju så att Hansson inte har så mycket att komma med. Det vet vi ju alla!

Bra du styr upp med korrekt fakta, tack MrsMagoo, pålitig i alla väder
Citera
2013-12-26, 22:39
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
FUP, sid 59-73, samt slasken, sid 262.

Har du något stöd för din tro att man har kontrollerat hans alibi på något sätt alls? Det är öht inte nämnt i förhör vad han gjorde under den aktuella tiden. Om alibi inte är kontrollerat, bör han misstänkas?
Ska alla människor som Marina någonsin haft kontakt med behöva kontrolleras innan man
kan garantera att ingen av alla dessa har med hennes död att göra?
Då blir det inte lätt minsann.

Varför skulle förresten den du nämner nu ha tagit livet av Marina? Vad hade han för
skäl till det? Och hur skulle han eller någon annan utom just den nu häktade ha gjort allt
det som gjordes efter dödandet? Leta reda på det ena med det med det andra för att
försöka dölja brottet? Ha tid och möjlighet?

En av de största pösmunkarna i landet, Jan Guillou, gillade inte Olof Palme. Det gjorde inte
heller hans jaktkompis GW Persson. Har man kontrollerat deras alibin? Kanske nån av
dem också ska misstänkas för mordet på statsministern? Fanns hur många tänkbara
gärningsmän som helst.

Nå, ja, vi får se hur det blir med FS om han ska klara sig undan.
Vissa tror tydligen att det blir en smal sak för honom att gå fri.
Stjärnadvokaten Hansson kommer att fixa det galant så smart som han är.
Senast redigerad av Grandioso 2013-12-26 kl. 22:45.
Citera
2013-12-26, 22:49
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finlisa
Det är ju så att Hansson inte har så mycket att komma med. Det vet vi ju alla!

Bra du styr upp med korrekt fakta, tack MrsMagoo, pålitig i alla väder

Tidningsskvaller är kanske inte det som står sig bäst då det gäller underlag, så givet har jag full information om vad som sker då det gäller åklagare, och advokater i Marinafallet.
Och det är alltid bra att skingra röken så att verkligheten alltid ligger först.

Hanssons bevisning börjar se skral ut, och det mesta han ska dra är alltså sidorna Marina befunnit sig på.
Och fråga skogsröjaren om saker från sidomaterialet.
Hansson bör se över sitt bevismaterial det kan kosta att fara men en del lögner och påhitt.
Hans ansvar är tungt på den punkten.
Citera
2013-12-26, 22:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ska alla människor som Marina någonsin haft kontakt med behöva kontrolleras innan man

Varför skulle förresten den du nämner nu ha tagit livet av Marina? Vad hade han för
skäl till det? Och hur skulle han eller någon annan utom just den nu häktade ha gjort allt
det som gjordes efter dödandet? Leta reda på det ena med det med det andra för att
försöka dölja brottet?

En av de största pösmunkarna i landet, Jan Guillou, gillade inte Palme. Det gjorde inte
heller hans jaktkompis GW Persson. Har man kontrollerat deras alibin? Kanske nån av
gärningsmän som helst.

Håller på att få ett migränanfall med synbortfall så det här blev vad jag lyckades få ihop.
Det behövdes inget motiv, det kan ha varit en olycka, t.ex kan en kula ha legat kvar i loppet sedan provskjutningen i april.

Såvitt jag vet planerade varken Jan Guillou eller Leif GW Persson en sexuell relation med Olof Palme så fort Lisbeth var borta ur bilden. Däremot är det tänkbart att de, precis som mannen jag tänkte på, hade terränggående fordon. Men det räcker inte för misstanke för mordet på Palme. Men FS saknade terränggående fordon, och bilarna han förfogade över saknade spår av försök.

Jag tror att advokat Hansson kommer att ro iland med det här.

Tillägg: Mordet på Olof Palme är fortfarande olöst. Det har inte gått att binda en GM till brottet, och alternativa GM var för många.
Senast redigerad av Quarrel 2013-12-26 kl. 23:08.
Citera
2013-12-26, 22:52
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso

försöka dölja brottet? Ha tid och möjlighet?

En av de största pösmunkarna i landet, Jan Guillou, gillade inte Olof Palme. Det gjorde inte
gärningsmän som helst.

Självklart inte det är tyckare som anser det inte rättsväsendet för då hade fallet inte rests.
Sen är det lite pinsamt för Hansson just nu så som han farit ut innan med sin klient och alla andra påtänkta gm. Dom existerar inte det är numera ett advokatsnack utan underlag.
Hansson blir som han i Boden en pajas bara.
Hansson bör dessutom se sig om efter vad han ska slänga upp i HR det kan kosta för mycket helt enkelt,.

Hansson gör allt för att skapa rimligt tvivel det kommer inte att ske.
Svenkvist tog hem ett liknande fall i oktober i år., Ingen direkt teknisk bevisning och inte exakt tid för då kvinnan mördades. Den fd rök ändå så han kan helt klart ta hem komplicerade fall.

Svenkvist senaste fall mord 15 års fängelse.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-26 kl. 23:00.
Citera
2013-12-26, 23:12
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Det behövdes inget motiv, det kan ha varit en olycka, t.ex kan en kula ha legat kvar i loppet sedan provskjutningen i april.

Det skulle, åtminstone jag, rapat upp dag 1, om jag gjort ett sådant fatalt fel.
Citera
2013-12-26, 23:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Det skulle, åtminstone jag, rapat upp dag 1, om jag gjort ett sådant fatalt fel.
Har någon frågat FB? Det var honom vi pratade om.
Senast redigerad av Quarrel 2013-12-26 kl. 23:41.
Citera
2013-12-26, 23:15
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland

Ja, precis och det påpekar även HD att man ska beakta, så det är nog väl sent nu.
Hansson har väl gärningsmannen i Trollhättan också va? Hur går det där?
Citera
2013-12-26, 23:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ja, precis och det påpekar även HD att man ska beakta, så det är nog väl sent nu.
Hansson har väl gärningsmannen i Trollhättan också va? Hur går det där?
Du har fel. Det är advokat Nilsson. Advokat Hansson har assisterat och vikarierat.
Citera
2013-12-27, 00:17
Avslutad
Citat:
JE:s och Marinas telefonkontakter 6 juli är utredda.

Det finns ingen kontakt som passar ihop med en vägbeskrivning från Marina.

Påstå inte igen att jag kommer med en lögn.
1. Just det, telefonkontakterna är utredda.
2. Påstår du.
3. Jag hoppas att jag ska slippa.
Citera
2013-12-27, 07:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Självklart inte det är tyckare som anser det inte rättsväsendet för då hade fallet inte rests.
Sen är det lite pinsamt för Hansson just nu så som han farit ut innan med sin klient och alla andra påtänkta gm. Dom existerar inte det är numera ett advokatsnack utan underlag.
Hansson blir som han i Boden en pajas bara.
Hansson bör dessutom se sig om efter vad han ska slänga upp i HR det kan kosta för mycket helt enkelt,.

Hansson gör allt för att skapa rimligt tvivel det kommer inte att ske.
Svenkvist tog hem ett liknande fall i oktober i år., Ingen direkt teknisk bevisning och inte exakt tid för då kvinnan mördades. Den fd rök ändå så han kan helt klart ta hem komplicerade fall.

Svenkvist senaste fall mord 15 års fängelse.
Jag delar inte din uppfattning om att det var ett komplicerat fall.
  • GM är tidigare dömd för misshandel av BO.
  • Han erkände för ett vittne strax efter mordet.
  • Sist, men inte minst, ur domen:
    Citat:
    Det finns inget som helst i utredningen eller som [GM] själv har kunnat ange som antyder att det skulle kunna finnas en alternativ gärningsman.
Målet har alltså inte mycket gemensamt med Spekeröd, som är bra mycket mer komplicerat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in